2026-07-07, 06:34
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hahaa ja det är ju som när man ber dem att inte ringa en och deras hjärnor försöker tyda ens tvetydliga budskap till dem. Typ, vad menar hon????!??

Hon sa att hon ville att de skulle använda kondom. Sen TOLKADE HAN det som något annat.
Ja? Som den överväldigande andelen rättsfall då?
Båda parter gör sina respektive tolkningar av vad som sägs eller görs.
Citera
2026-07-07, 06:39
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
" kvinnan har heller inga episoder där hon inte minns"
Exakt. Det är ju inte trovärdigt, framförallt inte med tanke på att hon lider utmattning. Under känslomässig stress blir det än mer framträdande.

Men du menar hon kommer ihåg allt?
Dra den om Snövit.
Ett avslöjande citat, som visar hur oseriöst och genompolitiserad rättsväsendet blivit.
Citera
2026-07-07, 06:49
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honzik
Sydamerika men utbildning i väst.
Så förhoppningen att kvinnans samvete skall ge sig till känna; och hon eventuellt drabbas av moraliska kval, att hon belastat rättsväsendet och skattebetalarna med något som borde benämnas relationstjafs, istället för våldtäkt; är kanske att hoppas på för mycket?
Citera
2026-07-07, 07:08
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Mycket intressant fråga En kvinna på den tiden kunde säga STOP. släpp mig, Ditt äckel,
Rör MIG inte, eller röra på kroppen och skrika hjälp.

Detta var ett spel mellan två vuxna personer på den tiden.

Hur många gånger måste jag förklara hur förutsättningarna har ändrats sedan jag var 25år
till det sämre för unga män
Svenska kvinnor har tydligen - på en generation - tappat förmågan av avvisa en man.

Numera så uttrycker de sig varken i tal eller gester, utan ”fryser till is”, så fort en man petar på dem.

En intressant evolution, med bakgrund av den kraftiga ökningen av våldtäkter i landet..
Citera
2026-07-07, 07:46
Medlem
Det handlar kanske inte om graviditet utan om att man vill slippa bli smittad med sjukdomar?

Sedan gällande brottsrubriceringen så borde i så fall bli lika brottsligt när kvinnor ibland lurar män om att de tagit p-piller för att de vill bli gravida och därigenom tvinga faderskap på mannen utan hans samtyckte.
Citera
2026-07-07, 08:30
Medlem
Combivals avatar
Jag reagerade på att kvinnan skrivit till mannen ”hur många gånger har jag sagt till dig att använda den jävla kondomen?” Om hon nu måste tjata på honom om skydd så kanske hon inte skulle ha fortsatt ha sex med just honom? Alla har ju ett ansvar, inte bara mannen.
Citera
2026-07-07, 10:50
Medlem
Der är ju en sjuk grej att anmäla över. Personen får i princip sitt liv förstört. Visst 250k i skadestånd men sen missar han 3 års arbete. Svårt att hitta jobbmed dom mot sig etc. Måste säga upp eller sälja lägenhet.

Han kallade henne för korkad slampa eller npgot som gjorde henne sur.
Senast redigerad av epaKungen 2026-07-07 kl. 11:10.
Citera
2026-07-07, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag reagerade på att kvinnan skrivit till mannen ”hur många gånger har jag sagt till dig att använda den jävla kondomen?” Om hon nu måste tjata på honom om skydd så kanske hon inte skulle ha fortsatt ha sex med just honom? Alla har ju ett ansvar, inte bara mannen.

Ja det är lika mycket hennes ansvar att se till att kondomen är på så domen är absurd minst sagt
Citera
2026-07-07, 11:05
Medlem
Om han medvetet ignorerat kondom då kvinnan satt det som krav ska han såklart straffas. Tycker 3 år låter ganska rimligt.
Citera
2026-07-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är inte självklart för alla att tillåtas gränssättning.
Jag undrar då hur han kan välja att ständigt strunta i kondomen när hon vill använda skydd.
Citera
2026-07-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Alla män är ansvarslösa skitstövlar. Sen kan ju någon hitta ett guldkorn i öknen men det är så ovanligt så det är inget man ska förvänta sig.

Så länge inte mannen slår en ska man som kvinna vara nöjd. Det är så de flesta män resonerar.

Sen är det ju framförallt män som är motståndare till klimatpolitiken, så när jorden går åt helvete om den nu gör det kommer de skrika sig hesa över hur det är kvinnors fel. Det spelar ingen roll vad man gör eller inte gör som kvinna allt är i slutändan ens fel.
Kvinnor gillar ju att mannen skjutsar dom överallt.
Citera
2026-07-07, 12:19
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Problemet är att du är man och läser detta. Du tror att saker är simpla. Abort är ju bara ett piller. Som att kissa ut sperman!

Som kvinna kan jag ju erkänna: ett dagen efter piller är bara ett piller. Ta en klunk vatten och svälj. Enkelt.

Hade de haft en kondom som sprack under samlaget, hade det då varit våldtäkt enligt dig?

Om en kvinna säger att hon går på p-piller men det visar sig att så inte är fallet, kan hon då gjort sig skyldig till våldtäkt enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in