2013-08-24, 16:28
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sevorexia
Vill ha input från andra tjackisar. För tre veckor sedan fick jag åka till hjärtakuten med spasmer i hjärtat efter ett tredagarsrace. Fick stesolid och blodtryckssänkande, hemskickad efter ca 6h. Hade ett ihållande tryck över bröstet i en vecka efter det, så jag gick till doktorn förra veckan och gjorde en EKG, som visade att jag har sinusarytmi, men doktorn ville inte säga om det innebar nåt särskilt och eftersom han inte hade min journal kunde han inte säga om jag haft det sen tidigare. Tagit MDMA sedan dess utan större problem, och nu börjar jag bli sugen på att dra lite tjack igen. Borde jag ta det lugnt lite till och låta doktorn kika på journalen först?
Allt som involverar hjärtproblem klingar inte fint ihop med tjack. Jag hade tagit det jävligt försiktigt.
Citera
2013-08-24, 17:30
Medlem
Citat:
Vill ha input från andra tjackisar. För tre veckor sedan fick jag åka till hjärtakuten med spasmer i hjärtat efter ett tredagarsrace. Fick stesolid och blodtryckssänkande, hemskickad efter ca 6h. Hade ett ihållande tryck över bröstet i en vecka efter det, så jag gick till doktorn förra veckan och gjorde en EKG, som visade att jag har sinusarytmi, men doktorn ville inte säga om det innebar nåt särskilt och eftersom han inte hade min journal kunde han inte säga om jag haft det sen tidigare. Tagit MDMA sedan dess utan större problem, och nu börjar jag bli sugen på att dra lite tjack igen. Borde jag ta det lugnt lite till och låta doktorn kika på journalen först?
Det är sällan jag orkar avråda folk från dumheter på Flashback men jag tycker verkligen du ska ta och skita i amfetaminet ett bra tag framöver.
Citera
2013-08-24, 22:05
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Grattis. Du har fått ett gyllene läge att lägga ner drogerna för alltid. Jag föreslår att du tar vara på det läget.
Citera
2013-08-24, 22:40
Medlem
Sevorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Allt som involverar hjärtproblem klingar inte fint ihop med tjack. Jag hade tagit det jävligt försiktigt.
Mjo, därav frågan.. Någon som pundat länge som upplevt liknande?
Citera
2013-08-25, 04:56
Medlem
Citat:

Låter ju inget vidare som resterande säger.
Däremot så TROR jag inte, att om du kör lugnt 1 dag och sen får de räcka för den gången, gör speciellt mycket. Sen är jag utbildad inom industri så du får ta efter som du vill =)
Citera
2013-08-25, 14:44
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Mjo, därav frågan.. Någon som pundat länge som upplevt liknande?
De som "pundat" länge och upplevt något liknande har väl förmodligen förstått att det är dags att lägga av. Du måste ju förstå själv att det är dags att tänka på hälsan istället? Det är ju direkt livsfarligt och du överväger att fortsätta? Hmm..?
Jag menar, du har ju fått en hel del svar som säger samma sak.
Citera
2013-08-25, 16:57
Medlem
Sevorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
De som "pundat" länge och upplevt något liknande har väl förmodligen förstått att det är dags att lägga av. Du måste ju förstå själv att det är dags att tänka på hälsan istället? Det är ju direkt livsfarligt och du överväger att fortsätta? Hmm..?
Jag menar, du har ju fått en hel del svar som säger samma sak.
Problemet är ju att jag inte vet hur allvarligt det egentligen var, eftersom doktorn inte kunde säga nåt. Vem vill sluta äta skräpmat om man inte är tjock liksom. Men jag lär vara jävligt försiktig om jag tar nåt nu.
Citera
2013-08-25, 17:21
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Problemet är ju att jag inte vet hur allvarligt det egentligen var, eftersom doktorn inte kunde säga nåt. Vem vill sluta äta skräpmat om man inte är tjock liksom. Men jag lär vara jävligt försiktig om jag tar nåt nu.
Säkrast är om du skulle försöka hitta något som är snällare mot hjärtat, vi vill ju inte att du kolar vippen!
Senast redigerad av f0cus 2013-08-25 kl. 17:28.
Citera
2013-08-25, 19:08
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Antingen lägger du ner eller så provar du dig försiktigt fram med en ambulans påväg så doktorn (om du nu överlever) kan berätta för dig var gränsen går.
Citera
2013-08-26, 12:47
Medlem
MicrograMs avatar
Jag har ett par frågetecken som jag hoppas någon kan räta ut åt mig.
Förra helgen mötte jag en becknare på en, ptja... "utefest" som nästan helt öppet sålde, enligt honom själv, riktigt bra tjack.
Jag fick ett sample på en liten fyrkantig orange/gul oljig klump som verkligen stank som det bästa amfetaminet jag har stött på i alla fall! (blev nästan lite nojig och tveksam till att testa först)

"- Drop it in your drink if you like, and come back later if you're interested. I'll be around...", sa han och nickade till med ett leende på läpparna.

Efter 30-40 min så kickade det på rejält, och glad som jag var så köptes det givetvis mer (eftersom jag på senare tid har ställt mig skeptisk till dagens standardkvalité när det kommer till just speed, och nästan helt och hållet slutat bry mig om att ens tänka tanken att möjligtvis införskaffa denna drog på ett tag).

Nu, en arbetsvecka senare så provade jag detta klet i helgen (började smaka på det på torsdagskvällen) och jag har inte sovit en blund sedan dess, utan bara haft det superkul med min bästa vän, som såklart också gick på samma batch.
Igår eftermiddag tog jag den sista dosen av det jag hade kvar från den ena gubben. Jag har alltså hållt mig på 1 gram på nästan 4 dagar - för mig helt ofattbart. Klart det bästa tjacket jag kommit över.

Dessutom har jag lyckats storstädat hela lägenheten! (83 kvm), putsat fönster och hela tjofräset, haha

Hur som helst, ville bara dela med mig av en anekdot men nu till mina funderingar:
1. Oljan som finns kvar i ganska stor mängd i förpackningen (det stinker), är det användbart?
2. Var detta amfetamin av hög renhet och kvalité, eller kunde det röra sig om en annan stimulant, exempelvis Meta? (avtändningen var hur lätt som helst att ta sig igenom. Lite krasslig i magen, uttorkad och fysiskt trött bara)
3. Hur pass mycket påverkas levern av amfetamin? (låg/medel-dos samt högdos/långtidbruk)
4. Om jag bestämmer mig för att ta en rövpanna, hur ska doseringen regleras jämfört med nasalt/oralt?
5. Hur snabbt (och framförallt hur hårt) kommer effekterna?

Tacksam för långa, informativa och roliga svar!
Citera
2013-08-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MicrograM
1. Oljan som finns kvar i ganska stor mängd i förpackningen (det stinker), är det användbart?
Det kan vara amfetamin som inte gjorts om till amfetaminsulfat (i.e. det pulver vi kallar tjack i Sverige) utan fortfarande är i ursprungsformen sk. fribas som då är flytande/oljigt. Eller så är det bara någon rest i produktionen, i vilket fall beror det på slarv, men är säkerligen inte farligt om du använt knarket.

Citat:
2. Var detta amfetamin av hög renhet och kvalité, eller kunde det röra sig om en annan stimulant, exempelvis Meta? (avtändningen var hur lätt som helst att ta sig igenom. Lite krasslig i magen, uttorkad och fysiskt trött bara)
Säg du att fått tag på 10-30%-igt gatuamfetamin normalt och detta är >50% så är det inte konstigt om det blir bra. Är det "nära ifrån fabriken" tror jag ingen orkat blanda i metamfetamin.

Svårt att skilja skitbra tjack ifrån bratjack+metamfetamin dock.

Citat:
3. Hur pass mycket påverkas levern av amfetamin? (låg/medel-dos samt högdos/långtidbruk)
I lägre doser är det extremt ovanligt
Citat:
It is extremely rare to develop liver toxicity at prescribed doses. To our knowledge, only one case has been reported in United States in a 14-year-old boy.
http://www.hindawi.com/crim/gm/2013/902892/

Sedan stiger ju antalet drabbade med dosen (speciellt eftersom man håller sig en bra bit över "prescribed" ), men det är knappast det värsta man har att oroa sig för normalt sätt.

I högre giftiga doser verkar leverskador däremot vara ett huvudproblem, och det som faktiskt dödar en är ofta inte en direkt pang bom hjärtattack utan snarare att metabolismen slår fel, alltså kroppen bränner ut sig själv. Så hälsosamt för levern är det inte i alla fall.
http://jpet.aspetjournals.org/content/158/1/115.short

(http://en.wikipedia.org/wiki/Hypermetabolism <---)

Citat:
4. Om jag bestämmer mig för att ta en rövpanna, hur ska doseringen regleras jämfört med nasalt/oralt?
Kan ta ~25-35% lägre dos för att hålla ruset samma nivå, men jag skulle hålla samma dos för extra effekt. Om du inte redan känner att den är på gränsen.

Citat:
5. Hur snabbt (och framförallt hur hårt) kommer effekterna?
En kvart oftast, sedan slår det på som in i helvete. Började nästan gråta av lycka när jag tog över ett halvt gram rätt bra tjack i röven på en gång samtidigt som man satte på en fet låt (och de dagarna behövde man inte fylla på ofta).

Går inte så djävla mycket fortare än att snorta tycker jag, men skillnaden är "tyngden". Går liksom att fylla på mer där inne, förutom att mer av det redan tas upp. Tar alltid tjack i röven om jag är hemma.
Senast redigerad av tjackroffe 2013-08-26 kl. 13:44.
Citera
2013-08-26, 17:19
Medlem
MicrograMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Det kan vara amfetamin som inte gjorts om till amfetaminsulfat (i.e. det pulver vi kallar tjack i Sverige) utan... [TEXT]

...

Går inte så djävla mycket fortare än att snorta tycker jag, men skillnaden är "tyngden". Går liksom att fylla på mer där inne, förutom att mer av det redan tas upp. Tar alltid tjack i röven om jag är hemma.

Med tanke på ditt ytterst passande alias så tvivlar jag inte en millisekund på det du säger

Har skjutit tjack tidigare vid några enstaka tillfällen i min ensamhet för att experimentera lite, och kicken är helt ärligt lite otäck enligt mig, men givetvis också helt galet skön!
En gång tog jag något för mycket och det började typ... vibrera i hela huvudet och mitt synfält blev helt plötsligt nedsatt/väldigt begränsat. Som att man håller på att bli blind typ. Dock misstänker jag att det var meta den gången, eftersom effekterna höll i fler timmar än vanligtvis. Jag kom ihåg att jag virrade omkring i lägenheten och skulle göra en rad olika "smarta och viktiga sysslor" men som givetvis aldrig blev gjort, plus att jag fick lite hallisar (skuggor i ögonvrån, en katt som jag helt omedvetet hade skaffat, att det kröp insekter på väggarna etc. Vid ett tillfälle försökte jag vifta bort bananflugor också. Ganska humoristisk när jag tänker tillbaka på det).
Shit alltså, haha

Men jag provade en panna i rektum idag faktiskt och jag tyckte det slog rätt bra! Min näsa är helt slut efter snortningen de senaste dagarna (torkade varorna såklart) så bestämde mig för köra upp lösningen i prutten istället. Påslaget tog lite längre men det kändes som om jag fick ut det mesta av tjacket jämfört med nasalt. Visst, en viss skillnad på kicken som nästan kommer direkt när man snortar, men på något sätt känns det som att man förlorar en viss procent av mängden med backdrip, eller vad man kallar det samt att det fastnar lite i näsväggarna, osv.
Sen smakar det inte hallon direkt heller även om man har vant sig vid det en aning.

Nä, nu tänkte jag ta en Xanor och softa lite, och hoppas man att man kan sova ikväll.
Måste upp och jobba tidigt imorgon Tack för svaret broder!

P.s. Just det; kan man röka amfetamin? Är det värt det, och hur går man då i sådant fall till väga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in