2014-02-06, 08:16
Medlem
dead-flag-bluess avatar
Upplevde inatt något otrevligt under tjackrus. Trodde jag skulle få hjärtattack, bultade som fan, gjorde lite ont i bröstet och kändes konstigt i hela kroppen typ? Vad kan det vara? Kändes inte som panikångest liksom.
Citera
2014-02-06, 08:27
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues
Upplevde inatt något otrevligt under tjackrus. Trodde jag skulle få hjärtattack, bultade som fan, gjorde lite ont i bröstet och kändes konstigt i hela kroppen typ? Vad kan det vara? Kändes inte som panikångest liksom.

Tro mig, om du är påväg att få en hjärtinfarkt, så kommer det _inte_ bulta mycket...
Citera
2014-02-06, 09:24
Medlem
dead-flag-bluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Tro mig, om du är påväg att få en hjärtinfarkt, så kommer det _inte_ bulta mycket...

Nejnej, tror inte att det var det heller men fick panik för stunden. Borde kanske varit att jag tog för mycket?
Senast redigerad av dead-flag-blues 2014-02-06 kl. 09:26.
Citera
2014-02-06, 11:31
Medlem
Har rätt begränsad erfarenhet av cs-droger och kan vara helt ute och cykla med denna fundering, men ja nu vänder jag mig hit där någon kanske kan upplysa mig om hur fel eller rätt jag har.

BAKGRUND
Jag har adhd och har tidigare fått utskrivet ritalin, vilket jag jag upplevde hade rätt jobbiga biverkningar som gjorde att vardagen inte funkade särskilt mycket bättre ändå. Har prövat metamina några gånger på egen hand och funkar mycket bättre. Det är det inte tal om att jag får utskrivet dock, såklart, och just nu i mitt liv så har jag ingen ork eller tid (och hälsa?) att kasta bort på att pröva och ställa in dos av olika former av metylfenidat eller typ strattera(!) vilket min nya läkare vill att jag ska äta. Jaja, det var lite bakgrund, som är irrelevant.

Jag vill ha amfetamin i små doser för att kunna använda när mitt huvud är som mest kaos så jag kan ordna lite vardag och plugg. Kollar på nätet och hittar metamina på en sida, men det är dyrt. Jag hittar också amfetamin självfallet, mycket billigare.

FUNDERINGEN:
Just det här amfetaminet, 1 gram var det, hade renhet på 40%. Betyder det alltså att jag egentligen får 400mg amfetamin och resterande 60% av grammet är annat som jag personligen inte vill ha?

Jag räknade lite och jämförde kostnaden mellan tjacket och metaminan utifrån den premissen. Jag kom då fram till att amfetaminet skulle kosta 0,9$/mg medan metaminan skulle kosta 1$/mg.

Pytteskillnad i pris, för mig vore då metaminan värdare att inhandla. Tänker jag rätt??
Citera
2014-02-06, 12:09
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaumjau
Har rätt begränsad erfarenhet av cs-droger och kan vara helt ute och cykla med denna fundering, men ja nu vänder jag mig hit där någon kanske kan upplysa mig om hur fel eller rätt jag har.

BAKGRUND
Jag har adhd och har tidigare fått utskrivet ritalin, vilket jag jag upplevde hade rätt jobbiga biverkningar som gjorde att vardagen inte funkade särskilt mycket bättre ändå. Har prövat metamina några gånger på egen hand och funkar mycket bättre. Det är det inte tal om att jag får utskrivet dock, såklart, och just nu i mitt liv så har jag ingen ork eller tid (och hälsa?) att kasta bort på att pröva och ställa in dos av olika former av metylfenidat eller typ strattera(!) vilket min nya läkare vill att jag ska äta. Jaja, det var lite bakgrund, som är irrelevant.

Jag vill ha amfetamin i små doser för att kunna använda när mitt huvud är som mest kaos så jag kan ordna lite vardag och plugg. Kollar på nätet och hittar metamina på en sida, men det är dyrt. Jag hittar också amfetamin självfallet, mycket billigare.

FUNDERINGEN:
Just det här amfetaminet, 1 gram var det, hade renhet på 40%. Betyder det alltså att jag egentligen får 400mg amfetamin och resterande 60% av grammet är annat som jag personligen inte vill ha?

Jag räknade lite och jämförde kostnaden mellan tjacket och metaminan utifrån den premissen. Jag kom då fram till att amfetaminet skulle kosta 0,9$/mg medan metaminan skulle kosta 1$/mg.

Pytteskillnad i pris, för mig vore då metaminan värdare att inhandla. Tänker jag rätt??

Du tänker rätt, men det finns olika sorters amfetamin, metamina är ren dextroamfetamin, och gatuamfetamin är racematiskt, dvs blandning mellan dextro och levoamfetamin.

Levo har mer biverkningar och är "smutsigare" du ska satsa på helt ren dextro om du endast vill ha det i medicinskt syfte
Citera
2014-02-06, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Du tänker rätt, men det finns olika sorters amfetamin, metamina är ren dextroamfetamin, och gatuamfetamin är racematiskt, dvs blandning mellan dextro och levoamfetamin.

Levo har mer biverkningar och är "smutsigare" du ska satsa på helt ren dextro om du endast vill ha det i medicinskt syfte

Tack så mycket för svaret! Vad bra att jag förstått det rätt. Då är det metamina jag vill och ska ha då. Gött!
Citera
2014-02-07, 11:24
Medlem
Hej,

fick en liten påse idag. Är såklart fruktansvärt sugen och kommer inte kunna hålla mig
Har skit o göra också så är inte helt i onödan (Tvätta, städa, diska, även jobba lite)

Hursomhelst. Ska på middag ikväll. Vill inte vara monstertjackad så jag inte kan äta, men visst är det väl lugnt om man bara håller sig till några få linor tills dess? Brukar ju gå bra att äta om man inte kör upp allt för mycket.

Sen undrar jag även: det här med magnesium, det är ett MÅSTE för en sån som mig som jättelätt får käkspänningar, tyvärr, men som tur är hjälper Mg mycket och sen tuggummi på det.

Men jag undrar över dosering: hur ska man göra egentligen? Är det "för sent" att ta samtidigt som man drar näsan? Jag brukar ta en (250mg?) dagen innan, sen en på morgonen sen en på kvällen.

Är det för mycket? eller för lite? Har liksom ingen koll rent så, mer än att det hjälper som fan. Och att man blir dålig i magen med för mycket i sig

Svar uppskattas varmt!
Citera
2014-02-07, 13:33
Medlem
Enligt min erfarenhet: Om du inte kan hålla dig, kör endast lite för det är svårt att ta mindre doser om man först börjar hardcore. Jag hade fortsatt med små påfyllningar och en rackare minuten innan du drar ut (kanske ta med en rackare i plånkan), why? Nu kan jag endast tala för mig själv men en AT och vara trevlig funkar inte. Sen är ju detta olika från tjack till tjack, du gamblar oavsett vad. Själv sitter jag med MissL tjo som jag tog kl12 och försöker lyssna på en föreläsning, skagig (som om jag druckit för mycket kaffe) och har inget med mig.

Jag tycker du ska hålla dig dumt o chansa, beroende på vem du ska träffa.

EDIT: hoppas detta hjälper.
Citera
2014-02-07, 14:24
Medlem
dimitritabals avatar
förra veckan köpte jag tjack (1.5 g) från en polare som han hade köpt från swe_lease på sheep, tog 0.5 under söndags, ruset var bra som vanligt men jag kunde inte sova trots benso intaget! (samma sak hände när jag hade tagit SL tjack för 2 månader sen) därför misstänkte jag att det är utspätt med meta.

metamfetamin löser sig snabbt i isopropanol (stark 99.5% lösning) eftersom meta har en HCL molekyl medan amfetamin har ett sulfat H2SO4 molekyl som är olösligt i isopropanol ( HCL saltsyra används i framställning av meta därför är meta väldigt hygroskopiskt och H2SO4 svavelsyra används i framställning av amfetamin sulfat salt), jag tvättade 1g med isopropanol och till min förvåning blev det bara 700mg kvar och färgen på det blev kritvitt (benvit innan tvättning).

jag ska testa det denna helg, det återstår att se...
Senast redigerad av dimitritabal 2014-02-07 kl. 14:29.
Citera
2014-02-07, 16:26
Medlem
Har fortf inte fått nåt svar ang magnesiumet! Hur mycket "bör" man ta? Hur mycket tar NI snarare? Har liksom inga mått mätt, men känns som att efter en viss mängd magnesium som hjälper det inte mot käkspännoingarna ändå, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av PaulVitti
Enligt min erfarenhet: Om du inte kan hålla dig, kör endast lite för det är svårt att ta mindre doser om man först börjar hardcore. Jag hade fortsatt med små påfyllningar och en rackare minuten innan du drar ut (kanske ta med en rackare i plånkan), why? Nu kan jag endast tala för mig själv men en AT och vara trevlig funkar inte. Sen är ju detta olika från tjack till tjack, du gamblar oavsett vad. Själv sitter jag med MissL tjo som jag tog kl12 och försöker lyssna på en föreläsning, skagig (som om jag druckit för mycket kaffe) och har inget med mig.

Jag tycker du ska hålla dig dumt o chansa, beroende på vem du ska träffa.

EDIT: hoppas detta hjälper.
Haha vi sitter på samma affe isf Mysigt är det.

Skrev jag det där om rackaren i plånkan, eller menade du att jag borde göra det? Förstod inte frågetecknet där!

Jag har nu dragit 3 små näsor, vart i stan i bankärende, systemet, städat lägenheten och snackat skit med polare, så tycker lätt det var värt det

Har dessutom benzo till AT'n, så det känns rätt skönt, annars e det aldrig kul att inte kunna sova osv.
Citera
2014-02-07, 18:29
Medlem
cdxz11s avatar
Jag har faktiskt aldrig haft speciellt omfattande besvär me käkspänningar och brukar inte ta magnesiumtillskott. Dricker däremot tränings-dryck när jag tar amfetamin längre perioder och denna innehåller lite magnesium dock ej speciellt mkt (60mg/halvliter färdigblandat)
Citera
2014-02-07, 18:35
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaumjau
Tack så mycket för svaret! Vad bra att jag förstått det rätt. Då är det metamina jag vill och ska ha då. Gött!

Ja om du nu vill slippa pröva strattera/ritalin borde det vara möjligt att få annat amfetaminläkemedel utan att pröva annat numera, elvanse godkändes som läkemedel förra året för både vuxna och barn, det innehåller dexamfetamin, eller mer specifikt lisdexamfetamindimesylat vilket bryts ned till dexamfetamin efter intag, det ger en depot-effekt på upp emot 12h enl fass. Så för detta läkemedel behövs ingen licens och att man ska ha prövat annat innan, utan detta bör du kunna få utskrivet på samma sätt som ritalin, vet dock inte om läkare kmr skriva ut det direkt till dig är fullt möjligt att vissa läkare skulle vilja testa concerta/ritalin först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in