2013-11-22, 17:17
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methylamino
Hur märker man ifall det är levo/dextro dominerat amfetamin?
Om amfetaminet är levodominerat känns det väldigt fysiskt. Du känner dig väldigt lätt när du går och svänger gärna lite extra med armarna. I vissa fall kan man bli lite stissig och sitta och darra med benen eller dylikt.
Vad gäller dextrodominerat amfetamin så sitter du gärna och t.ex spelar dator och sitter ofta väldigt stilla och koncentrationen är på topp och dessutom blir man ofta mer eller mindre manisk och glömmer lätt bort tiden. Utmärkt om du ska plugga eller göra stillasittande arbete eller dyl.

Må bäst.
Citera
2013-11-22, 18:25
Medlem
maitos avatar
Citat:
Hur märker man ifall det är levo/dextro dominerat amfetamin?

Det är alltid 50/50 sålänge det inte är autentiska tabletter från läkemedelsföretag. Allt annat är skitsnack.
Citera
2013-11-22, 18:31
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitifittabaknull
Fast det är ju förvisso inte fel det heller?

Haha nej absolut inte, men det lät inte som att det var det han var ute efter
Citera
2013-11-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maito
Det är alltid 50/50 sålänge det inte är autentiska tabletter från läkemedelsföretag. Allt annat är skitsnack.

Detta,tål att upprepas var dag fram till domedagen.

Om en skulle vilja framställa lefetamin , vilka utgångskemikalier är genomförbart syntetiserade till föreslagen produkt
?
Citera
2013-11-22, 21:00
Medlem
Methylaminos avatar
Citat:

Ah, okej. Så det ena kan inte dominera mer pga, antingen fel i syntesen eller avsiktligt? Gatutjack är alltså alltid 50/50 / racematiskt?

Annan fråga
När jag köpte mitt amfetamin så var det vitt, fuktigt o klumpigt pulver. Fastnade mycket på kortet när jag jag samla ihop allting. Men nu är det torrt, vitt pulver. Vad kan det tyda?
Citera
2013-11-22, 21:14
Medlem
maitos avatar
Citat:
Ah, okej. Så det ena kan inte dominera mer pga, antingen fel i syntesen eller avsiktligt? Gatutjack är alltså alltid 50/50 / racemat

Nej, det är mycket svårt och tidskrävande att separera dom. Gatutjack har alltid varit racemiskt vid analyser
Citera
2013-11-22, 21:53
Medlem
Ska på en rätt saftig hemmafest i helgen. Anser ni att det är ett bra tillfälle att testa denna substansen för första gången? Eller går man runt och ser ut som en insekt som på exempelvis mdma? Lyckas alltid dricka för mycket på hemmafester och kan ej hålla igång hela natten...
Citera
2013-11-22, 23:39
Medlem
Citat:

Detta stämmer naturligtvis inte enligt mig. Har provat otaliga sorter och märker tydligt om tjacket är levo eller dexdominant.
Att proportionerna alltid skulle vara 50/50 har jag aldrig hört innan, inte heller har jag kunnat läsa mig till det....
Citera
2013-11-23, 00:25
Medlem
maitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiopollo
Detta stämmer naturligtvis inte enligt mig. Har provat otaliga sorter och märker tydligt om tjacket är levo eller dexdominant.
Att proportionerna alltid skulle vara 50/50 har jag aldrig hört innan, inte heller har jag kunnat läsa mig till det....

Visa oss då vilka utgångskemikalier man använder för att få något annat än racematet eller någon process för att separera dem förutom omkristallationer!

Seriöst, kan du göra detta lär kemibolag slåss om att anställa dig för separering av enantiomerer är bland de mest resurskrävande kemister håller på med
Citera
2013-11-23, 00:56
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skams
Ska på en rätt saftig hemmafest i helgen. Anser ni att det är ett bra tillfälle att testa denna substansen för första gången? Eller går man runt och ser ut som en insekt som på exempelvis mdma? Lyckas alltid dricka för mycket på hemmafester och kan ej hålla igång hela natten...
Ja, om du håller dig till måttliga doser är det inga problem att dölja ett amfetaminrus; speciellt inte bland alkoholpåverkade personer. Pupillerna blir inte märkbart stora och du kommer bara verka alert och lite extra pratglad än vanligt.

Tänk på att det är onödigt att försöka bli full när man tagit amfetamin eftersom det krävs mycket mer alkohol än vanligt för att uppnå en stadig fylla, finns även risk för alkoholförgiftning. Men att dricka en del kan vara skönt för att slappna av kroppen från eventuella muskelspänningar.
Citera
2013-11-23, 01:07
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Jag fick någon sorts tablett med amfetaminet jag beställde av Swelease. Den är vit, rund och har en brytskåra. Det står inget på tabletten. Kom i blister, där står det "2 mg q.s.". Någon som har någon aning om vad det här är för något? Medicinskt amfetamin som en bonus kanske?
Citera
2013-11-23, 01:24
Medlem
MeliorViciss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skams
Skaffa tuggummi och ta inte för stora doser. Blir det lite för mycket så kommer tjack smaskandet med munnen och det är svårt att dölja om man inte är van
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in