Jo. Det finns absolut såna personer på min arbetsplats. Jag jobbar inom kommunen, så det kanske förklarar endel. Här finns det gott om idioter och slappa människor, allting går extremt långsamt och man gör bara absolut minimun.
Viljan att hjälpas åt och samarbeta är väldigt låg, möjligen kan folk hjälpa till om man ber dom, men dom tar sällan egna initiativ. Sen kan dom absolut ha sina ljusa punkter, när dom vaknar till och får ett ryck, men dom är väldigt få till antalet. Dessutom när dom väl gör sitt jobb, så engagerar dom sig bara i det som dom själva tycker och väljer är viktigt, resten skiter dom i eller gör endast om dom blir tillsagda eller om man tjatar.
Sen ska jag absolut erkänna att jag själv kan ha mina stunder när jag är lat, och kan sitta och rulla tummar emellanåt, så jag är absolut inte helt oskyldig och kan säkert ibland bidra till den arbetskulturen som råder.
Men jag har en betydligt högre arbetsmoral och lojalitet jämfört med många andra på arbetsplatsen, och jag hoppar gärna in och hjälper till, samarbetar och stöttar upp när jag ser att det behövs och frågar ibland andra kollegor om dom behöver hjälp. Det finns kanske två personer på hela arbetsplaten, utöver mig, som faktiskt aktivt lyfter och håller igång verksamheten, och som jag har fullt förtroende för.
Just vi tre har ett väldigt gott samarbete oss emellan, och det är ofta pågrund av oss som saker faktiskt blir gjorda och där vi ibland får går in och göra andras jobb, för att det överhuvudtaget ska bli gjort. Medans dom andra bara står där som idioter, rullar tummar och driver omkring.
Vi brukar skämta lite ibland oss emellan att verksamheten troligen hade gått under om vi inte hade varit där och om vi hade lämnat alla idioter åt sitt öde. Vilket också verkar extra tydligt när någon av oss eller alla tre har semester på sommaren samtidigt, då kan det vara totalt kaos på arbetsplatsen när vi kommer tillbaka.