2013-03-04, 10:52
Medlem
när jag testat amfetamin känns det som jag kommer ur en psykos inte bara får amfetamin ruset, har börja misstänka att jag vart/är i någon slags psykos vilket är väldigt tråkigt och jag kan knappt uppfatta/förklara psykosen för mig själv, har blivit något knas i hjärnan

kan amfetamin ta en ur psykos?

jag är bara 20år och fick diagnosen ADHD när jag va 14år, då började jag med concerta men slutade med det när jag var 17 av någon anledning vet inte varför, bara sket i det.. kan mitt avslut med concertan lett till någon psykos? slutade bara tvärt med concertan fick 90mg dagligen
Citera
2013-03-04, 16:47
Medlem
consultezs avatar
Det är nu ca 2.5 dygn sedan jag testade en liten mängd tjack för första gången. Har mått lite halvdåligt senaste tiden med en del ångest osv, men nu mår jag ännu sämre. Dagen efter var ju allting riktigt segt och tråkigt, men det har bara gått över till viss del. Är det vanligt att man känner sig nere i flera dagar efteråt?

Dessutom får jag fortfarande rysningar i överkroppen ibland. Kände dem nästan hela tiden under ruset, och även mycket under dagen efter, men borde de inte försvinna snart? De är ganska behagliga, men har börjat oroa mig lite, då det känns som avtändningen inte riktigt går över...

Tack på förhand
Citera
2013-03-04, 16:54
Medlem
skitifittabaknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av consultez
Det är nu ca 2.5 dygn sedan jag testade en liten mängd tjack för första gången. Har mått lite halvdåligt senaste tiden med en del ångest osv, men nu mår jag ännu sämre. Dagen efter var ju allting riktigt segt och tråkigt, men det har bara gått över till viss del. Är det vanligt att man känner sig nere i flera dagar efteråt?

Dessutom får jag fortfarande rysningar i överkroppen ibland. Kände dem nästan hela tiden under ruset, och även mycket under dagen efter, men borde de inte försvinna snart? De är ganska behagliga, men har börjat oroa mig lite, då det känns som avtändningen inte riktigt går över...

Tack på förhand
Ät, drick och sov bra så klarar du det galant, helt normalt att känna sig lite nere och trött efter att ha tagit amfetamin. Speciellt om du inte gjort det förut, din kropp håller just nu på att göra sig av med ämnet du satt i dig.

Kan starkt rekommendera att röka lite gräs eller hasch och koppla av till en film med en kopp te
Citera
2013-03-04, 17:08
Medlem
Citat:

Tack på förhand
Ja, hur man mår efter olika droger varierar ifrån person till person, men de flesta har någon drog man mår sämre efteråt på. Amfetamin är en rätt vanlig sådan.

Själv mår jag sällan dåligt på amfetamin, blir bara seg dagen efter MDMA medan kokain och etylfenidat verkligen suger själen ur mig i en halv vecka och jag vill bara dö.
Senast redigerad av tjackroffe 2013-03-04 kl. 17:11.
Citera
2013-03-04, 17:14
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:

Tack på förhand
Jo om du mår dåligt redan innan du tar tjacket får du nog räkna med att må ännu sämre efter ruset. Aldrig bra att brukar droger när man är nere, lättare sagt än gjort antar jag.

Golden rule: Försöka hålla sig borta från droger när man mår dåligt/sämre än vanligt. Alltid fel väg att ta.
Citera
2013-03-04, 18:34
Medlem
MyDarlingClementins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Aldrig hänt mig, ändå varit en del på Kellys. Känns mest som det är veganska hipsters där nu. Men funkar det att fråga rakt ut eller? Lite diskret då d.v.s

Haha. Dude, vad fan. Orättvist.

Bor också i GBG och hänger en del på andra lång. Dom enda som erbjudit grejer till mig på gatan där är svarttaxi-snubbarna som viskar "kola?" när man går förbi. Köpte dumt nog gräs av dom en gång och blev då bjuden på en provlina kola. Gräset var riktigt skit och usel mängd, kolan märkte jag inte av överhuvudtaget (har ganska bra erfarenhet av kokain).

Nej, gatudealers i götet verkar bara vara hustlers. Försök istället börja snacka med snubbar/snubbinor som du tror brukar, glid in på samtalsämnen och har du tur kan personen hjälpa dig med riktiga grejor!
Citera
2013-03-04, 19:09
Medlem
consultezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitifittabaknull
Ät, drick och sov bra så klarar du det galant, helt normalt att känna sig lite nere och trött efter att ha tagit amfetamin. Speciellt om du inte gjort det förut, din kropp håller just nu på att göra sig av med ämnet du satt i dig.

Kan starkt rekommendera att röka lite gräs eller hasch och koppla av till en film med en kopp te

Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Ja, hur man mår efter olika droger varierar ifrån person till person, men de flesta har någon drog man mår sämre efteråt på. Amfetamin är en rätt vanlig sådan.

Själv mår jag sällan dåligt på amfetamin, blir bara seg dagen efter MDMA medan kokain och etylfenidat verkligen suger själen ur mig i en halv vecka och jag vill bara dö.

Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Jo om du mår dåligt redan innan du tar tjacket får du nog räkna med att må ännu sämre efter ruset. Aldrig bra att brukar droger när man är nere, lättare sagt än gjort antar jag.

Golden rule: Försöka hålla sig borta från droger när man mår dåligt/sämre än vanligt. Alltid fel väg att ta.

Tack så mycket, skönt att höra. Även rysningarna i kroppen är inget konstigt såhär efter flera dagar alltså?

Röka CB kan jag inte göra överhuvudtaget efter en ganska brutal snetripp på LSD och gräs för en dryg månad sedan. Det är sen dess jag brottats med den ångest som blev värre nu efter tjacket.

Ångrar något bittert att jag inte kunde hålla händerna borta från det, men nu ska jag sikta framåt, och börja ta hand om mig själv på samtliga plan
Citera
2013-03-04, 19:33
Medlem
Ovcharkas avatar
Om man drar tjack på tandköttet...ska det bli numb då? Tandläkargrejer?
Citera
2013-03-04, 21:33
Medlem
Ovcharkas avatar
Drog två små linor o blev pigg men stissig. Inte lika lugn och harmonisk som på 2-flouramfetamin. Förklaring? Inte lika serotonergt? Fan! Vill dra mer nu!

Jag är överallt. Inget fokus. Men eh... musiken är nas... Och humöret är bra och jag tog nyss en liten till. Är det tisdag eller? Otur, grannar...
Citera
2013-03-05, 01:11
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Aldrig hänt mig, ändå varit en del på Kellys. Känns mest som det är veganska hipsters där nu. Men funkar det att fråga rakt ut eller? Lite diskret då d.v.s

Haha. Dude, vad fan. Orättvist.

Tror det räcker med att fråga rakt ut. De är (var?) dock ofta osugna på att sälja mindre än en femma, och de kommer säkert försöka få dig att köpa dåligt kokain först. Jag tog för övrigt aldrig emot smakprovet. Hade ingen lust att ge dem möjligheten att ångra ordet "gratis" och kräva pengar i efterhand

Det enda jag köpt av dem är tjack, och det har i alla fall fyllt sig syfte. Kokainet har jag som sagt hört är fruktansvärt icke prisvärt.
Citera
2013-03-05, 15:09
Medlem
Påtänd som jag vet inte fan (slagit typ en 0,5 g rövpanna!) Men har en viktig sak ikväll att göra (med nyktra personer vilket kommer gå åt helvete, men YOLO som negrerna i USA säger ) men har typ bara en och en halv rejäl dos kvar som jag behöver då. Måste inte tända av tills dess alltså men tjacket är snart slut och jag behöver som sagt min dos ikväll. Fungerar fluortjack tror ni, eller är det kört och jag ska försöka rädda det med benso och sub istället?

Citat:
Även rysningarna i kroppen är inget konstigt såhär efter flera dagar alltså?
Nä, det är nog bara diverse signalsubstanser som "laddar" om. Brukar hända mig med.

Ganska vanligt med nojja på tjack första gången, din historia är rätt snäll. Efter första racet åkte jag till sjukhus för att jag trodde jag fått nekrotiserande fasciit (!) i knäna pågrund utav inbillade bakterier i tjacket (vilket var vanliga sittmärken som jag smått hallucinerade som lila sår fyllda av döende vävnad). Trots att de kastade ut mig med ett hån ifrån sjukhuset så var jag orolig en vecka efteråt, och minsta lilla stickning eller missfärgning fick mig att vrida mig i ångest över att vara enbent.

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=2153

Satt och googlade sådana här saker under ruset, och tillslut grät jag nästan och ringde sjukvårdsupplysningen som inte direkt tog mig på allvar heller. Då tog jag mig till akuten, där jag däckade i väntrummet av all benso jag stoppade i mig innan jag fick träffa två sura sjuksystrar som blängde ilsket när de tog prover och en fittläkare som gav mig rejält med skit, men sa inte ett ord om huruvida jag hade nekrotiserande fasciit eller inte (såklart jag inte hade, men för att lugna mig), bara "knark är dåligt blabla".

Fittig stil av sjukvården, en ung tjackpsykotisk kille som är totalt livrädd för att dö skäller fan inte en normal människa ut, utan man visar lite empati kanske? Inte ett leende eller ett lugnande ord fick jag av någon.

Hatar offentlig korrupt sjukvård och "missbrukare" är den enda gruppen man kan behandla som skit idag. Hade jag varit en bög eller neger som sökt hjälp för akut AIDS hade jag säkert fått världens skadestånd, eller blivit behandlad som en ängel.

Eller varför behandlar de inte alla rökare eller fetton på samma sätt? Eller folk som bryter ben i klättringsolyckor?
Senast redigerad av tjackroffe 2013-03-05 kl. 15:13.
Citera
2013-03-05, 19:09
Medlem
Ovcharkas avatar
Jävla knepig drog det här. Snortade ca 40-50mg. Magen uppblåst och nåt direkt välmående infinner sig inte... Känner mig mest trött. Ugh... Tog 1mg Xanor och 5mg Stilnoct och öppnade fönstret för frisk luft. Kanske en cigg och varva ner i takt med att benson gör sitt?

Hör av er med åsikter o.s.v...
-So far är 2-FA fan så mycket bättre. Detta känns mest som en liten överdos metylfenidat (Ritalin, t.ex.)
-Kanske kräks...
-Ganska lugn nu, men det är ju inte konstigt. KBT, 1mg Xanor, 5mg Stesolid rektalt och 5mg Stilnoct rektalt...
-Pulsen skenar inte iaf.
-Svaaag huvudvärk, då och då.
-Känns bättre nu. Antagligen underliggande ångest som jävlas.
-Ödets ironi drog just igång Mötley Crue - Kickstart My Heart på shuffle. Luftgitarr?

Jag tror jag är mer av en downer än upper, alltså... Opiater och benso for the win! (Dock inte samtidigt)
Senast redigerad av Ovcharka 2013-03-05 kl. 19:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in