2013-02-14, 22:28
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
TORKA KLETTJACK
Låt säga att jag har ca 10g klet som jag skulle vilja torka. Hur går jag lättast till väga? Och hur mycket kan man räkna med går förlorat när det dunstar(om något)?

Är totalt nybörjare på detta och googlingar gav mig inte precis det jag ville.

Edit: Jag vill alltså ha det i pulverform.
Häll ut på tallrik, dela/hacka upp det så det blir utspritt och vänta i 10 min eller kanske lite mer, gick mycket snabbare än vad jag trodde.
Blir inte 100% torrt men det är bara att hacka lite med ett kort för att det ska funka bra att snorta.
Jag kommer inte riktigt ihåg hur mycket som försvinner. Man får ju räkna med lite svinn också för klettjack fastnar ju fan i allt det rör vid..
Citera
2013-02-14, 22:56
Medlem
Jag har en tjejpolare som har fått för sig att det är en bra ide att gå ner i vikt på amfetamin (lång period, tror att det är c:a 60 kg som ska bort).

Jag har försökt förklara för henne att det är en sjukt dålig ide, men har inga bra argument då jag inte är någon användare av amfetamin.

Hon säger att hon ska använda det i lagom dos så att hon ej blir hög, utan bara för att minska hungern. Dock kommer det ju bli en hel del då det säkert ska pågå i minst 2 år, vad kan hon lida av för hälsoeffekter av detta?
Citera
2013-02-14, 23:04
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetOlof
Jag har en tjejpolare som har fått för sig att det är en bra ide att gå ner i vikt på amfetamin (lång period, tror att det är c:a 60 kg som ska bort).

Jag har försökt förklara för henne att det är en sjukt dålig ide, men har inga bra argument då jag inte är någon användare av amfetamin.

Hon säger att hon ska använda det i lagom dos så att hon ej blir hög, utan bara för att minska hungern. Dock kommer det ju bli en hel del då det säkert ska pågå i minst 2 år, vad kan hon lida av för hälsoeffekter av detta?
Tycker filmen Requiem for a dream visar det rätt så bra tycker jag. Rekommendera den för henne.

Sen vill jag gärna ha fler svar på min fråga ovan? Låt säga att vi har 100g istället för 10g och vill torka ner det till pulverform.
Citera
2013-02-15, 08:43
Medlem
ManMannens avatar
Citat:

Om hon överdriver sitt intag så kan det ha en mängd negativa effekter. Vid ett moderat intag så handlar det främst om tillvänjning, i synnerhet om vi pratar aptit. Man vänjer sig vanligtvis ganska omgående vid ett litet intag amfetamin och då kommer hungern tillbaka. Då är alternativet att cykla intaget eller öka dosen. Det tidigare är problematiskt då hungern ökar till över basnivå vid avhållsamhet, det andra är problematiskt för... Ja, det säger ju sig självt.

Det är dock fullt möjligt att göra utan negativa konsekvenser för hälsan. Jag har amfetamin på recept och äter det dagligen. Jag mår utmärkt. Håller faktiskt för tillfället också på att gå ner i vikt, vilket helt klart underlättas med hjälp av (bland annat) min medicin.

En idé hade ju kunnat vara att köra exempelvis en VLCD-diet som kompletteras med tjack. Eventuellt växla VLCD/tjack med vanlig lågkalorikost i perioder.

Edit: Fast den största anledningen till att inte gå ner mycket vikt med amfetamin är att man efteråt mest troligt kommer gå upp vikten igen. För långsiktig viktnedgång krävs långsiktiga, ofta livslånga, förändringar som man måste trivas med.

Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Tycker filmen Requiem for a dream visar det rätt så bra tycker jag. Rekommendera den för henne.

Sen vill jag gärna ha fler svar på min fråga ovan? Låt säga att vi har 100g istället för 10g och vill torka ner det till pulverform.

Requiem for a dream är inte relevant. Hon tar stora doser och blandar friskt med benso. Ett ansvarsfullt intag medför inte såna konsekvenser.

Du torkar 100g som 10g. Hacka, sprid ut och vänta. Upprepa. Ställ det i närheten av ett element eller dylikt om du är otålig.
Senast redigerad av ManMannen 2013-02-15 kl. 09:23.
Citera
2013-02-15, 09:01
Medlem
Ni som tar Amfetamin varje dag har ni inga delar av dagen där ni är deppiga? Typ om ni tar på morgonen för att klara dagen så mår ni dåligt på kvällen?

Känner ni er lika motiverade att göra saker som första gångerna man använder? Kreativa ideer och hittar på massor hit å dit konstant!

mvh
Citera
2013-02-15, 13:46
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:

hon har me största sannolikhet en beroendepersonlighet med någon form av ohälsosam relation jämtemot mat om hon har 60 kg övervikt, att behandla symptomet och bli av me fettet är bara att behandla symptomen och inte ta itu me problemet som orsakar det, säg åt henne att ta itu med sitt matberoende istället så kommer kilona försvinna utan att hon behöver använda droger för att nå önskad vikt, för även om hon använder tjack för att ta bort hungerkänslor för o gå ned i vikt, kommer problemet som orsakat övervikten finnas kvar när hon gått ned, och personer me beroendepersonlighet har även en tendens att byta missbruksobjekt, så det kanske slutar med att hon ersätter sitt matberoende med ett tjackberoende istället.
Senast redigerad av cdxz11 2013-02-15 kl. 13:50.
Citera
2013-02-15, 13:58
Medlem
Undrar bara om om amfetaminet i malmö är så utbankat för känner mig knappt påtänd när jag tar det längre, och köper av samma kran som jag alltid gjort.
Citera
2013-02-15, 15:25
Medlem
POMJUP53s avatar
ManMannen;

Tycker Requiem for a dream är relevant då den visar hur något fort kan gå överstyr utan att personen ens är medveten om dennes missbruk. Att använda det till att gå ned i vikt är nog en ganska bra start om man säger så. Du kommer käka sämre vilket inte ger kroppen den energi den behöver, sömnen kommer bli "lidande", du tappar sakta men säkert omdömet.....och till slut, ja du förstår. Tror inte speciellt många människor är disciplinerade nog att använda amfetamin som en bantar-drog utan andra konsekvenser, och speciellt inte om man har detta "bantar-tänk" från första början.

Det handlar alltså inte om att hon just blandmissbrukar och dom specifika drogerna hon intar i filmen, utan det handlar om förloppet från sund till ofrisk vilket kan medföra mycket tråkiga efterföljder som tex missbruket.

Visst kommer hon få börja med små doser men även du förstår att amfetamin har en toleranshöjning och doseringarna kommer få lov att öka eftersom.

Sen undrar jag om du har koll på hur mkt som försvinner av dom där 100g, på ett ungefär. 1g-5g-10g?
Senast redigerad av POMJUP53 2013-02-15 kl. 15:29.
Citera
2013-02-16, 02:34
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Någon som känner igen eller vet något vad detta kan vara vid iv?

Stor dos, hyfsat snabbt skjutet. Symptom: andnöd som ledde till hosta, tryck över bröstet. Försvann nån sekun efter skjutningen avbrutits. Ganska stark och obehaglig upplevelse.
Citera
2013-02-16, 04:43
Medlem
znors avatar
Hej! En polare har tagit några liner tjack, det slog som det skulle.
Nu är tjacket slut och undrar ifall det går bra att dra lite 2-fma?
Citera
2013-02-16, 14:23
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Absolut
Citera
2013-02-16, 16:10
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor

Svarade dig i en annan tråd, men svarar dig igen.

Tjack och 4-fma gick utmärkt att blanda. Så ja tror 2-fma går att blanda med tjack.
Men det är en teori.
De (2 brudar o en snubbe) som tog tjack, sen fick 4-fma linor började tycka det var rätt värdelöst med tjack-linor o ist drog 4-fma resten av kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in