2013-03-03, 03:27
Medlem
Tänker jag fel eller är inte bra amfetamin relativt riskfritt vid kontrollerad anvädning? Förstår ju de där med Dopamin osv... men tänkte hjärtat... om man kör lite tjack för sociala kompetesen hur påverkas sånt i liten dos?

Sitter på super tjack hämtade från snubbe i ha....sägs va över 30-40% rent aldrig varit så klar i huvudet och så dum? Känner att jag skulle prestera underbart på jobbet nu tex! Allt är fint.
Citera
2013-03-03, 08:29
Medlem
Joooo du har helt rätt. Amfetamin är relativt riskfritt vid kontrollerad användning. Det gäller fö även alla droger när jag tänker efter...

Citat:
Ursprungligen postat av fb-user
Tänker jag fel eller är inte bra amfetamin relativt riskfritt vid kontrollerad anvädning? Förstår ju de där med Dopamin osv... men tänkte hjärtat... om man kör lite tjack för sociala kompetesen hur påverkas sånt i liten dos?

Sitter på super tjack hämtade från snubbe i ha....sägs va över 30-40% rent aldrig varit så klar i huvudet och så dum? Känner att jag skulle prestera underbart på jobbet nu tex! Allt är fint.
Citera
2013-03-03, 09:27
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Vanligt med blodsockerfall på At'n?

Har tagit 4-FMA men det borde fungera samma på At'n.
Mvh
Citera
2013-03-03, 11:25
Medlem
ShitWhoAmIs avatar
Jag tar tjack ibland om det finns nåt riktigt bra och ritalin har hänt ett par gånger, och detta tar jag i vingen. Problemet är att jag hatar att få märken i armväcken så man typ måste gå runt i långärmad tröja tills det har läkt vilket tar ett tag så att ingen ska se det. Jag vill gärna ha lite tips om vad man kan göra för att såren/märkena ska läka så snabbt som möjligt. Man kan ju gnugga lite med en liten spritservett efter man har dragit ut spiken ur armen och så men det uppskattas med andra tips också.
Citera
2013-03-03, 12:07
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
Vanligt med blodsockerfall på At'n?

Har tagit 4-FMA men det borde fungera samma på At'n.
Mvh

Om vi ska vara petiga, nej.

Amfetamin liksom andra stimulanter stimulerar det sympatiska nervsystemet vilket ökar mängden katekolaminer i blodet som mobiliserar såväl fettsyror som stimulerar omvandlingen av glykogen till glukos. Rent generellt påverkar dopamin och noradrenalin substratförbrukningen mot en större användning av fett, så mindre glukos kan tänkas användas förutsatt att ens aktivitetsnivå hålls inom normala nivåer.

Å andra sidan så brukar folk förvirra blodsockerfall med just effekterna som det sympatiska nervsystemet medför, vilket kan kännas när man inte har ätit på länge.

Så om du inte vet vad du pratar om och inte äter medan du tjackar - då är svaret ja. Då är det vanligt med blodsockerfall både under och efter ruset.

Med mat i magen, och då i synnerhet kolhydrater, så blir ruset mindre stissigt och mer behagligt. AT:n likaså.
Senast redigerad av ManMannen 2013-03-03 kl. 12:12.
Citera
2013-03-03, 22:38
Medlem
Brmcs avatar
Det är ju ett fruktansvärt liv om att man ska kunna fixa på andra lång, att folk typ kastar grejer över dig så fort du är vid pisstunneln och att varenda mönniska vid en jack vegas-maskin ville kränga tjack åt dig.

Är det något som faktiskt, helt utan kontakter, lyckats köpa på gatan?
Citera
2013-03-04, 03:59
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Det är ju ett fruktansvärt liv om att man ska kunna fixa på andra lång, att folk typ kastar grejer över dig så fort du är vid pisstunneln och att varenda mönniska vid en jack vegas-maskin ville kränga tjack åt dig.

Är det något som faktiskt, helt utan kontakter, lyckats köpa på gatan?

Ja. Varenda gång jag velat ha. Och då just på Andra Lång i allmänhet och vid Jack Vegas-automaten på Kellys i synnerhet. Nu var det ett par år sedan jag bodde i Göteborg dock. Det kanske har ändrats.

Jag har till och med blivit erbjuden gratis "smakprov" på gatan helt random.
Senast redigerad av ArturoBandini 2013-03-04 kl. 04:02.
Citera
2013-03-04, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fb-user
Amfetamin är nog bland de mest ofarliga formerna av sinnesförändrande substanser, det är egentligen bara som extra starkt kaffe typ (fast med en helt annan verkningsmekanism såklart). Människokroppen är byggd för svält då och då (innan 1800-1900-talt och diverse hundratals miljoner år innan svalt typ alla varelser regelbundet) och det finns väl utvecklade mekanismer för behandla tillfällig näringsbrist. Vissa anser det rent av vara nyttigt med lite svält ibland (du vet som den allt så trendiga LCHF diten som Charlotte Pirelli och alla de där kärringarna släpper böcker om, är egentligen en form av svältdiet, därav dess påstådda effekt på vikten).
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ketos_%...lst%C3%A5nd%29

Det enda farliga är sömnbristen egentligen, effekterna på hjärtat består mest av nojja och dödsfall av överdos får man leta länge efter.

Tar man sitt tjack, äter lite och sover (mellan varven, eller om man är duktig mellan påfyllningarna) så är tjack så gott som ofarligt som en relativt kraftfull farmakologisk substans kan vara.

Citat:
Ursprungligen postat av ShitWhoAmI
Jag vill gärna ha lite tips om vad man kan göra för att såren/märkena ska läka så snabbt som möjligt.
Pröva med alunstift eller typ alcosanalkräm?

Båda har adstringerande effekt, och läker småsår effektivt. Båda finns att köpa på apotek.
Senast redigerad av tjackroffe 2013-03-04 kl. 09:39.
Citera
2013-03-04, 09:37
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Ja. Varenda gång jag velat ha. Och då just på Andra Lång i allmänhet och vid Jack Vegas-automaten på Kellys i synnerhet. Nu var det ett par år sedan jag bodde i Göteborg dock. Det kanske har ändrats.

Jag har till och med blivit erbjuden gratis "smakprov" på gatan helt random.

Aldrig hänt mig, ändå varit en del på Kellys. Känns mest som det är veganska hipsters där nu. Men funkar det att fråga rakt ut eller? Lite diskret då d.v.s

Haha. Dude, vad fan. Orättvist.
Citera
2013-03-04, 09:42
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Det enda farliga är sömnbristen egentligen, effekterna på hjärtat består mest av nojja och dödsfall av överdos får man leta länge efter.

Tar man sitt tjack, äter lite och sover så är tjack så gott som ofarligt som en relativt kraftfull farmakologisk substans kan vara.

Tjack kan dock ha en viss neurotoxisk effekt genom ökad oxidativ stress som uppkommer av den förhöjda mängden dopamin i hjärnan. Det här är dock inget unikt för amfetamin utan gäller väl det mesta som via någon mekanism påverkar dopaminhalten positivt. Amfetamin påverkar dock både frisättning av dopamin och DAT, så jag gissar att det är något värre än exempelvis exklusiva återupptagshämmare. Men det har jag inga belägg för.

Men ja, amfetamin är rätt säkert om man vet vad man gör.
Citera
2013-03-04, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Tjack kan dock ha en viss neurotoxisk effekt genom ökad oxidativ stress som uppkommer av den förhöjda mängden dopamin i hjärnan. Det här är dock inget unikt för amfetamin utan gäller väl det mesta som via någon mekanism påverkar dopaminhalten positivt. Amfetamin påverkar dock både frisättning av dopamin och DAT, så jag gissar att det är något värre än exempelvis exklusiva återupptagshämmare. Men det har jag inga belägg för.

Men ja, amfetamin är rätt säkert om man vet vad man gör.
Naturligtvis, det är ju därför man mår dåligt av det efteråt. Men jag skulle bestämt även hävda att kärleksproblem, dödsfall i familjen och andra otrevligheter man kan råka ut i livet för är "neurotoxiska" de med (om än ej kemiskt inducerade) och precis som med ovanstående repar de flesta sig, om det inte är extrema förlängda situationer vi talar om (typ att man missbrukat tjack sedan 13 års ålder eller varit rövsexslav ett helt liv i en källarbordell i Uzbekistan).

Avtändningen och depressionen efteråt är ju helt enkelt ett resultat av hjärnskadorna man får, men som de flesta märkt så reparerar hjärnan sig efter ett tag, då den är rätt plastisk.
Senast redigerad av tjackroffe 2013-03-04 kl. 10:08.
Citera
2013-03-04, 10:13
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Naturligtvis, det är ju därför mår man dåligt av det efteråt. Men jag skulle bestämt även hävda att kärleksproblem, dödsfall i familjen och andra otrevligheter man kan råka ut i livet för är "neurotoxiska" de med (om än ej kemiskt inducerade) och precis som med ovanstående repar de flesta sig, om det inte är extrema förlängda situationer vi talar om (typ att man missbrukat tjack sedan 13 års ålder eller varit rövsexslav ett helt liv i en källarbordell i Uzbekistan).

Avtändningen och depressionen efteråt är ju helt enkelt ett resultat av hjärnskadorna man får, men som de flesta märkt så reparerar hjärnan sig efter ett tag.

Nja, depressionen efteråt handlar väl främst om att sömnbrist, näringsbrist och i varierande grad även dopaminbrist ger sig till känna då. Amfetamin är ju hyfsat unikt i att det kan tömma depåerna, så att säga. Kortisolet skjuter i höjden och allt blir skit.

Men oavsett så är det nog i rätt liten utsträckning. Folk behandlas ju med amfetamin, metylfenidat NDRI's och annan skit i ganska omfattande medicinska syften. Hade det varit direkt farligt så hade det naturligtvis inte skett.

Ordentligt med mat, sömn och givetvis uppehåll så är det helt klart en rätt ofarlig substans vi har att göra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in