2014-01-23, 01:32
Medlem
dimitritabals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triwse
Är det värt att rena en gubbe eller behöver man större mängder?
för mig blev det en rutin, jag renar alltid mitt tjack ovasett mängd eller konsistens.
jag gillar mitt tjack luklöst och icke smärtsamt i näsan.
beakta att koffein och efedrin är båda lösliga i aceton och etano och du kommer verkligen att bli av med de två substanser som tjack brukar utbankas med.
Citera
2014-01-23, 03:18
Medlem
timetoendits avatar
Har haft alldeles för mycket tjack hemma det senaste. Det är dryga jävla 15g som aldrig tar slut. Virrar runt i en dimma nu och vet inte riktigt hur länge jag har varit vaken.
Citera
2014-01-23, 04:54
Medlem
Jaggermeisters avatar
Spillde ner en ganska stor mängd dextropur i mitt tjack som jag skulle ha idag... Varför hör inte till frågan...

Och mitt intagninssätt är alltid IV, så till frågan: Kan det potentiellt vara livsfarligt att injicera för mycket dextropur i blodet? Då det är mer dextropur än tjack i detta tillfälle... Men kan det vara farligt att injicera det?
Citera
2014-01-23, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimitritabal
för mig blev det en rutin, jag renar alltid mitt tjack ovasett mängd eller konsistens.
jag gillar mitt tjack luklöst och icke smärtsamt i näsan.
beakta att koffein och efedrin är båda lösliga i aceton och etano och du kommer verkligen att bli av med de två substanser som tjack brukar utbankas med.

Notering.

Tjack är vattenlösligt. Både etanol och aceton av den sort som går att köpa i handeln innehåller vatten. Om man tvättar i sådant så kommer man även att bli av med en del tjack.

Vattenfri aceton är svårt att få tag på. Man kan minska vattenhalten i aceton på egen hand med torkmedel, t ex magnesiumsulfat och lite pyssel.

Trots ev. förlust så tycker jag också att man bör tvätta sitt tjack.
Senast redigerad av e2npau 2014-01-23 kl. 10:22.
Citera
2014-01-23, 11:08
Medlem
dimitritabals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e2npau
Notering.

Tjack är vattenlösligt. Både etanol och aceton av den sort som går att köpa i handeln innehåller vatten. Om man tvättar i sådant så kommer man även att bli av med en del tjack.

Vattenfri aceton är svårt att få tag på. Man kan minska vattenhalten i aceton på egen hand med torkmedel, t ex magnesiumsulfat och lite pyssel.

det stämmer fast förlusten inte är betydlig, aceton och isopropanol brukar vara 99.5%, när det gäller etanol är det 100% tror jag fast tjack är obetydligt lösligt i etanol, 1g amfetamin behöver 515ml etanol för att lösa sig i rum temp (25 c) men när temp sänker till minus grader blir tjack inte lösligt och kommer o dycka up igen i botten.

förlusten i riktigt tjack (förutom förlusten i tillsats som tjacket är utbankat med) blir kanske 5 elle 10 % (beror på lösningmedel mängd) men det är värt det.

det bästa sättet är att värma lösningmedel til kokpunkt, hälla över amfetaminet, och efter 5 minuter lägga det i fryser.
Citera
2014-01-23, 13:12
Medlem
Har precis dragit i mig några linor, var tvungen o testa det ju..

Ska städa lägenheten, tvätta mm och göra iordning för kvällen.

Ska på fest runt 11 snåret och förfest innan det. HUr ska jag portionera mig? Ska alltså "främst" konsumera alkohol. Vill göra mina behov diskret då alla inte är OK med det på förfesten. Ska man förbereda bomber á 0.1 och ha i plånkan?

Sen var jag lite dum som inte åt innan... Men tänkte bara dra små linor för att inte "landa" helt än, så man ändå kan äta lite, borde gå tror jag.

Ni som är lite mer erfarna; hur ser ni på det?

Vill vara i det pratglada stadiet men samtidigt inte bli sådär super passiv, vill få lite av alkoholens effekter så jag kan vara kungen runt brudarna ikv
Citera
2014-01-23, 13:17
Medlem
cdxz11s avatar
Ja bomber på 100mg lär ju vara rätt lagom att ha med, själv föredrar jag att fylla gelatinkapslar och ta med då dem går ned lättare. Hur du skall dosera beror väl mkt på saker som hur mkt du väger och hur potent tjacket är, men borde väl gå att väga upp ett par bomber och ha me o pröva sig fram lite. Jo du borde absolut kunna äta om du inte får i dig för mkt, jag brukar ej ha några problem att äta när jag tar mindre mängder under dagen.
Citera
2014-01-23, 13:27
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e2npau
Notering.

Ja o visst blir man av med lite men är ju rätt små mängder som dimitritabal säger. En del amfetamin löser sig väl om jag inte minns fel i 8,8 delar vatten, så ett gram amfetamin löser sig i 8,8 ml vatten. Säg att man använder sig av 1 dl 99% aceton för fem gram amfetamin, räknar man med att den sista procenten är vatten bör det då lösas (1/8,8) 0,11 gram i detta vatten vilket inte är så farligt kan jag tycka.
Citera
2014-01-23, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Ja bomber på 100mg lär ju vara rätt lagom att ha med, själv föredrar jag att fylla gelatinkapslar och ta med då dem går ned lättare. Hur du skall dosera beror väl mkt på saker som hur mkt du väger och hur potent tjacket är, men borde väl gå att väga upp ett par bomber och ha me o pröva sig fram lite. Jo du borde absolut kunna äta om du inte får i dig för mkt, jag brukar ej ha några problem att äta när jag tar mindre mängder under dagen.
Hur pass blir man på en 100mg bomb då? Aldrig bombat tjack, bara näsalt och dessutom aldrig några vägningar utan mer måtta upp med ögonen. Vill inte bli supertjackad, jag är rätt pratig annars så vill itne bli sådär SUPERPRATIG så ingen orkar med mig (dock är det väl rätt stor risk att det blir så oavsett, dessutom med alkohol)

Också det.. har ni några tips på hur man håller sig fårn att prata? Om ingen avbryter mig så kan jag lätt stå för 80% av "konversationen", blir lite mycket för folk som är mer nyktra som sagt.

Skulle vara skönt om man fick lite tips! Är rätt grön på CS området.
Citera
2014-01-23, 15:01
Medlem
Debuterade precis på amfetamin! Jag har börjat sakta och fyllt på lite i taget under 2h(snorta). Känner mig skön & fokuserad (är diagnoserad ADD). med en del energi
Det var 25min jag tog senaste linan och jag vill uppleva den omtalade tjack-känslan. Kommer ruset att stiga inom de närmsta timmarna eller är jag redo för påfyllning?
Citera
2014-01-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananskiva
Debuterade precis på amfetamin! Jag har börjat sakta och fyllt på lite i taget under 2h(snorta). Känner mig skön & fokuserad (är diagnoserad ADD). med en del energi
Det var 25min jag tog senaste linan och jag vill uppleva den omtalade tjack-känslan. Kommer ruset att stiga inom de närmsta timmarna eller är jag redo för påfyllning?

Du vill uppnå rysningarna, kör en ordentlig lina (behöver ju inte överdriva, men ~0.2)
Nu vet vi ju inte heller hur mycket du har intagit.
Citera
2014-01-23, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hög Chaparall
Du vill uppnå rysningarna, kör en ordentlig lina (behöver ju inte överdriva, men ~0.2)
Nu vet vi ju inte heller hur mycket du har intagit.

Då var det påfyllt! Om jag låter bli att fylla på från och med nu, kommer jag då kunna få min sömn någorlunda inatt~? Mvh

Edit: Kommer ruser att accelerera eller är det känslan efter 15min som gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in