Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Detta behöver ju inte hända för att man kör två dygn på tjack. Jag tycker inte överdriven försiktighet passar ihop med drogande.
Håller givetvis med om att långvarig sömnbrist kan leda till lite lustiga sidoeffekter - män som mumlar i mörka hörn och små pälsdjur som ilar över golvet - men det är inte samma sak som psykos, och inget att oroa sig för. Jag har själv kört två dygn på tjack hur många gånger som helst, utan att det blev farligt alls.
Fyra dygn på raken en gång och då var verkligheten lite svår att hantera - speciellt att köra bil, men inte heller det ledde till psykos.
Jag har också kört bil i ett sådant hemskt tillstånd, något som jag aldrig kommer att göra om igen då jag insåg hur extremt oetiskt det egentligen är mot andra människor. Om jag dödar mig själv i trafiken visst, men att sätta andra i fara pågrund av mitt egoistiska drogbruk är ju långt över gränsen.
Du har ju rätt, två dygn är ju en lek, sitter själv efter två och ett halvt just nu och det enda som händer är att några skuggor i rummet ser ut att observera mig. Och får intrycket av att dörrar öppnas ibland när det inte händer.
Frågan är väl hur skadligt det är att ha dessa mini hallucinationer som man tolererar ibland.
Gillar inte att prata om det för att det är så jävla hemskt, men det värsta tillståndet jag har kört bil i är efter opiater blandat med amfetaminer. Jag såg siluetter och fick för mig att det kanske stod små tomtar överallt på vägarna och på vägkanten. När man når gränsen då man inte alltid är säker på vad som är verklighet längre så har man gått alldeles för långt.