2013-09-08, 16:55
Medlem
Någon annan som tycker att EN panna (0,3-0,5 okej kvalitet, skulle tro 25-35%) ger en bättre helhetsupplevelse, möjligtvis två folköl på kvällen också, än multipla doser? :P Oralt, nasalt och rövisar mår jag bara dåligt av, speciellt nasalt.

Vilka tips/upplägg har ni på ett bra tjackrus eller race?
Citera
2013-09-09, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimitritabal
har jag tappat bort tolerans? det har varit 20 dar sedan min sista tjack intag
idag körde jag detta tjack http://www.anony.ws/i/2013/08/28/fCQ7.jpg på 120mg (bombat) och jag känner mig helt speedat ruset varade 4 timmar, tog det kl 7 i morse! och nu kl 16:45 känner mig inte jag sugen på att påfylla! kan inte äta eller sitta lugnt.

En fråga liknande denna och tjacket i fråga var även likadant vid torkning som bilden, fick det i klet urspungligen.

Ni som är mer insatta: Hämtade en 12a av en god vän i fredags, var nog närmare en månad sen sist(har dock prövat div rc droger under tiden). Det flummiga med tjacket jag fick var följande:

Ruggigt potent, helt oväntat lik en örfil. Bygger ganska snabbt tolerans oavsett drog.

Dess längd: En ganska redig bomb höll i i ca 6-8h innan det ens börja kliva neråt, dvs i princip fullrush under minimum 5-6h av att bomba. Slängde i mig 1g~ish uppdelat i 3bomber innan fest vid 11-12 tiden vid kväll 1. Behövde inte och hade ingen behov av att fylla på förens vid 7-8tiden på morgonen. (Hade kanske sammanlagt från 21:00 till 23-24 tiden fyllt på med cirkus 1,5~max 2g)

Ruset: Det var en lite "renare" rush i detta, väldigt svårt att förklara. Tyckte det var mindre nykter fylla än vad man är van vid trots att det var väldigt , väldigt trevligt, ruset.

Hitta inget tak, ingen maintain dos, trots häftigt doserande och 0 tolerans svårt att "överdosera": Fyllde på hela hela tiden, speciellt dag 2. Vi tog i oss 12g av detta delat på mig och en till på cirkus 30~ish timmar där majoriteten av sammanlagd dos intogs av mig, kanske 5/5,5g för vännen och resterande till mig. Jag är kanske inte yrkestjackis men tillochmed jag reagera på mängden, har aldrig nått dessa doser förut och ändå var det här det potentaste tjacket jag tagit(brukat tillochfrån i 4-5 år, ge och ta, längsta brukande dagligen är några månader, möjligen 3). 1-2 gubbar som mest på ett dygn vid tidigare tillfällen med någorlunda tolerans.

Närmaste jag kom "överdosering": dag 2: fick en fylle liknade känsla i någon timma, svårt att höra folk/kändes som hjärnan fick kortslutning halvvägs i en tanke så blev man förvirrad, snurrigt värre, lite illamående i vågor. Svettaddes något kolossalt under större delar av sammanlagda ruset. (tog temp vid ett tillfälle och hade 38 i kroppstemp oralt). Jag vet förövrigt att jag är en idiot som tar drogen tills bristningsgräns, men känner aldrig att det blir tillräckligt innan dess.

Avtändning: Nästintill ingen, alls. kort efter ruset börja dala kändes det som om man precis mist en värdefull lagspelare, haha, får en väldigt liknande känslan vid avslut av 3mmc trip. Det var det ända som var åt at hållet. Brukar få ganska jobbiga at:n vanligtvis efter pause på tjack. Både fysisk och psykisk även om jag försöker hålla mig hydrerad och tillföra näring i mig under rus.

Det är alltså bekant med tidigare tjackrus men ändå inte, nasalt var det snäppet mer svid än vid vanligt fall, korkade näsan dock ganska bra. Det som satt styr på min nyfikenhet och nu sitter jag här påtänd som en gurka fortfarande och undrar om det bara var ruggit rent eller om det möjligen var utslaget med en/fler RC droger?

Eventuella stavfel och spår av skevhet kan tillkomma. Är lite halv invalid i huvudet för tillfället, förhoppningsvis är ni lika dåliga på livet som jag och sitter och skevar själva!

mvh
Senast redigerad av Pawilicious 2013-09-09 kl. 05:13.
Citera
2013-09-09, 16:01
Medlem
Citat:
Det som satt styr på min nyfikenhet och nu sitter jag här påtänd som en gurka fortfarande och undrar om det bara var ruggit rent eller om det möjligen var utslaget med en/fler RC droger?
Bra långvariga (även på dåligt tjack går det att få ett kort bra rus på) tjackrus beror i regel på tre saker (eller en kombination).
1. Rent tjack.
2. Metamfetamin.
3. Högt pHvärde i urinen, högt pH (~7 istället för ~5) i urinen kan rent av dubbla koncentrationen i blodet av tjack. En glömd parameter. Antagligen sker detta oavsiktligt av "rätt" födointag/kroppstillstånd eller medvetet genom intag av typ bikarbonat.
Citera
2013-09-09, 18:55
Bannlyst
Tja har tänt av tramadol efter dagligt brukande i halvår, kan amfetamin vara något för mig?
Vad tror ni?
Citera
2013-09-09, 19:01
Medlem
Convicteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liptonte
Tja har tänt av tramadol efter dagligt brukande i halvår, kan amfetamin vara något för mig?
Vad tror ni?

Testa ta en lina/bomb och se efter Rushen är väldigt underbar tycker jag
Citera
2013-09-09, 20:37
Medlem
dimitritabals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timetoendit
Okej, då får det bli så. Är nog en bra idé för mig ändå. Hur länge håller sig tjack i rumstemperatur när det är vacuumpackat?
om du inte bor ensam å inte riskera bli upptäckt kan du klistra försiktigt tjack vacumpack under frys låda
Senast redigerad av dimitritabal 2013-09-09 kl. 20:40.
Citera
2013-09-10, 01:24
Medlem
Hur är det att gå på rave och dansa på affe?

Tycker verkligen kombinationen E/MDMA + flummigt skogsrave är UNDERBART, det som suger så jävla mycket är att man måste vänta så länge mellan sina E/MDMA sessions, och det besitter jag inte direkt toleransen till

Är Affe en värdig motståndare ? Likheter/skillnader?
Citera
2013-09-10, 02:39
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
Hur är det att gå på rave och dansa på affe?

Tycker verkligen kombinationen E/MDMA + flummigt skogsrave är UNDERBART, det som suger så jävla mycket är att man måste vänta så länge mellan sina E/MDMA sessions, och det besitter jag inte direkt toleransen till

Är Affe en värdig motståndare ? Likheter/skillnader?

Jag är van brukare av båda och hävdar att amfetamin krossar sönder MDMA på rave, mer energisk och insöat rus som får en att dansa hela natten.

Jag tycker också att MDMA ger en påtaglig krash, samt att man beter sig/ser ut som ett jävla mongo.

Kostar sjukt mycket mindre också, en kväll på MDMA kostar mig oftast ett halvt gram per kväll (400 kr, oftast mer) medan en kväll på tjack oftast kostar mig typ lika mycket med alkohol, cigg, tjack och taxi inräknat..

Går på fest/rave i princip varje helg och kör, står alltid och dansar hela natten utan något stopp i princip pga jag knappt dricker och kör mina bomber på dansgolvet.

Tjack > MDMA på rave.
Citera
2013-09-10, 07:42
Medlem
Jag känner typ inget när jag tar tjack... Har testat sisådär 4 gånger, där jag tagit 0,5 som mest(0,2 snort och 0,3 bomb) och varje gång har jag inte känt i princip något rus alls, det enda som händer är att jag inte kan sova

Borde jag bara testa o dra mer helt enkelt? Eller är det bara inget för mig?
Citera
2013-09-10, 09:50
Medlem
maitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Jag använder både betablockerare och amfetamin i medicinskt syfte. Enligt läkare var det inga problem i terapeutiska doser.

Medicinska doser, nej, då är det inga problem. Men att knapra betablockerare i hopp om att mildra diverse obehagliga bieffekter mitt i ett oansvarigt tjackrace är att be om allvarliga problem. Eller ens i samband med en enstaka rekreationell dos.

Citat:
Jag tror inte det har att göra med "uppåt" och "nedåt", utan att det kan leda till en överaktivering av alfa-receptorer. Betablockerare blockerar i regel bara betareceptorer av någon sort, vilket lämnar alfareceptorerna öppna för stimuli. Det är inte särskilt bra.

Exakt precis. Kardiovaskulära systemet innehåller både alfa- och betaadrenergiska receptorer och att blockera den ena gör att den andra aktiveras i högre grad. Det är en komplicerad process som sätts igång och som i vissa fall kan leda till allvarliga komplikationer.

Källa

Citat:
Ursprungligen postat av tiopollo
Sammanfattningsvis anser jag rimlig dos beta-block vid obehag som beskrivits är nära nog ofarligt och eventuellt skyddande.
Be inte om b-blockerare i droppform när du eller Joel tagit en rejäl dos mer än vanligt. Mesta reder man dock med benz, om inte ring direkt- Tid är hjärna

Jag råder STARKT att ingen tar betablockerare under eller efter ett rekreationellt rus centralstimulantia. Hur ska gemene tjackis veta vad som är en rimlig dos betablock? Hur ska han kunna skilja mellan en akut överdos och allmänt obehag? Tänk om betablockeraren ger mer obehag i hjärtregionen och personen börjar nojja ännu mer och stresshormonerna utsöndras till farliga nivåer och vips har vi hamnat i en akut medicinsk situation...

Det jag försöker säga är att om man inte vet exakt vad man håller på med så ska man aldrig ta betablockerare ihop med stimulanter. Den lilla lindring av obehag som man kan få är inget emot den risk man tar ifall man doserar fel/har otur.

Vill man ta något för att lindra stimulantruset men undvika benso så ska man hålla sig till alfaagonister (klonidin) enligt mig. Betablockerare är bara ett alternativ för professionella på en akutmottagning.
Senast redigerad av maito 2013-09-10 kl. 09:58.
Citera
2013-09-10, 09:53
Medlem
maitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glippler
Jag känner typ inget när jag tar tjack... Har testat sisådär 4 gånger, där jag tagit 0,5 som mest(0,2 snort och 0,3 bomb) och varje gång har jag inte känt i princip något rus alls, det enda som händer är att jag inte kan sova

Borde jag bara testa o dra mer helt enkelt? Eller är det bara inget för mig?

Du borde sluta köpa "tjack" av scammare på gatan eller var du nu håller till och istället köpa riktigt amfetamin.

Det du har köpt kanske kallades tjack men innehöll knappast en märkbar mängd amfetamin alls.
Citera
2013-09-10, 15:26
Medlem
0.2 a tjack på söndag och pisseprov imorgon , 65 timmar har det gått då tror ni att jag är ren, var bra tjack, mvh
Senast redigerad av stashunter 2013-09-10 kl. 15:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in