2026-07-07, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Jo, när man hör ordet ”egenansvar”, så är det ju just unga kvinnor man osökt sammanknippar med uttrycket…

Eller hur?

Nej det är unga män som sitter hemma på pojkrummet tills de är 40+ som gör det.
Citera
2026-07-07, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Som kvinna kan jag ju erkänna: ett dagen efter piller är bara ett piller. Ta en klunk vatten och svälj. Enkelt.

Hade de haft en kondom som sprack under samlaget, hade det då varit våldtäkt enligt dig?

Om en kvinna säger att hon går på p-piller men det visar sig att så inte är fallet, kan hon då gjort sig skyldig till våldtäkt enligt dig?

Om en man lagt pengar på kondomer som han vill att han och hans sexpartner ska använda och det slutat med att han måste lägga ytterligare pengar på ett piller hade jag gissat att han skulle se det som en mycket big deal då han tvingats spendera mera pengar än han först tänkt.
Citera
2026-07-07, 12:38
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Om en man lagt pengar på kondomer som han vill att han och hans sexpartner ska använda och det slutat med att han måste lägga ytterligare pengar på ett piller hade jag gissat att han skulle se det som en mycket big deal då han tvingats spendera mera pengar än han först tänkt.

Tror jag inte om konsekvensen annars är att ofrivilligt bli farsa
Citera
2026-07-07, 12:40
Medlem
Citat:
Tror jag inte om konsekvensen annars är att ofrivilligt bli farsa

Du underskattar mäns snålhet.
Citera
2026-07-07, 14:02
Medlem
Citat:
Som kvinna kan jag ju erkänna: ett dagen efter piller är bara ett piller. Ta en klunk vatten och svälj. Enkelt.

Hade de haft en kondom som sprack under samlaget, hade det då varit våldtäkt enligt dig?

Om en kvinna säger att hon går på p-piller men det visar sig att så inte är fallet, kan hon då gjort sig skyldig till våldtäkt enligt dig?

Att du inte vet exakt hur piller fungerar och vad det gör i kroppen betyder inte att det inte har några som helst konsekvenser för alla som använder samma läkemedel. Lite konstigt tänk men men, to each their own.

Som svar på första frågan, nej. Olyckor är inte med uppsåt och det borde du kunna klura ut själv om du är vuxen människa.

Andra svaret blir väl egentligen ett ja, av samma anledning att samtycket är baserat på lögn, precis som i kondomfallet här. Inte konstigt alls egentligen?
Citera
2026-07-07, 22:23
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Är det en sexuell handling mellan kock, servitör och kund att äta menar du?

Händer ju annars dagligen på bensinmackar att folk trycker i sig en korv och sen påstår att de fått fel korv och vill ha en ny eller pengarna tillbaka för den.

Nej men båda situationer handlar om vad du själv ser till att stoppa in i dig.

Korv och korv är mer förståeligt. Därför jag använde banan som exempel men du stoppar i dig en hamburgare.

En oskyddad lem vs en skyddad är ganska lätt att skilja åt.

Hade hon sett till att spänna fast säkerhetsbältet själv, dvs personligen satt på kondomen så hade saken varit biff.

Förefaller snarare som någon sjuk sexuell lek för mig där hon ville testa hans gränser. Där skyddet i sig inte var primärt. Då det tidigare ett flertal gånger inte gjorde någon skillnad.

Hon fick ju pengarna tillbaka. Swisha ju henne.
Citera
2026-07-08, 07:27
Medlem
Mannens version är betydligt mer trovärdig hennes version är krystad och konstruerad och bär tydliga tecken på att vara en efterhandskonstruktion
Citera
2026-07-08, 10:38
Medlem
Hur kan man läsa dom? Fup?
Citera
2026-07-08, 12:14
Medlem
Att hon inte märkte att han bytte ut fingrarna mot kuken är ytterst osannolikt liksom resten av hennes version detta måste överklagas
Citera
2026-07-08, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du får 15 nej och respekterar inte det ?

På den tiden var det inte det. Till och med nu 2026 så är det helt ok att tjata till sig sex. En kan få 25 nej. Bara en får ett ja den 26e gången. Skulle inte rekommendera det. Men det ska i teorin inte vara olagligt

Saker och ting behöver bedömas från perspektivet av nutid och av perspektivet från när händelsen skedde. Vi talar om 1986. Det var året då den första maken blev dömd för att ha våldtagit sin fru.
3 år tidigare så definierades våldtäkt som att en man penetrerade en kvinna. Män kunde få sin förövare dömd 120 år efter kvinnor kunde det.
När en ser på forskning så är det uppenbart att de som klagar på hur folk betedde sig förr troligtvis skulle betett sig likadant.
Citera
2026-07-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Nej men båda situationer handlar om vad du själv ser till att stoppa in i dig.

Korv och korv är mer förståeligt. Därför jag använde banan som exempel men du stoppar i dig en hamburgare.

En oskyddad lem vs en skyddad är ganska lätt att skilja åt.

Hade hon sett till att spänna fast säkerhetsbältet själv, dvs personligen satt på kondomen så hade saken varit biff.

Förefaller snarare som någon sjuk sexuell lek för mig där hon ville testa hans gränser. Där skyddet i sig inte var primärt. Då det tidigare ett flertal gånger inte gjorde någon skillnad.

Hon fick ju pengarna tillbaka. Swisha ju henne.

Ja självklart är det lika mycket hennes ansvar att se till att kondomen sitter på ludret verkar bara vara ute efter skadestånd
Citera
2026-07-09, 00:03
Medlem
semen.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Svenska kvinnor har tydligen - på en generation - tappat förmågan av avvisa en man.

Numera så uttrycker de sig varken i tal eller gester, utan ”fryser till is”, så fort en man petar på dem.

En intressant evolution, med bakgrund av den kraftiga ökningen av våldtäkter i landet..

Alla förstår att du är ironisk.
Jag tycker att det är synd att vi har gått från att vi litar på varandra till att kvinnor är rädda att gå hem när det är mörkt på 10 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in