Citat:
Ursprungligen postat av
K277
Det finns så många alternativ.
Imovande
Om jag kört en utekväll på krogen och dragit några näsor och känner att jag behöver sova av en eller annan anledning så brukar jag stoppa i mig några imovane. Lyckas i princip alltid få 3-5h sömn då.
Benz
Vill jag bara må bra och inte orkar ha ångest så brukar jag köra 1mg iktrovil + 1mg till om inte den första halvan hjälper, vilket den aldrig gör. Men i princip vilken benz som helt fungerar. Men iktrovil är skönt muskelavslappnande.
Mirtazapin för aptiten
För att få upp aptiten dagen efter brukar jag slänga i mig en mirtazapin 7,5mg. Går även att slagga på om man inte har annat till hands.
Cannabis
Har man inget av ovanstående så är det bara att röka groteska mängder cannabis av valfri sort. Hjälper mig mycket.
Alkohol
Skulle det vara jävligt svårt att få tag på någonting av ovanstående så är ju alkohol oftast ganska lättillgängligt.
Nykter
Men jag föredrar att bara vara nykter dagen efter. När kroppen är tillräckligt trött så somnar man vilket som, och lite ångest och allmänt tom i skallen kan jag leva med, går ju över efter någon dag.
Ditt sista alternativ gillade jag att du drog fram! Det är trots allt självförvållat att dra linor och man är väl medveten om att det kan bli jävligt tröttsamt psykiskt när man landar. Man vet ju så väl att det är övergående. Men när man börjar kallsvettas, känna stressen över hur långt in på morgonen klockan börjar bli och man fortfarande ligger sömnlös, ångesten stiger och det blir väldigt jobbigt.. "står du ut" då också? Så lätt att tänka så innan och sen när ångesten väl släppt, men just under landningen kan det bli så jäkla tröttsamt att man inte vet vart man ska ta sig till. Kör du ofta au de naturelle? Sjukt överhuvud taget att jag ens rört skiten, men att få bli riktigt skärpt och fokuserad emellanåt är så fantastiskt när man har stora problem med det annars. Mvh