2026-06-27, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Dvs dom försöker sköta jobbet, och inte låta meningsskiljaktigheter om annat stå ivägen.

Det är väl positivt.

Det är klart att om du inte klarar av att sköta jobbet och vägrar ha med andra att göra bara för att dom har privata preferenseer du ogillar så blir ju HR inblandat, iom att du inte kan vara kvar.

Finns väl inget konstigt eller negativt i det.

Där jag jobbade senare delen av livet hade man en uppsägningsvända vartannat år. Och då städades folk som inte fungerade bort. Det var otroligt så väl jobbet fungerade de sista 10 åren.
Nej nej nej.
Du har inte varit arbetsledare för några 50åriga araber. Dom gick emot mig och försökte få mig sparkad. Dom försökte bossa över alla, det fungerar inte så. Jag var nära kicken eftersom de samordnade klagandet till min arabiska chef. 😂

En annan chef grep in som såg hur svårt det var att hantera de små fttorna så de fick sparken .

Jag klarade mig ett tag till men fick sparken av andra skäl senare. Men det är en annan historia. 🤗
Citera
2026-06-27, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hur upplever ni er arbetsplats? Är ni eniga i arbetslaget, eller upplever du, liksom jag, att du är omgiven av kompletta idioter? Nej, jag är inte en självgod narcissist, anser att detta är en generationsfråga till stor del, och att arbetsmoralen bland de yngre lämnar en hel del att önska. Vore det endast frågan om idioti och dårskap så vore det till viss del hanterbart, men nu handlar det även om intellektuell slapphet, lathet och låg arbetsmoral. Det finns kanske tre kollegor som har mitt fullständiga förtroende, resten betraktar jag som en tydlig belastning. Varje arbetspass är för mig en kamp mot dumhet. En kamp som jag kommer att förlora på sikt.

Topic:

Vad anser ni om detta?

Det finns inga medarbetare, bara motarbetare!
Citera
2026-06-27, 18:00
Medlem
Citat:
Hur upplever ni er arbetsplats? Är ni eniga i arbetslaget, eller upplever du, liksom jag, att du är omgiven av kompletta idioter? Nej, jag är inte en självgod narcissist, anser att detta är en generationsfråga till stor del, och att arbetsmoralen bland de yngre lämnar en hel del att önska. Vore det endast frågan om idioti och dårskap så vore det till viss del hanterbart, men nu handlar det även om intellektuell slapphet, lathet och låg arbetsmoral. Det finns kanske tre kollegor som har mitt fullständiga förtroende, resten betraktar jag som en tydlig belastning. Varje arbetspass är för mig en kamp mot dumhet. En kamp som jag kommer att förlora på sikt.

Topic:

Vad anser ni om detta?
Du verkar ju ligga i krig mot större delen av världen.
Något säger mig att det inte är du som ständigt är omgiven av idioter var du än är, problemet ligger nog snarare closer to home sas...
Citera
2026-06-27, 18:05
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Kruxet är väl snarare att folk tillåts anställas överallt hursom idag.

"Jag sökte jobb på Ica, sen på industrin, industrin hörde av sig först så nu vart jag här.."

Alltså fanns inget driv, engangemang eller intresse av vart personer hamnar så, och då blir intresset därefter för vad man gör där.

Sett det här inom de tre yrken jag är verksam i nu och det blir vara värre och värre med unga, de såkallade nysvenskarna har också en förmåga att inte passa in men...det är väl som en kollega sa;

alla jobb är inte för alla...

Så nödvändigtvis behöver de inte vara idioter, men de behöver inte vara smartare än så heller för just de jobben de halkar in på...
Citera
2026-06-27, 18:24
Medlem
I början av mitt arbetsliv gav jag allt, alltid övertid, hoppade över raster osv.
Täckte upp när kollegor var hemma. Jag tyckte då att många var latmaskar på avdelningen.

Idag 10 år senare så förstår jag dessa personer som jag trodde var latmaskar. Dom gör precis vad som krävs av dom. Jag börjar bli en av dom. Dom sköter sina uppgifter och sen går hem.

Däremot har jag svårt för nya generationen som kommer in på arbetsmarknaden idag. Har svårt att hålla tider, hemma vid minsta lilla.
Citera
2026-06-27, 18:42
Medlem
sonicguides avatar
Citat:

Topic:

Vad anser ni om detta?
Byt jobb om du inte gillar dem. Vissa oattraktiva arbetsplatser är ju till för de som har svårt för kollegor.
Citera
2026-06-27, 19:03
Medlem
Citat:

Topic:

Vad anser ni om detta?
Du måste förstå att alla inte kan ha samma kapacitet som du har och att människor är som de är på gott och ont. Det har hjälpt mig själv en massa.
Citera
2026-06-27, 20:00
Medlem
Jag har aldrig haft en endaste ambition. Jag byter arbetsplats vart 5e år.

Nu är jag ( med ålder) tvungen att leka arbetsledare. Däremot så på mitt förförra jobb fanns det unga människor som jobbade hårdare och hade bättre koll på vad som skulle göras.

Så fan vet, en del är dumma i huvudet i hög ålder, andra gillar att jobba från det de är snorungar.

Samma bransch men inget svar!
Citera
2026-06-27, 20:03
Medlem
Jag är väldigt uppskattad på mina arbetsplatser!
Citera
2026-06-27, 20:43
Medlem
Jag upplever att vi är eniga. Vi är inte alltid eniga med ledningen men det kan man ju inte förvänta sig. Vi försöker tjäna pengar åt oss själva och det finns inga konflikter mellan oss anställda. Vi alla vet hur vi får mest betalt. Jobbar du med kärringar?
Citera
2026-06-27, 22:55
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavdentjette
Jag är väldigt uppskattad på mina arbetsplatser!
Varför är du det? Motivera ditt svar.
Citera
2026-06-27, 23:03
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag trodde att jag ibland jobbade med kompletta idioter, men det var innan jag tvingades stå ut med indier och filipiner som sitter på andra sidan jordklotet. Indierna är värst. Större inkompetens och efterblivenhet får man leta efter i jobbsammanhang. Filipinerna var bara lata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in