2026-06-21, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
tack för svaret kompis!
njae, det finns INGA bra saker kvar med det. ett dygn framför datorn utan att kunna sova, äta eller vara nykter typ.
snöar aldrig in på saker jag tyckte om att göra påtänd, är ensam o håller mig undan allt o alla, orkar inte städa eller ta hand om hemmet längre, tappat kontakten med alla utom min bästa vän, en vän till o min mamma. orkar inte ens raka hakan längre ungefär. finns absolut INGET kul kvar med tjacket, det blir mer ungefär som nån slags tångstanke att få i mig det, trots jag mår skit av det, o det går numer sen jag försöker lägga ner det i cykler på cirkus en vecka utan, sen av nån jävla anledning skaffar jag igen o tänder på. IGEN...o mår pissapa med ångest o numer med tryck över bröstet av ångest under hela ruset, det är liksom det enda som händer. jag är så jävla less på det men det verkar svårt att klippa skiten. haft ett relativt MASSIVT missbruk sista åren. tar 2gram i en dos när jag tar det, o blir knappt ens påtänd av det. lite därför oxå jag ledsnat på skiten.

mvh

Likadant för mig. Jag blir bara sittandes i soffan och gör absolut ingenting. Det blir bara en ångest av att man ska sitta vaken och inte ens må bra på det, så himla idiotiskt. Sitter och drar lina efter lina för ingenting, det är tragiskt. Sen är jag ren i 3-4 veckor men ändå lyckas jag falla tillbaka, även fast man vet hur dåligt man mår på det, usch.
Citera
2026-06-21, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Alltså… när ruset väl har börjat bli dåligt blir det aldrig bra igen. Det finns en missuppfattning att man jagar sina första fixar, men tycker inte riktigt det stämmer. Man börjar, som du säger, ta det tvångsmässigt.

Jag får hörselhallucinationer efter 12 dygn, och då rätt kraftiga sådana. Kan hantera dom, men rusen för mig blir typ att jag sitter i sängen och tänker på att ”grannen pratar om att man kan känna doften genom väggen”.

Så jag har lagt ner det sen några år nu. Det du behöver göra är att göra de sakerna du gjort påtänd nykter istället. Du behöver lära om din hjärna att du kan göra det nykter och kan tycka om det nykter. Det går

Imponerad att du får hörselhallucinationerna efter 12 dygn. Jag får första eller andra dygnet. Låter ju som att du är gjord för att bruka CS med det psyket.

Jag hade fenomenet senast idag hur mitt fullständiga namn blev sagt utanför ytterdörren.

Men ja, det blir aldrig lika bra och rent rus som det var under första 1-2 åren.
Senast redigerad av pissibyxan 2026-06-21 kl. 08:48.
Citera
2026-06-21, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ketaminaballerina
Likadant för mig. Jag blir bara sittandes i soffan och gör absolut ingenting. Det blir bara en ångest av att man ska sitta vaken och inte ens må bra på det, så himla idiotiskt. Sitter och drar lina efter lina för ingenting, det är tragiskt. Sen är jag ren i 3-4 veckor men ändå lyckas jag falla tillbaka, även fast man vet hur dåligt man mår på det, usch.

Standard. Du är inte ensam i kampen. Oavsett så är det ett riktigt bra tecken hur du (vi) inser det vidriga i det och iallafall har och försöker ha dessa nyktra perioder.
Citera
2026-06-21, 10:34
Medlem
figegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Alltså… när ruset väl har börjat bli dåligt blir det aldrig bra igen. Det finns en missuppfattning att man jagar sina första fixar, men tycker inte riktigt det stämmer. Man börjar, som du säger, ta det tvångsmässigt.

Jag får hörselhallucinationer efter 12 dygn, och då rätt kraftiga sådana. Kan hantera dom, men rusen för mig blir typ att jag sitter i sängen och tänker på att ”grannen pratar om att man kan känna doften genom väggen”.

Så jag har lagt ner det sen några år nu. Det du behöver göra är att göra de sakerna du gjort påtänd nykter istället. Du behöver lära om din hjärna att du kan göra det nykter och kan tycka om det nykter. Det går

Hahaha, lägg ner skit snacket.
Citera
2026-06-21, 13:05
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
tack för svaret kompis!
njae, det finns INGA bra saker kvar med det. ett dygn framför datorn utan att kunna sova, äta eller vara nykter typ.
snöar aldrig in på saker jag tyckte om att göra påtänd, är ensam o håller mig undan allt o alla, orkar inte städa eller ta hand om hemmet längre, tappat kontakten med alla utom min bästa vän, en vän till o min mamma. orkar inte ens raka hakan längre ungefär. finns absolut INGET kul kvar med tjacket, det blir mer ungefär som nån slags tångstanke att få i mig det, trots jag mår skit av det, o det går numer sen jag försöker lägga ner det i cykler på cirkus en vecka utan, sen av nån jävla anledning skaffar jag igen o tänder på. IGEN...o mår pissapa med ångest o numer med tryck över bröstet av ångest under hela ruset, det är liksom det enda som händer. jag är så jävla less på det men det verkar svårt att klippa skiten. haft ett relativt MASSIVT missbruk sista åren. tar 2gram i en dos när jag tar det, o blir knappt ens påtänd av det. lite därför oxå jag ledsnat på skiten.

mvh

Citat:
Ursprungligen postat av ketaminaballerina

Sådär blev det för mig efter ett tag då jag började missbruka det dagligen en längre period. Jag injicerade inte dock.

Till slut en dag slogs jag av att inget av det som drog mig att börja fanns kvar längre!

Jag älskade att snöa in på saker, att man fick ideer att sortera grejer eller bygga ihop saker. Man blev besatt av grejer.
Jag gillade hur pratsam och social man blev, att man lockades ut i världen och blev mer utåtriktad.
Jag kunde t om gilla runksessions på nätterna även om det var jobbigt ibland.

MEN sen en dag satt man där, och inser att man undviker folk, man ville inte prata med folk, man orkar inte ens städa eller göra nåt sånt, man är betydligt mer inaktiv, färre steg gångna per dag. Man är inte ens kåt längre. Man är bara vaken.,varken ledsen men inte speciellt glad heller.

Tror inte den där ursprungliga nivån av eufori och livshunger går att få tillbaks på samma nivå igen, ens efter längre uppehåll. Jo, nån enstaka gång. Men kapitalet av lyckoämnen tar slut fortare även efter uppehåll. Det är min erfarenhet. Och då är det ingen större ide att punda hårt längre.
Senast redigerad av st33r 2026-06-21 kl. 13:07.
Citera
2026-06-21, 15:03
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pissibyxan
Imponerad att du får hörselhallucinationerna efter 12 dygn. Jag får första eller andra dygnet. Låter ju som att du är gjord för att bruka CS med det psyket.

Jag hade fenomenet senast idag hur mitt fullständiga namn blev sagt utanför ytterdörren.

Men ja, det blir aldrig lika bra och rent rus som det var under första 1-2 åren.

Hahah, jag menade givetvis 12 timmar. Nykter sen relativt länge nu dock

Citat:
Ursprungligen postat av figeg
Hahaha, lägg ner skit snacket.

Fick hjärnsläpp. menade givetvis 12 timmar
Citera
2026-06-22, 11:31
Medlem
En nyfiken fråga från en icke-missbrukare: finns det något "riktigt" amfetamin kvar på marknaden?
Det ursprungliga amfetaminet var medicinskt, pålitligt och rent (jag tänker på Preludin Ritalina osv) men dagens amfetamin är blandat och bankat och hembakat. Det är allt annat än rent. Det är smörja.

Jag märker också att de klassiska tjackisarna (som hade väderkvarnsarmar och det syntes på 500 meters håll att en tjackis kom gående) har försvunnit.

Jag har inte sett en klassisk ryckig svensk tjackpundare på åratal. De obehagliga psykopat-tjackisarna har också försvunnit. De som såg helt normala ut (av nån konstig anledning) men kunde sticka ner nån på 2 sekunder, för att kaffet var kallt. Deras stubin var 0.5 mm.

Och jag undrar var de gamla inbitna tjackisarna får tag i tjack. Om man är till åren och vill ha tag i rena grejer, som på 70-talet, måste det vara jättesvårt.

Jag vet att det finns gamla stötar som fortfarande pundar, men de gillar inte "meta" och all annan skit som säljs. Hur bär de sig åt när de handlar tjack, de gamla rävarna som vill punda i lugn och ro framför teven eller de som tar sig en liten rökare när de ska fylla i stryktipset ...
Citera
2026-06-22, 11:46
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
En nyfiken fråga från en icke-missbrukare: finns det något "riktigt" amfetamin kvar på marknaden?
Det ursprungliga amfetaminet var medicinskt, pålitligt och rent (jag tänker på Preludin Ritalina osv) men dagens amfetamin är blandat och bankat och hembakat. Det är allt annat än rent. Det är smörja.

Jag märker också att de klassiska tjackisarna (som hade väderkvarnsarmar och det syntes på 500 meters håll att en tjackis kom gående) har försvunnit.

Jag har inte sett en klassisk ryckig svensk tjackpundare på åratal. De obehagliga psykopat-tjackisarna har också försvunnit. De som såg helt normala ut (av nån konstig anledning) men kunde sticka ner nån på 2 sekunder, för att kaffet var kallt. Deras stubin var 0.5 mm.

Och jag undrar var de gamla inbitna tjackisarna får tag i tjack. Om man är till åren och vill ha tag i rena grejer, som på 70-talet, måste det vara jättesvårt.

Jag vet att det finns gamla stötar som fortfarande pundar, men de gillar inte "meta" och all annan skit som säljs. Hur bär de sig åt när de handlar tjack, de gamla rävarna som vill punda i lugn och ro framför teven eller de som tar sig en liten rökare när de ska fylla i stryktipset ...

Bra fråga, nu när du säger det så var det ett bra tag sen jag såg några riktigt klassiska tjackisar ute på gator och torg. Dom där med slirig yvig gångstil jeansjacka och händer som hela tiden var i rörelse och flög runt och hade ticset att ständigt dra igenom håret med en stålkam och ständigt röka cigg. Sk brytpundare som åkte runt i rostig volvo och bröt upp källarförråd. 70-80-talspundare..

Kan det vara så tråkigt att det är en generationsfråga i vilken grad man dras ut "på stan"?
Kanske yngre generationers tjackisar inte har samma tendens att valsa runt på byn utan håller sig hemma och går mellan varandras lägenheter och sysslar med sin generations förströelser - typ dygnslånga gaming-sessions , sitta och bygga om sin dator och sån skit? De kanske är mer hemliga med tanke på att vi börjat omvandla sverige till en polisstat betydligt mer idag än förr?
Äldre generationens pundare kanske hade mer vanan inne att "spana in damer" och "hänga i city"?
Citera
2026-06-22, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Bra fråga, nu när du säger det så var det ett bra tag sen jag såg några riktigt klassiska tjackisar ute på gator och torg. Dom där med slirig yvig gångstil jeansjacka och händer som hela tiden var i rörelse och flög runt och hade ticset att ständigt dra igenom håret med en stålkam och ständigt röka cigg. Sk brytpundare som åkte runt i rostig volvo och bröt upp källarförråd. 70-80-talspundare..

Kan det vara så tråkigt att det är en generationsfråga i vilken grad man dras ut "på stan"?
Kanske yngre generationers tjackisar inte har samma tendens att valsa runt på byn utan håller sig hemma och går mellan varandras lägenheter och sysslar med sin generations förströelser - typ dygnslånga gaming-sessions , sitta och bygga om sin dator och sån skit? De kanske är mer hemliga med tanke på att vi börjat omvandla sverige till en polisstat betydligt mer idag än förr?
Äldre generationens pundare kanske hade mer vanan inne att "spana in damer" och "hänga i city"?

Intressanta reflektioner. Jag tror att gaming och internet betyder mycket för tjackisarnas livsstil. De är nog mer tillbakadragna nuförtiden. Förr i tiden var de tvungna att vara sociala och de saknade ofta telefon.

Gaming och internet kan nog delvis förklara varför de klassiska tjackisarna har försvunnit.

Men jag vet ett tillgången på rent, medicinskt amfetamin är mindre nu än förr. När tjacket slog igenom i Sverige, var gränsen mellan medicinering och knarkande hårfin. Halva Sverige knarkade, utan att folk fattade vad som hände. Folk knarkade när de pluggade, när de städade, när de hade sex, när de byggde om villan ... det var helt galet. Mellan 1945 och 1980 (grovt räknat) var det normalt att knarka. Det var ett accepterat folkknarkande som vi aldrig får se igen.

De äldre tjackisarna skolades in i missbruket när tjack var medicin och medicin var tjack. Därför söker de sig till kranar kan som erbjuda klassiskt tjack. Jag undrar hur de lyckas få tag i det.

Jag förmodar att kranarna har kontakt med smugglare som inriktar sig på ADHD-medicin osv.

Medicinskt, fabrikstillverkat amfetamin är ju något helt annat än den smörja som oftast säljs. Att jämföra meta med klassiskt tjack, är som att jämföra Mc Donalds med Operakällaren.
Senast redigerad av Eremona2.0 2026-06-22 kl. 12:08.
Citera
2026-06-24, 09:54
Medlem
Själv fick jag tjackballe och det har fått mig att frukta amfetamin. Varför ska man krympa ballen sin liksom? Helt sjukt när man tänker på det.
Citera
2026-06-24, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlesDarwin1683
Själv fick jag tjackballe och det har fått mig att frukta amfetamin. Varför ska man krympa ballen sin liksom? Helt sjukt när man tänker på det.

Är inte alls konstigt då det drar åt blodflödet, vad är det att vara rädd för?
Citera
2026-06-24, 19:50
Medlem
Några frågor till er som primärt missbrukar amfetamin och de som har gjort det ...

Hur vanligt är det att amfetaminister använder opiater parallellt med amfetamin?
Använder tjackisar opiater för att komma ner (under AT från tjack)?
Används opiater och tjack i mixar, speedballs etc?
Är det vanligt att luttrade tjackisar (som missbrukar tjack hela livet) hoppar mellan opiatmissbruk och tjackmissbruk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in