2016-06-14, 18:20
Medlem
Ni som fått många pskoser av amfetamin, hur mår ni?

Jag har testat och aldrig fått psykos men avtändningen efter var fruktansvärd och själva ruset var inte "mitt" rus. Den ångest jag hade i en vecka var fruktansvärd och ständigt rädd för att det skulle skita sig med hallucinationer som tack och lov inte kom.

När man läser här på FB så verkar det som om flera av er som varit med ett tag tar psykoser lite med en axelryckning, d.v.s det är något som händer. Upplever ni att ni förändras av psykoserna, eller för den delen eran omgivning? T ex att det påverkar kognitionen o.dyl Märker ni att ni blir sämre efter varje psykos kort och gott? Detta gäller såklart inte de som utvecklat psykosjukdom vid psykostillfället.
Citera
2016-06-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Båda näsborrarna för snabbare och högre absorberingsgrad.

300mg är en stor lina, om du inte har ruskigt skitigt knark. Hur som helst, hur länge effekten sitter i beror på vilken du menar. Ruset, allt ifrån två till sex timmar, men effekten som helhet kan hänga i upp till tolv timmar.

Tack för svar Arabies gällande det där med vilken sida snoken du kör / "rekommenderar" (lät ju bra tragiskt haha!) Upplevde senast att som du skrev, efter sådär 2-3 timmar sjönk effekten ganska rejält. Som du säger, kvalitén är förstås väldigt varierande och grunden i effektresultatet.
Ha det gott!
Citera
2016-06-15, 05:33
Medlem
Shadowcrafts avatar
Någon som fått sin kuk svullen efter tjackrunkande? Hur lång tid tar det innan svullnaden går ner och är det lugnt för kuken?
Citera
2016-06-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Någon som fått sin kuk svullen efter tjackrunkande? Hur lång tid tar det innan svullnaden går ner och är det lugnt för kuken?
Haha har hänt mig en gång! Tog ett par dagar innan den var helt återställd, ingen fara bara du inte gör det hela tiden. Glidmedel kan vara en bra sak att ha hemma!
Citera
2016-06-16, 03:35
Medlem
Shadowcrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelly
Haha har hänt mig en gång! Tog ett par dagar innan den var helt återställd, ingen fara bara du inte gör det hela tiden. Glidmedel kan vara en bra sak att ha hemma!

Haha ja men hade glidmedel, men tänkte att nu jävlar ska jag slå rekord så körde non-stop i 12 timmar

Lillen känns bättre nu, lite svullen fortfarande dock. Var lite skraj att jag skulle paja nån nerv för framtida sex eller nåt. Vill du ha en bild?
Citera
2016-06-16, 03:50
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Haha ja men hade glidmedel, men tänkte att nu jävlar ska jag slå rekord så körde non-stop i 12 timmar

Lillen känns bättre nu, lite svullen fortfarande dock. Var lite skraj att jag skulle paja nån nerv för framtida sex eller nåt. Vill du ha en bild?
Lite mer härda ollon lär du ju få och det är ju inte så negativt. Nä många härlga tjackrunk och tjackligg har det blivit tjack är helt klart favoriten att ligga på. När det går.
Citera
2016-06-19, 13:06
Medlem
Tja!
Om du känner för att ta en lina eller två under dagen, när tar du absolut den senaste linan, för att kunna garantera att du kan somna till natten? Låt säga till 02-03 i alla fall?

Två nätter i rad nu blivit förvånad över hur svårt jag har för att somna efter sista intag under första kvällen kl 20, igår senaste linan kl 18. Tagit lite under dagen med, men handlar om små linor. Trots propavan och 10 mg stesolid intaget runt kl 23-00 har jag inte kunnat somna innan 06. Trots att jag inte känner av amfetaminruset efter senast kl 01. Alltså börjar känna mig seg, trött etc.
Vore intressant höra hur det är för er. Förstår givetvis att det beror på kvalitén på tjacket, hur mycket man tagit och hur van man är. Men på ett ungefär liksom, hur ser det ut för er?
Mvh
Citera
2016-06-19, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopystar
Vad tycker ni skönast att landa på som inte är farlig en blanding?
Brukar ni köra någon benso under ruset? och vilken. Hört att folk att de förstör ruset, andra att de gör stimulant ruset skönare

Tja!
jag försöker undvika benso så mycket jag kan med tanke på beroenderisken. Men när man känner att man börja landa (ibland får jag megaångest ibland lättare ångest bara, och är ingen regelbunden brukare). Men tycker det funkat väldigt gott med sådär 15 mg stesolid. (Hade säkert varit ännu goare med en tredubblad stesoliddos men vill inte äta mer än absolut nödvändigt som sagt.)Du känner dig lite dåsigt avkopplad men fortfarande rätt skärpt i huvudet.
Citera
2016-06-19, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K277
Det finns så många alternativ.

Imovande
Om jag kört en utekväll på krogen och dragit några näsor och känner att jag behöver sova av en eller annan anledning så brukar jag stoppa i mig några imovane. Lyckas i princip alltid få 3-5h sömn då.

Benz
Vill jag bara må bra och inte orkar ha ångest så brukar jag köra 1mg iktrovil + 1mg till om inte den första halvan hjälper, vilket den aldrig gör. Men i princip vilken benz som helt fungerar. Men iktrovil är skönt muskelavslappnande.

Mirtazapin för aptiten
För att få upp aptiten dagen efter brukar jag slänga i mig en mirtazapin 7,5mg. Går även att slagga på om man inte har annat till hands.

Cannabis
Har man inget av ovanstående så är det bara att röka groteska mängder cannabis av valfri sort. Hjälper mig mycket.

Alkohol
Skulle det vara jävligt svårt att få tag på någonting av ovanstående så är ju alkohol oftast ganska lättillgängligt.

Nykter
Men jag föredrar att bara vara nykter dagen efter. När kroppen är tillräckligt trött så somnar man vilket som, och lite ångest och allmänt tom i skallen kan jag leva med, går ju över efter någon dag.

Ditt sista alternativ gillade jag att du drog fram! Det är trots allt självförvållat att dra linor och man är väl medveten om att det kan bli jävligt tröttsamt psykiskt när man landar. Man vet ju så väl att det är övergående. Men när man börjar kallsvettas, känna stressen över hur långt in på morgonen klockan börjar bli och man fortfarande ligger sömnlös, ångesten stiger och det blir väldigt jobbigt.. "står du ut" då också? Så lätt att tänka så innan och sen när ångesten väl släppt, men just under landningen kan det bli så jäkla tröttsamt att man inte vet vart man ska ta sig till. Kör du ofta au de naturelle? Sjukt överhuvud taget att jag ens rört skiten, men att få bli riktigt skärpt och fokuserad emellanåt är så fantastiskt när man har stora problem med det annars. Mvh
Citera
2016-06-19, 13:22
Medlem
Tja igen! Ännu en grej jag klurat lite på.
Jag har som sagt tagit tjack två dagar rad, något jag sällan tar överhuvud taget. (inget race på något sätt , kunnat äta rätt bra och fått sova lite i alla fall och inte dragit sista linan sent på kvällen).

Vet att kvalitén varierar stort. Denna gången upplever jag INTE någon märkbar skillnad gällande ev ångestdämpning, eller att man känner sig lite herre-på-täppan-känsla där "allt kommer fixa sig". Det enda jag känner är en tydlig pigghet, klarhet, vakenhet och att jag kan gå in för något och glömma av tiden typ. Jag äter venlafaxin och vet inte om det kanske hämmar effekten av ångestdämpningen? Eller är det så bara att det är olika från gång till gång, eller helt beroende på kvalitén? Som sagt har sjukt svårt att sova tom 12 timmar efter sista lilla linan tidigt på kvällen så på den fronten har det varit rejält!

Mvh
Citera
2016-06-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Tja!
Om du känner för att ta en lina eller två under dagen, när tar du absolut den senaste linan, för att kunna garantera att du kan somna till natten? Låt säga till 02-03 i alla fall?

Två nätter i rad nu blivit förvånad över hur svårt jag har för att somna efter sista intag under första kvällen kl 20, igår senaste linan kl 18. Tagit lite under dagen med, men handlar om små linor. Trots propavan och 10 mg stesolid intaget runt kl 23-00 har jag inte kunnat somna innan 06. Trots att jag inte känner av amfetaminruset efter senast kl 01. Alltså börjar känna mig seg, trött etc.
Vore intressant höra hur det är för er. Förstår givetvis att det beror på kvalitén på tjacket, hur mycket man tagit och hur van man är. Men på ett ungefär liksom, hur ser det ut för er?
Mvh

Brukar kunna somna vid 1-snåret om jag drar lite tjack efter jobb (16-17 tiden). Med benso/z:s/ röka då. Tar jag senare än det är det rätt kört. Men det beror förstås på hur mycket du tar.
Citera
2016-06-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Brukar kunna somna vid 1-snåret om jag drar lite tjack efter jobb (16-17 tiden). Med benso/z:s/ röka då. Tar jag senare än det är det rätt kört. Men det beror förstås på hur mycket du tar.

Tack för svar! Aa, soft! Kan du sova hela natten utan att vakna till flera gånger, eller känna att du mest ligger i en dvala mellan sömn och vakenhet? Hur mycket benso handlar det om för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in