2026-06-25, 18:24
Medlem
För lågt. Stealthing är något som pajaser gör borde blivit 200k böter också.
Citera
2026-06-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Okej jag har sett många sjuka "våldtäkts"-fall i det här landet, men det där tar nog priset. Två år för att skippa kondom

Kvinnan som anmälde bör hängas ut så att alla kan undvika henne.
Du tror att det är hon som bestämmer straffet? Ditt jävla klappmongo . Han gjorde fel då kan du för fan inte skylla på henne. Det är han som ska hängas ut så att inte fler kvinnor blir lurade av idioten
Citera
2026-06-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huffpuff
Det sjukaste är väl att hon ens anmält det.
Och hon måste väl ändå ha märkt att han inte tog på sig en kondom?

Eller plockade han bort den i smyg? Det är ju isåfall en annan sak, men borde knappast ge 3 års fängelse om han är fri från könssjukdomar.

Skulle vara intressant att läsa fupen så man får lite medd info, för om man bara läser tidningsartikeln så låter det som att typ alla inblandade (psycho bruden, polisen, åklagare och nämndemän) är sjuka i huvudet.

Som jag tror att det hände var att hon hade sagt att hon vill använda kondom men de började ha sex utan, här är det ännu inte våldtäkt, utan ilskan kommer när han sprutar i henne.

Är uppvuxen på -70--80-talet och detta var ju vardagsmat...men jag det är väl nya tider med samtycke och så.
Citera
2026-06-25, 18:26
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tjejen kanske var extremt rädd för könssjukdomar? Har hon varit tydlig med att hon därför kräver kondom är det ju såklart ett övergrepp att knulla henne utan att han hade inte samtycke till det. Osamtyckt sex=våldtäkt.

Jo vi fattar det. Nu var frågan om man tycker det är rimligt med 3år. Vad tycker du?
Citera
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag tycker det är rimligt. Det måste kunna finnas villkorat samtycke.
Citera
Medlem
Som flera skrivit så känns "försök till misshandel" mer träffande och om hon smittats av nåt en ren misshandelsdom även om han inte visse att han bar på nån VD.
Citera
2026-06-25, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Som jag tror att det hände var att hon hade sagt att hon vill använda kondom men de började ha sex utan, här är det ännu inte våldtäkt, utan ilskan kommer när han sprutar i henne.

Är uppvuxen på -70--80-talet och detta var ju vardagsmat...men jag det är väl nya tider med samtycke och så.

Hon ville använda kondom för att hennes partner inte skulle upptäcka att hon var otrogen.
Citera
2026-06-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Hon ville använda kondom för att hennes partner inte skulle upptäcka att hon var otrogen.

Smart!
Citera
2026-06-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tjejen kanske var extremt rädd för könssjukdomar? Har hon varit tydlig med att hon därför kräver kondom är det ju såklart ett övergrepp att knulla henne utan att han hade inte samtycke till det. Osamtyckt sex=våldtäkt.

Varför gick hon då med på sex utan kondom och polisanmälde sedan det?
Citera
2026-06-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bangaranga
Skulle en kvinna dömas för våldtäkt om hon ljuger om att hon äter p-piller? Mannen blir ofrivlligt far.

Lagen är väldigt olika för män och kvinnor.

Motsvarande är väl om mannen insisterar på att kvinnan ska använda femidom (kvinnlig motsvarighet till kondom, som både skyddar mot oönskad graviditet och könssjukdomar). Och han ligger med henne i full tro att hon är skyddad med femidom. Och när han kommer i henne när hon rider honom, så säger hon "jag hade inget femidom". Då finns där inget samtycke längre till samlaget. Och utan samtycke = våldtäkt. Och hon hade blivit dömd för våldtäkt, om det fanns tillräckligt med bevisning.

Här kan du läsa om femidom: https://www.umo.se/Sex/Skydd-mot-konssjukdomar/Femidom/

....

Men p-piller vetifan. Det skyddar ju inte mot könssjukdomar. Utan bara mot oönskad graviditet. Så nej, det hade inte varit samma sak.
Citera
2026-06-25, 18:34
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Överdrivet straff tycker jag. Nog bäst att staten helt tar över folks sexande genom att folket skickar förfrågan till staten om det är ok att ge samtycke till den personen som man tänkte sexa till det med å där det ska kryssas i kondom användning/p-piller å allt annat som kan tänkas finnas i sex väg..
Citera
2026-06-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Som flera skrivit så känns "försök till misshandel" mer träffande och om hon smittats av nåt en ren misshandelsdom även om han inte visse att han bar på nån VD.

Känslan för henne är ju våldtäkt. Att han var inne i hennes heligaste och hon i god tro trodde att han hade kondom på sig. Det är definitivt mer våldtäkt än misshandel i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in