2025-08-06, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Finns det någon kunnig som skulle kunna ge mig en förklaring till varför vissa amfetaminbatcher slår på fortare oralt än nasalt?
Jag har märkt vissa mönster, bland annat att ju mer potent och ”kladdigt” det är så får jag effekt inom 20 minuter vid oralt intag, t.o.m 15 minuter har hänt. Jag har testat att torka och hacka sönder dessa potenta batcher i hopp om att få ett ännu snabbare effekt men det fungerar inte.
Min teknik att snorta diverse substanser är det inget fel på då år av träning har tillkommit 😇

Jag har inte svaret men jag upplever att köer tjack är bättre att äta än att torka det och sporta så jag äter även annars tjack även om jag upplever att tort tjack kräver lägre doset om man snortar det sedan körde jag rövpanna ett tag lite pundigr men aå var det och det slår bättre än att snorta så man kan ta mindre.
Men jag tycker det är smidigt att äta det jag har en liten fickkniv på mig som jag använder som sked i påsen så går man in på en toalett och dricker ur kranen efteråt.

Men det jac tror med klet tjack är att vätskan är amfetamin lite grann och torkar man det så förlorar man både vikt och amfetamin.

För länge sedan så fick jag amfetamin som var precis som raklödder i påsen så jävla blött och jag torkade det en gång och man förlorade man så mycket vikt men dum som jag var så köpte jagdet ett par gånger innan jag sa till langare att jag tänket inte köpa det någor mer oc han får ta in vanligt tjack annars skulle jag gå och handla av någon annan så där löddrar åt jag med sked don gånger Jag köpte det
Citera
2025-08-06, 17:18
Medlem
KringExs avatar
Jag måste rätta denna FAQ angående biotillgänglighet via oralt intag. Biotillgängligheten oralt är 90% och uppåt, INTE 50%. Jag har inte lagt ner någon tid på att hitta en bra källa på att amfetamin nasalt bara skulle ha 75% biotillgänglighet, men jag har svårt att tro att den är så låg.

Jag brukar ta tjack både oralt och nasalt och jag upplever att jag får samma effekt vid likadana doser.
Nasalt ger snabbare effekt men jag har stött på riktigt dundertjack några gånger och fått effekt redan efter 15 minuter 🥳
Citera
2025-08-07, 17:35
Medlem
Citat:
Jag måste rätta denna FAQ angående biotillgänglighet via oralt intag. Biotillgängligheten oralt är 90% och uppåt, INTE 50%. Jag har inte lagt ner någon tid på att hitta en bra källa på att amfetamin nasalt bara skulle ha 75% biotillgänglighet, men jag har svårt att tro att den är så låg.

Jag brukar ta tjack både oralt och nasalt och jag upplever att jag får samma effekt vid likadana doser.
Nasalt ger snabbare effekt men jag har stött på riktigt dundertjack några gånger och fått effekt redan efter 15 minuter 🥳

Jag tror jag är säker jag sett dom lägre siffrorna på massor med ställen genom åren och det mes att ta lika mycket i näsan som i magen gör jag inte jag tar oftast 0,3-0,4g i näsan eller så tar jag 0,5-0,7 oralt .
Och 0,5-1g rektalt men jag tar bara reltalt när jag vill ha en extra kick och känner att jag vill ha något extra då jag tror rektalt har högst biotillgänglig.
Citera
2025-08-07, 18:35
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvanne
Jag tror jag är säker jag sett dom lägre siffrorna på massor med ställen genom åren och det mes att ta lika mycket i näsan som i magen gör jag inte jag tar oftast 0,3-0,4g i näsan eller så tar jag 0,5-0,7 oralt .
Och 0,5-1g rektalt men jag tar bara reltalt när jag vill ha en extra kick och känner att jag vill ha något extra då jag tror rektalt har högst biotillgänglig.

Intravenöst intag har såklart högst biotillgänglighet! 🤣 100%
Citera
2025-08-07, 18:37
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Intravenöst intag har såklart högst biotillgänglighet! 🤣 100%

Vad ligger rövpannan på?
Citera
2025-08-08, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
Har börjat att lessna på tjacket. Det slutar alltid med att jag maratonrunkar bort hela ruset.

Köpte tjack i lördags natt och tänkte att jag bara skulle dra en snabb runk. Nu 27 timmar senare så är jag klar....
Måste tvätta bäddmadrassen idag då den är helt blöt av tjacksvett. Då tog jag ändå på mig ett underställ för att förhindra det. Hela sängen är nerkletad i smör då jag fick för mig att använda det som glidmedel.

Blev bara skevare och skevare porr hela tiden. Sista timmarna så kollade jag bara på kvinnor som blev munknullade av fuckmachines. 3-4 videos igång hela tiden och tabbade konstant mellan flikarna

Hade även datorn kopplad till en projektor som jag lånat av en kompis. Har inte någon duk till den så hade bilden direkt på väggen. Har en blå tapet med mönster i sovrummet så var ju helt värdelös bild också. Det känns bara extra tjackigt nu i efterhand

Jag och två polare hade även bestämt att träffas igår. Dom hade tänkt att trippa och jag hade lovat att hjälpa att fixa LSD. Känns ju mindre kul att höra av mig nu och berätta att jag runkade istället

Ska beställa en pizza och 2st stora cola zero nu. Brukar känna mig lite mindre äcklig efter att jag har ätit och fått i mig lite vätska efter en maratonrunk
Av ren nyfikenhet, runkar du så länge och kommer tillslut som en grand finale eller kommer du flera gånger under dina 27 timmar?
Citera
2025-08-08, 22:57
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Vad ligger rövpannan på?

90-95 skulle jag säga. Om du vet vad du gör är det väldigt likt IV.
Citera
2025-08-10, 16:13
Medlem
Flouvonnes avatar
Mina vänner, det börjar bli dags för mig att ta det stora uppehållet i Tjackpundandet. Insåg för en tid sedan att jag tagit i princip varje dag hela detta år (nån veckas kortare avbrott, 3 dagar nån gång) men annars har jag kört på varje dag. Nu till frågan, som är av hur långt är ett snöre typen, vad tror ni jag kan förvänta mig för AT/abstinensbesvär om jag slutar tvärt typ i morgon? Hur länge, hur intensivt etc.

Gjorde ett försök tidigare under sommaren men klarade 3 dagar då jag mest sov och var helt lost i huvudet, så hoppade på det igen.

Varför man tagit varje dag under så lång tid kan man ju också undra, har inget bra svar där mer än att det är så jäkla billigt och lättillgängligt, särskilt nu när DD är så pass populärt har man kunnat hämta större mängder mkt billigt.

Har rivotril och bensedin tillgängligt i mängder som kanske kan lätta AT, men som jag också är beroende av (längre än tjacket) men det tar vi en annan gång.
Citera
2025-08-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Gjorde ett försök tidigare under sommaren men klarade 3 dagar då jag mest sov och var helt lost i huvudet, så hoppade på det igen.
får samma symptom när jag slutar, återhämtar mig alltid under semestertid för omöjligt att göra under arbetstid. i år tog det två veckor till det börja bättra sig och då enbart med hjälp av sömn. Efter 4 veckor sover jag normalt 10h/dag istället för 20h/dag som den första veckan.
Citera
2025-08-10, 18:34
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Mina vänner, det börjar bli dags för mig att ta det stora uppehållet i Tjackpundandet. Insåg för en tid sedan att jag tagit i princip varje dag hela detta år (nån veckas kortare avbrott, 3 dagar nån gång) men annars har jag kört på varje dag. Nu till frågan, som är av hur långt är ett snöre typen, vad tror ni jag kan förvänta mig för AT/abstinensbesvär om jag slutar tvärt typ i morgon? Hur länge, hur intensivt etc.

Varför man tagit varje dag under så lång tid kan man ju också undra, har inget bra svar där mer än att det är så jäkla billigt och lättillgängligt, särskilt nu när DD är så pass populärt har man kunnat hämta större mängder mkt billigt.

Har rivotril och bensedin tillgängligt i mängder som kanske kan lätta AT, men som jag också är beroende av (längre än tjacket) men det tar vi en annan gång.
Jag somnade fan överallt och hela tiden och åt sjuka mängder mat i 5-6 månader när jag klev av efter att pundat IV på dos i dess mest dekadenta form som går.
Citera
2025-08-10, 19:56
Medlem
napsterspys avatar
Citat:

Jag har också tagit tjack under ett helt år, varje dag pga svår livssituation. För att orka med livet helt enkelt.
Men en vacker dag kom en tjej i mitt liv som ersatte tjackets funktion : dopaminutsöndring.
Jag slutade på dagen med tjacket. Önskar dig allt väl.
Citera
2025-08-11, 00:36
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outIaw
får samma symptom när jag slutar, återhämtar mig alltid under semestertid för omöjligt att göra under arbetstid. i år tog det två veckor till det börja bättra sig och då enbart med hjälp av sömn. Efter 4 veckor sover jag normalt 10h/dag istället för 20h/dag som den första veckan.

Hur länge körde du? Lät något hoppfullt i alla fall!

Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Jag somnade fan överallt och hela tiden och åt sjuka mängder mat i 5-6 månader när jag klev av efter att pundat IV på dos i dess mest dekadenta form som går.

Tackar herren för att jag ej har tagit IV, men det är väl vad jag har att förvänta mig då, somna överallt och vara konstant trött i några veckor.

Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Jag har också tagit tjack under ett helt år, varje dag pga svår livssituation. För att orka med livet helt enkelt.
Men en vacker dag kom en tjej i mitt liv som ersatte tjackets funktion : dopaminutsöndring.
Jag slutade på dagen med tjacket. Önskar dig allt väl.

Härligt att höra! Och tack för de uppmuntrande orden, tar tjack av precis samma anledning som du tog typ (orka med livet, fly verkligheten), eller jag gjorde det i början i alla fall.. Glad för din skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in