Citat:
Ursprungligen postat av
distans
Ska lösa ut saltet (om det inte är vispad bas) eller försöka få bort tillsatserna. Sen är det lite skillnad på vilket salt det är. Risken finns ju att du häller ut ditt 73% tjack i vasken..
Jag hade testat mig fram med dom vanliga lösningsmedlena för att försöka få fram vad som ligger i "botten". Å andra sidan tror jag inte så många hade gjort sig besväret med så pass rent amfetamin. Det är väl teoretiskt "renare" än en tablett Adderall med dess tillsatser.
http://www.swgdrug.org/Monographs/AMPHETAMINE.pdf
Jag glömde säga att det är i sulfatform. Just organiska sulfatsalter har många fördelar. Tex att varje sulfatjon binder två amfetaminjoner, vilket ger högre molekyl/jontäthet bla. Och i mitt fall så är det inget problem om sulfatet löser sig långsammare än tex en klorid.
Jag är inte ute efter en snabb, kraftig kick, utan jag är ute efter ett långsamt upptag. Det finns två dopaminsystem, ett "belöningssystem" som triggar igång när det slår till fort, det är det som ger huvuddelen av kicken och även det som orsakar beroende. Om det istället sätter in långsamt så triggas dopaminets "uthållighets-system" i stället. Triggning av uthållighetssystemet leder inte till fysiskt beroende på samma sätt alls, men är heller inte lika "roligt".
Så jag vill också få bort ev "kickstaters" som tex koffein eller någon RC. Koffein får jag dessutom bara ångest av, så det vill jag ha bort i alla fall.
Sen finns ju dessutom alltid en viss risk att det är blandat med något som är giftigt och kan ställa till problem pga det.
Jag har iaf läst igenom ett datablad på fenylaceton, Och det har väldigt låg giftighet, så rester av det är iaf inget att oroa sig för. Det är fenylacetonet som står för lukten när det luktar blommigt eller mandelaktigt om en batch. Det är iofs tydligen inte helt ovanligt att batcher parfymeras med fenylaceton eller bansaldehyd för att få "rätt" lukt.