2013-04-16, 08:48
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maito
Mjo, magnesiumtillskott är undantagsvis förvånansvärt effektivt för mig iaf. Paradoxalt nog så kan metylfenidat skydda mot amfetaminets neurotoxicitet dessutom via en inte helt utredd mekanism. Då man går på djupet inom neurofarmakologin så är det enda man upptäcker att vi fortfarande inte vet ett jävla skvatt om hur någon psykoaktiv substans överhuvudtaget fungerar.

Intressant, och samtidigt skrämmande angående det om psykoaktiva substanser. Djupdykning inom farmakologi överlag är ett ytterst komplicerat ämne, om man då försöker förstå sig på hjärnan, som vi vet såpass lite om, blir det självklart vansinnigt komplicerat. Ändock ett mycket intressant ämne. Tackar för informationen angående metylfenidat, ska kolla upp det vidare.

Använder själv magnesium även om det främst är för att bättra sömnen. Vad är det för positiva effekter i samband med amfetamin du tänker på? Och vad för dos, form av magnesium och vid vilken tid tar du det?

Citat:
Mjo. Angående glukoneogenes så har man på senare tid alltmer uppmärksammat att CS orsakar blodsockerfall som i sin tur är skadligt av en hel hög anledningar. CS --> Stressreaktion i kroppen --> blodsockret rusar in i musklerna i förberedelse för fight och resten av organen blir utan, framförallt hjärnan. Jag har på sistone iaf börjat med att alltid käka framförallt långsamma kolhydrater regelbundet om jag tar en CS för att undvika blodsockerfallet.

Jag var av uppfattningen av att CS snarare dumpar glukos och fria fettsyror i blodet om dessa finns tillgängliga, i syfte att förbereda sig inför sabeltandade tigrar och pälsbeklädda vikingar. För att glukos ska lagras som muskelglykogen, särskilt om det ska gå fort, så krävs insulin och fosforylisering av glukostransportörer, framförallt GLUT4. Även om jag läst att amfetamin (kanske även andra CS) kan öka fasteinsulin utan närvaro av glukos, så orsakar ju katekolaminer en ökning av AMPK (eller om det var cAMP, blandar alltid ihop dessa) en ökning av glukoneogenes, ökad lipidmobilisering och, i varierande grad, omvandling av glykogen till glukos. Katabola processer helt enkelt.

En hög halt katekolaminer i blodet samtidigt som nivåerna av glukos är relativt låga medför ju dock effekterna som ofta tillskrivs lågt blodsocker. Yrsel, trötthet, dimsyn etc. Då fasta, eller ett lågt intag av kolhydrater, medför ökad aktivering av det sympatiska nervsystemet så blir det lite 1+1=3 över det.

Långsamma kolhydrater är dock en utomordentligt bra idé. Jag tror även på en högre intag av protein (dels för att jag är en träningsmänniska, dels för dess positiva effekter vid dessa situationer i övrigt). Vill man se till hälsobiten i övrigt tror jag på att hålla intaget av fleromättade fetter lågt, för att undvika att dessa oxiderar, och om ett utdraget kaloriöverskott sker samtidigt som ett intag av amfetamin eller andra CS, ett överlag lägre intag av fett. Särkskilt om man är stillasittande. Höga blodfetter är inget att leka med, särskilt när hjärta och kärl utsätts för stress som det är.

Citat:
Brukar du ta tempen under dina CS-rus? Grejen är ju att man inte märker av hypertermin om man är speedad. Det enda man gör är nojjar över om någon ska märka att man svettas utav helvete. Överdriven svettning ska tolkas som ett tecken på dags för vila eller en kalldusch om man ändå svettas som fan.

Först och främst så berusar jag mig sällan på CS, det rör sig framförallt av medicinsk användning och ett intag av diverse stimulantia under dagar då jag fastar. Jag tar dock inte tempen, har aldrig gjort. Min temperatur sänks oavsett ändå när jag inte äter, men nu när du säger det hade det varit intressant. Jag har inga problem med svettningar annat än fötterna och om jag inte bär tröja, under armarna.

Gör du det själv? Man kanske ska testa. Jag tar vanligtvis puls och blodtryck men man kanske skulle komplettera med temperatur.

Citat:
Det är också risken med supplementering. Framförallt av antioxidanter. Om kroppen är van med att regelbundet få antioxidanterna via tillskott så slutar den producera sina egna. Om man då råkar glömma tillskotten en dag eller två så utsätter man kroppen för extrem oxidativ stress.

Ja, som med allt annat. Jag tror på vissa antioxidanter (för tillfället små doser taurin och grönt te) i samband med kraftigt oxidativa och/eller stressande situationer och ett intag av fleromättade (eller bara mycket) fetter. Då jag för tillfället utsätter mig för precis det, höga doser omega-3, stimulantia, nikotin, intensiv träning, kraftig viktnedgång, osv, men generellt sätt så är det man får via maten fullt tillräckligt. En allsidig kost är alltid det bästa.

Angående taurin så äter jag det dock främst då det lindrar många av nikotins bieffekter, bland annat nedregleringen av FSH och TH, som leder till en hämmad testosteronproduktion. Mycket tråkigt annars såhär i viktnedgångstider.
Citera
2013-04-16, 22:23
Medlem
Ovcharkas avatar
Varför mår jag så dåligt dagen efter tjack?

Dag 1: Pytsar i mig tjack. Absolut inga stora mängder, utan tämligen mediokra sådana. Äter och dricker.
Kväll 1: Inte lika glad längre. Lite apatisk o deppig månne... Äter och dricker.
Natt 1: Sover.

Dag 2: Har sovit 10h. Är lättirriterad, blir jävligt sur när jag blir irriterad, känner mig klen i hela kroppen och hjärtat ligger på typ 90 slag/min. Återkommande ångest (lätt) och huvudvärk (även den lätt).

Med tanke på hur lite (tjack) jag tar och det faktum att jag äter, dricker och sover så borde det väl inte bli såhär?
Citera
2013-04-17, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Med tanke på hur lite (tjack) jag tar och det faktum att jag äter, dricker och sover så borde det väl inte bli såhär?

Nej det låter konstigt. Tjack kanske inte passar dig helt enkelt? Har ingen förklaring på varför det kan bli såhär.

Själv får jag ingen AT eller ångest på tjack alls och brukar ibland inte äta något alls på runt 48 timmar. Bara dricka öl för att kunna somna och sen vaknar jag efter 1-2 timmar och tar lite benzo och zopiklon för att somna om. Sen är jag fit for fight igen.
Citera
2013-04-17, 06:56
Medlem
NBOMes avatar
Vad är nu detta? Har varit vaken i lite över 30 timmar på SpeedSwedens tjack, son enl. mig var av bättre kvalité, trots att det sved något jävligt i näsan, och nu har jag börjat ha flimrande blixtar och skuggor som rör sig över rummet.
Psykos på gång? Har ändå skött kosten bättre än jag brukar och druckit vatten som jag borde, och inte tagit några andra droger. Brukar klara av längre "race" än såhär också.
Tog sista näsan på 0.05 runt 20:00 igår och har fortfarande inte fått nån sömn.

Stannar hemma idag iaf, men var försiktiga med SpeedSwedens tjack, misstänker att det är bankat med flor eller något annat lurigt.
Senast redigerad av NBOMe 2013-04-17 kl. 06:59.
Citera
2013-04-17, 15:49
Medlem
undervattenfisks avatar
Någon som använder seroquel för att sova efter tjack?

Nu då jag inte använder tjack på daglig basis har jag mycket svårt att somna och fortsätta sova utan att vakna efter jag kommit ner,

Använder såklart redan benso/zopiklon men det hjälper mig inte så bra (fungerar bara till viss del när jag inte tagit tjack så)

Seroquel sänker ju dopaminet och borde således vara ultimat att komma ner på?
Citera
2013-04-17, 17:16
Medlem
uuy1851s avatar
Jag har fått lite tjack av en polare.

2 olika batcher.

En sulfat batch som är gul och en som är kletig, smetig och vit.

Går det att banka ut kletet med sulfatet eller får jag lov att använda dextro istället?
Citera
2013-04-17, 17:49
Medlem
maitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Varför mår jag så dåligt dagen efter tjack?

Dag 1: Pytsar i mig tjack. Absolut inga stora mängder, utan tämligen mediokra sådana. Äter och dricker.
Kväll 1: Inte lika glad längre. Lite apatisk o deppig månne... Äter och dricker.
Natt 1: Sover.

Dag 2: Har sovit 10h. Är lättirriterad, blir jävligt sur när jag blir irriterad, känner mig klen i hela kroppen och hjärtat ligger på typ 90 slag/min. Återkommande ångest (lätt) och huvudvärk (även den lätt).

Är det SpeedSwedens?

Citat:
Ursprungligen postat av NBOMe
Vad är nu detta? Har varit vaken i lite över 30 timmar på SpeedSwedens tjack, son enl. mig var av bättre kvalité, trots att det sved något jävligt i näsan, och nu har jag börjat ha flimrande blixtar och skuggor som rör sig över rummet.
Psykos på gång? Har ändå skött kosten bättre än jag brukar och druckit vatten som jag borde, och inte tagit några andra droger. Brukar klara av längre "race" än såhär också.
Tog sista näsan på 0.05 runt 20:00 igår och har fortfarande inte fått nån sömn.

Stannar hemma idag iaf, men var försiktiga med SpeedSwedens tjack, misstänker att det är bankat med flor eller något annat lurigt.

Kolla silk road tråden. Det finns andra inklusive mig som upplevt detta. Hans tjack är bankat med något som ger stark ångest och sömnlöshet 24+ h efter att tjacket gått ur. Det är inte metamfetamin heller utan säkert någon RC-stimulant.

Man ska inte bara vara försiktig med hans tjack utan man ska betrakta det som råttgift innan han går ut med vad i helvete han bankar med.
Citera
2013-04-17, 18:09
Medlem
Citat:
Är det SpeedSwedens?

Kolla silk road tråden. Det finns andra inklusive mig som upplevt detta. Hans tjack är bankat med något som ger stark ångest och sömnlöshet 24+ h efter att tjacket gått ur. Det är inte metamfetamin heller utan säkert någon RC-stimulant.

Man ska inte bara vara försiktig med hans tjack utan man ska betrakta det som råttgift innan han går ut med vad i helvete han bankar med.

Vilken jävla idiot.
Citera
2013-04-17, 18:13
Medlem
Loladinens avatar
Kul att man har 3g tjack hemma som ja köpte för ett par veckor sen typ. Fick det för ungefär 40kr/g och slog till. Verkade tydligen inte vara det smartaste..
Citera
2013-04-17, 18:36
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Är det SpeedSwedens?

Ja, det är SpeedSwedens skit. Svarade dig i SR-tråden, men lika bra att skriva här med så man får fler att få upp ögonen och inte köper av honom.

Effekter av hans "tjack": Ångest, rastlöshet och insomnia. Vill man ha tjack-AT på pulver är detta rätt grejer... Vill man ha välbehag, rysningar, kontrollerad energi, fokus etc så ska man springa långt, långt åt andra hållet och köpa av nån annan.

Hoppas ALLA PM:ar honom och klagar, samt sänker hans betyg till botten.

Fy fan...
Citera
2013-04-17, 18:45
Medlem
ant's avatar
Citat:
Är det SpeedSwedens?

Låter som MDPV. Den skiten är fan ett riktigt råttgift, usch.
Citera
2013-04-17, 18:47
Medlem
uuy1851s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uuy1851
Jag har fått lite tjack av en polare.

2 olika batcher.

En sulfat batch som är gul och en som är kletig, smetig och vit.

Går det att banka ut kletet med sulfatet eller får jag lov att använda dextro istället?

Kletet visade sig vara "pasta" och jag mixade upp dem ändå.

Återkommer med hur det var sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in