2025-06-17, 00:23
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
Just det du skriver om hörselhallucinationer är något jag var rätt drabbad av, oftast när jag varit vaken för länge eller gått på lite för hårt. Brukar inte vara särskilt paranoid av mig och försökte ta det för vad det var: Hjärnan och hörseln som spelar mig ett spratt.

I slutändan var den medvetenheten ändå en klen tröst, jag hörde ju fortfarande vad jag hörde och det gick inte riktigt stänga av det bara, möjligen förutom genom att byta miljö en stund eller helt enkelt ge upp och sova.

Råkade inte alltid ut för det, men någon gång emellanåt sådär och det var nästan alltid det första som kunde börja spöka för mig. Upplevde det som väldigt irriterande, men det drogs aldrig längre än så.

Tror man får ta det som något slags tecken på att det är dags att växla ner och låta kroppen få välbehövlig återhämtning.

Precis, jag såg det alltid som ett tecken på att det var dags att sova, dvs när typ surret från datorn lät som svag musik eller röster så visste man att man varit uppe för länge.
Citera
2025-06-17, 02:35
Medlem
KIFORSs avatar
Det är igentligen hörsel psykoser ni beskriver, Olanzapin borde hjälpa er med de symptomen så det blir lite "tystare" när ni går och lägger er men ja, ni har självklart rätt att då är det verkligen dags att gå och lägga sig haha. Att dricka mkt vatten och få i sig elektrolyter och samt äta normalt är också viktigt. Har ni dessa psykoser varje gång ni tar? Nyfiken i en strut här
Citera
2025-06-17, 04:58
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIFORS
Det är igentligen hörsel psykoser ni beskriver, Olanzapin borde hjälpa er med de symptomen så det blir lite "tystare" när ni går och lägger er men ja, ni har självklart rätt att då är det verkligen dags att gå och lägga sig haha. Att dricka mkt vatten och få i sig elektrolyter och samt äta normalt är också viktigt. Har ni dessa psykoser varje gång ni tar? Nyfiken i en strut här

Ja om jag är vaken för länge, säg slutet på dag 2 eller början på dag 3 utan att ha sovit något så börjar det spöka med låga röster, svag musik etc. Synhallucinationer har jag bara varit med om nån gång, då efter att ha druckit alkohol, tagit E och sen tjackat en del, då började det krypa lite på väggen typ. Usch. Försöker alltid sova innan dessa symptom uppträder nuförtiden.
Citera
2025-06-17, 05:19
Medlem
KIFORSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Ja om jag är vaken för länge, säg slutet på dag 2 eller början på dag 3 utan att ha sovit något så börjar det spöka med låga röster, svag musik etc. Synhallucinationer har jag bara varit med om nån gång, då efter att ha druckit alkohol, tagit E och sen tjackat en del, då började det krypa lite på väggen typ. Usch. Försöker alltid sova innan dessa symptom uppträder nuförtiden.

Fy det låter fruktansvärt, om inget annat låter det irriterande som tusan haha.
Aldrig upplevt detta själv men införskaffa dig ett par Olanzapin som funkar på många områden bland annat mot psykos och testa iallafall, i bästa fall slipper du gå och lägga dig med obehag och i värsta fall har du slösat en 50lapp i onödan. Fick dessa själv efter min mor gick bort och jag inte kunde sova utan hörde henne prata med mig när jag skulle lägga mig och hjälpte som fan. Kan vara värt ett försök iallafall.

Fridens Liljor
Citera
2025-06-17, 05:42
Medlem
Citat:

Jag tycker vissa hallisar kan vara rätt trevliga ändå! Iallafall om man sitter själv och kör. Då längtar jag tills skuggfolket kommer och springer in under soffan eller ute i köket 😅 Även om det bara är i min skalle, så känns det som sällskap imo.
Inte lika kul när det ser ut som saker flyger mot en dock...som när jag ryckte till som fan, för jag blev rädd för mina gardiner som var bakom mig haha

Minns för par veckor sedan så hade jag hållit på lite väl mycket med par massagestavar... jag skämtar inte om jag hörde dom KONSTANT! Dessutom fick hjärnan mig att uppfatta soffan som vibrerande, så min fisring fick spasmer när jag satt ner. Så var det i över en vecka!
I samma veva lät grannens vattenledningar som Klassisk American Rock, medans min dusch sa "Gaygaygaygay" 10.000 gånger efter varandra... inte så schysst tänkte jag och skratta för mig själv 😂
Citera
2025-06-17, 06:09
Medlem
KIFORSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrx
Jag tycker vissa hallisar kan vara rätt trevliga ändå! Iallafall om man sitter själv och kör. Då längtar jag tills skuggfolket kommer och springer in under soffan eller ute i köket 😅 Även om det bara är i min skalle, så känns det som sällskap imo.
Inte lika kul när det ser ut som saker flyger mot en dock...som när jag ryckte till som fan, för jag blev rädd för mina gardiner som var bakom mig haha

Minns för par veckor sedan så hade jag hållit på lite väl mycket med par massagestavar... jag skämtar inte om jag hörde dom KONSTANT! Dessutom fick hjärnan mig att uppfatta soffan som vibrerande, så min fisring fick spasmer när jag satt ner. Så var det i över en vecka!
I samma veva lät grannens vattenledningar som Klassisk American Rock, medans min dusch sa "Gaygaygaygay" 10.000 gånger efter varandra... inte så schysst tänkte jag och skratta för mig själv 😂

Alltså what the actual fk xD har inte skrattat såhär gott på länge. Den tackar vi för
Citera
2025-06-17, 08:03
Medlem
st33rs avatar
Då det gäller tjack fick jag lätt psykosliknande episoder om jag var inne på andra eller tredje dygnet om jag rökte cannabis . Så det är lite av en trigger
Senast redigerad av st33r 2025-06-17 kl. 08:06.
Citera
2025-06-17, 09:54
Medlem
hansomkanallt18s avatar
Citat:

Prisa Gud. Våran herre har givit oss ännu en gåva i form av person som kan konsten att skriva + punda + bjuder på sig + bara vara så jävla skön som glider in här i våran skit som en facking golden shower.
Halleluja Prisa Gud.

Så lite seriöst med då.
Hällvätte va bra du beskrev detta. Jag har garvar här liggandes på golvet tills jag fick nåt skit i halsen. Kan varit en silverfisk? Hoppas på damm ”håller tumme”
Hoppas jag får läsa en massa pundiga och skeva historier. Tack som fan för detta.

Jag som försiktigt o tyst tänkte hurra i mitt huvud när jag fick orgasm samtidigt som partnern. Vågade inte jinxa o ropa högt. Så jag visk-tänkte.
O det funka ju. Dagen blir ju bara bättre. Knullat och läst det bästa sen Arkoman tror jag. Jag kan dö nu

Tjolahopp älskade amfetamenistrar o annat löst
Citera
2025-06-17, 10:46
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorre56
Senaste 10 amfetamin/tjack påstådda affärerna jag gjort har alla gett mig ett något stissigt rus med muskelspänningar och träningsverk, vissa smärta i hjärtat och bröstet. Misstänker att jag råkat ut för ett omringat dåligt skämt på både fs4 samt Stockholm. Eller försöker vissa nu sabba ryktet av amfetamin genom att typ blanda kritpulver med viktminskning eller sterioder? Tacksam för svar från någon med djupare insikt i vad som faktiskt trafikeras/beslagtas nuförtiden. Värt att påpeka är att jag går på antipsykotika vilket till viss del blockerar dopamin. Jag har dock haft ett fett amfetamin rus med denna kategori av medecin i blodet, och förmodar att det är produkten det är fel på. Tackar

Tyvärr är det vanligt bland vissa i den yngre generationen att banka tjacket med stora mängder koffein. Ingen aning varför. Det är smuts.

Koffein är inte ett lämpligt ämne att banka med. Eftersom det ger en oangenäm förgiftning snarare än rus att få i sig koffeinpulver motsvarande 25 koppar kaffe per gram pulver . Svett hjärtklappning huvudvärk ångest konstig smak i munnen mm. Det är inget som gifter sig med någon drog. Man blir förgiftad av att dra i sig massa koffein, man får inte ett extra skjuts i ruset som de som bankar kanske tror??

Banka bör man göra med ej psykoaktiva ämnen som är milda för kroppen. Dextropur, kreatin .. eller nåt.

Att jag nämner det är att jag tänker att det du beskriver skulle kunna vara tjack bankat med koffein.
Senast redigerad av st33r 2025-06-17 kl. 10:52.
Citera
2025-06-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansomkanallt18
Prisa Gud. Våran herre har givit oss ännu en gåva i form av person som kan konsten att skriva + punda + bjuder på sig + bara vara så jävla skön som glider in här i våran skit som en facking golden shower.
Halleluja Prisa Gud.

Så lite seriöst med då.
Hällvätte va bra du beskrev detta. Jag har garvar här liggandes på golvet tills jag fick nåt skit i halsen. Kan varit en silverfisk? Hoppas på damm ”håller tumme”
Hoppas jag får läsa en massa pundiga och skeva historier. Tack som fan för detta.

Jag som försiktigt o tyst tänkte hurra i mitt huvud när jag fick orgasm samtidigt som partnern. Vågade inte jinxa o ropa högt. Så jag visk-tänkte.
O det funka ju. Dagen blir ju bara bättre. Knullat och läst det bästa sen Arkoman tror jag. Jag kan dö nu

Tjolahopp älskade amfetamenistrar o annat löst

Man tackar, man tackar!

Hänt så mycket mer som jag tänker berätta om i en trip-rapport. Är nu inne på dag 19 av tjacket och har väl sovit 5 nätter elle nått och psykoserna blir skummare och hjärngnuggande... Knappt kul att ta något efter man sovit. Längtar varje gång efter dygn 2-3 ska komma i rullning, då allt kul händer🤩
Citera
2025-06-17, 16:51
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIFORS
Fy det låter fruktansvärt, om inget annat låter det irriterande som tusan haha.
Aldrig upplevt detta själv men införskaffa dig ett par Olanzapin som funkar på många områden bland annat mot psykos och testa iallafall, i bästa fall slipper du gå och lägga dig med obehag och i värsta fall har du slösat en 50lapp i onödan. Fick dessa själv efter min mor gick bort och jag inte kunde sova utan hörde henne prata med mig när jag skulle lägga mig och hjälpte som fan. Kan vara värt ett försök iallafall.

Fridens Liljor

Det är oftast inte så obehagligt då jag vet vad det är och beror på, annars har jag alltid benso nära till hands om det skulle spåra totalt! Men kan vara bra att ha några sådana i lager, lätt att få utskrivet? Antar att det är en ssri eller dylikt.

Citat:

hahaha just det där med ljud som fastnar känner jag också igen, tex så även om jag stängde av datorn så surret (och musiken, rösterna mm) slutade så kunde jag fortf höra det svagt tills jag somnade. Sjukt vad hjärnan kan spela spratt! Du borde skriva en tripprapport
Citera
2025-06-17, 17:55
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Det är oftast inte så obehagligt då jag vet vad det är och beror på, annars har jag alltid benso nära till hands om det skulle spåra totalt! Men kan vara bra att ha några sådana i lager, lätt att få utskrivet? Antar att det är en ssri eller dylikt.

hahaha just det där med ljud som fastnar känner jag också igen, tex så även om jag stängde av datorn så surret (och musiken, rösterna mm) slutade så kunde jag fortf höra det svagt tills jag somnade. Sjukt vad hjärnan kan spela spratt! Du borde skriva en tripprapport

När jag har varit igång som dig och hör o ser skumma grejjer, så brukar jag avsluta rejset med ett par milligram risperidon (antipsykotika). Det lugnar ner hela cirkusen och gör så att jag landar på ett bra och kontrollerat sätt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in