2026-07-05, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helosanbanan
Finns inte ett enda bevis för att hon skulle varit tydlig med det. De hade knullat minst 5 gånger utan kondom och lite vagt påstår hon senare att det alltid varit ett krav med kondom. Läs fupen. Du gör alla oss andra kvinnor en björntjänst med din slapphet.

Ja ju senare förhör desto värre blir det i hennes förhör, kanske inte fel med) 200 000 + om hon inte får stanna i Sverige.
Vilket land kommer hon från?
Citera
2026-07-05, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattus13
Det är ju uppenbart att det var att han kom inuti henne som hon var frustrerad med.

Snacka om en dyr creampie, dyrast i världshistorien kanske? Tidig utlösning eller en misslyckad pull-out är väl något som de flesta tjejer inte "samtycker" till, men ska man då behöva sitta i fängelse 3 år med 200 000 + i skadestånd?

Snart blir det väl olagligt med "accidental creampie/creampie surprise"-porr också. Det klassas väl rimligtvis som våldtäktsporr efter detta.

Den här domen behöver rivas upp.
Citera
2026-07-05, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Så om jag är vegan men blir serverad en hamburgare med kött och slukar den på eget bevåg. Då bör jag i efterhand kunna anmäla den som serverade mig för en typ av våldtäkt.

Även om jag själv lät köttet passera mina tänder trots jag beställde en banan.

Jag har själv inget ansvar om vad jag stoppar i mig mer än att jag uttryckt jag är vegan.

Är du kvinna behöver du inte ta ansvar för dina handlingar annars är du fullt ansvarig
Citera
2026-07-05, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattus13
Det är ju uppenbart att det var att han kom inuti henne som hon var frustrerad med.

Snacka om en dyr creampie, dyrast i världshistorien kanske? Tidig utlösning eller en misslyckad pull-out är väl något som de flesta tjejer inte "samtycker" till, men ska man då behöva sitta i fängelse 3 år med 200 000 + i skadestånd?

Haha, ja! 50.000 kr per sekund.
Citera
2026-07-05, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honzik
Haha, ja! 50.000 kr per sekund.
.ja det är dyrt att komma för tidigt 200 k i utgift skadestånd och två år effektiv tid i fängelse
Citera
2026-07-05, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja ju senare förhör desto värre blir det i hennes förhör, kanske inte fel med) 200 000 + om hon inte får stanna i Sverige.
Vilket land kommer hon från?

Sydamerika men utbildning i väst.
Citera
2026-07-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja teoretiskt är lagen könsneutral

Att rättsväsendet är extremt dåligt på att lagföra kvinnliga sexförbrytare (oavsett om de förgriper sig på andra kvinnor, män eller barn) är inget argument för den här sortens bestämmelser inte skulle omfatta män som brottsoffer, även om det förstås finns en risk att det i praktiken blir så. Tycker du i sådana fall att det är någonting bra?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok, då är det ju jämställt avseende det då.

Jag har dock inte sett någon man bli fälld för att han saboterat kondomen, har du.

Nej, men jag har aldrig sett någon man bli fälld för det heller, inte heller något rättsfall som detta tidigare. Så som jag förstått våldtäktslagstiftningen har man inte brott mot villkorade samtycken som faktiska samtyckesbrott tidigare, det är, såvitt jag förstått det, någonting nytt. Jag tycker det ska bli intressant att se vad hovrätten säger om detta, jag tror det finns en hygglig risk att det blir ett frikännande i högre instans.

Men skulle så inte bli fallet medför den här sortens extensiva tolkning av våldtäktsbestämmelserna en stor risk för mycket konstiga och kontraproduktiva domar längre fram. Som jag också skrivit, vill man komma åt preventivmedelssabotage/-lögn/osv borde man snarare lagstifta om det separat, istället för att öppna upp för villkorade samtycken.
Citera
2026-07-05, 17:02
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapa-ved
du kan ju alltid anmäla honom nu i efterhand då han blivit misstänkt för en annan våldtäkt vilket du inte samtyckt till, så alla era samlag då har varit utan ditt samtycke, då blir du dessutom rik.
Only in världens mest jämställda land..
Citera
2026-07-05, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Så om jag är vegan men blir serverad en hamburgare med kött och slukar den på eget bevåg. Då bör jag i efterhand kunna anmäla den som serverade mig för en typ av våldtäkt.

Även om jag själv lät köttet passera mina tänder trots jag beställde en banan.

Jag har själv inget ansvar om vad jag stoppar i mig mer än att jag uttryckt jag är vegan.

Är det en sexuell handling mellan kock, servitör och kund att äta menar du?

Händer ju annars dagligen på bensinmackar att folk trycker i sig en korv och sen påstår att de fått fel korv och vill ha en ny eller pengarna tillbaka för den.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-07-05 kl. 17:59.
Citera
2026-07-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hade du visat lika mycket intresse för väder som du gör för domedagsprofetsior hade du vetat att "extremhettan" snart är över och att det förväntas vara normalvarmt ett tag framöver. Tog klimatkrisen semester eller vad hände?
Folk är fan dumma i huvudet som blir upprörda att det är kallt på vintern och varmt på sommaren. Sen måste naturligtvis MSM rapportera om alla som dött hittills i hettan... i bilar. Korna lider i hettan!!! Eh så ge dem skugga och vatten då puckon.

Vad oväntat att du inte förstår skillnaden mellan väder och klimat. Humor i att du kallar alla andra för idioter och puckon. Jaja, fortsätt du leva ditt liv i hat och bitterhet över allt från män till forskare, media och folk i allmänhet.
Citera
2026-07-05, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredriktomte
Vad oväntat att du inte förstår skillnaden mellan väder och klimat. Humor i att du kallar alla andra för idioter och puckon. Jaja, fortsätt du leva ditt liv i hat och bitterhet över allt från män till forskare, media och folk i allmänhet.

Och du kan fortsätta styras av The 1 %. Det är lungt men när andra män känner missnöje över det kommer de att fortsätta att beskylla kvinnor i vanlig ordning som man ju alltid har gjort i alla tider.
Citera
2026-07-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att sabotera en kondom -något ju både män och kvinnor kan göra avsiktligt- är en uppsåtlig handling, men det saknar ju konsekvensen som det gör att avsiktligt utsätta någon för en sjukdom.

Du riskerar att se på sex på samma sätt som den här domen. Graviditet är ingen sjukdom man utsätter någon för utan en rimlig konsekvens av samlag mellan man och kvinna. Det bär mig emot att någonsin jämföra det med att sprida en sjukdom.

Det är bådas ansvar tillsammans att skydda sig för graviditet och möjlig sjukdom vid samlag och det ansvaret skall man inte kunna delegera bort och helt lasta på den andra parten. Man är två om att göra barnet.

När en part har en farlig sjukdom är det inte alls samma sak utan då är det denna ensam som utsätter den andra parten ensidigt och det är inget delat ansvar vad den personen gör när han eller hon faktiskt sitter på den kunskapen och kan välja.

Alla brott som även omfattar "försök till" innebär ett kriminaliserande av handlingar som saknar konsekvens. Att ha oskyddat sex med någon trots att man vet om att man har en venerisk sjukdom räknas just som "försök till misshandel" även om sexpartnern inte smittas av den veneriska sjukdomen.

Att utsätta någon för ofrivillig graviditet eller ofrivilligt föräldraskap är dåligt på samma sätt som att utsätta någon för ofrivilligt sex. Det skadar individen även om vare sig föräldraskap eller sex är skadligt i sig, när det är *frivilligt*. Med den skillnaden att ett ofrivilligt föräldraskap är potentiellt mycket, mycket mer långtgående skadligt än ett enstaka tillfälle av ofrivilligt sex.

Att vara överens om att mannen sätter en kondom på sin penis eller att kvinnan äter p-piller är inte att delegera bort det egna ansvaret, det är att vara överens om att den andra parten gör det praktiska som krävs för att garantera skyddet. Att den andra parten bryter mot överenskommelsen är då inte den första partens fel och ansvar. Ifråga om t.ex. en kvinna som förstör kondomen eller en man som byter ut p-pillren mot sockerpiller kan du inte ens hävda att den utsatta parten inte handgripligen tagit eget ansvar. Så vad ska du gömma dig bakom då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in