2023-12-13, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Antar att du tänker på ordet "Ledis" ?
Alltså när man får med sig någonting annat i pumpen och skjuter in i blodomloppet, som resulterar i en ordentlig ångestattack, feber, frossa och en känsla av att man inte kommer överleva denna gången.. Det händer även den bästa! Som du själv märkte så brukar det ge sig efter att man lagt sig inför döden och somnat en stund och sen lurar döden och vaknar istället!
Hade det varit blodförgiftning så hade du vaknat upp och mått exakt likadant (om du hade vaknat)
Får man ledis så finns det egentligen bara 2 saker man kan göra, 1 - gå o lägga sig och sova några timmar (ta nån ipren/alvedon mot feberfrossan så somnar du lättare) eller 2 - Skjuta en ny större dos ordentligt filtrerad panna (brukar dock ta emot något fruktansvärt pga hur man mår). Rekommenderar alternativ 1.

Ett annat tips är att dricka en jävla massa vatten, få lite vätska i det semikoagulerade blodet i kroppen. Givetvis ingen garanti att det ordnar sig, men om inte annat så gör det ju att ditt tips #2 blir mycket lättare att genomföra!
Citera
2023-12-13, 12:31
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Antar att du tänker på ordet "Ledis" ?
Alltså när man får med sig någonting annat i pumpen och skjuter in i blodomloppet, som resulterar i en ordentlig ångestattack, feber, frossa och en känsla av att man inte kommer överleva denna gången.. Det händer även den bästa! Som du själv märkte så brukar det ge sig efter att man lagt sig inför döden och somnat en stund och sen lurar döden och vaknar istället!
Hade det varit blodförgiftning så hade du vaknat upp och mått exakt likadant (om du hade vaknat)
Får man ledis så finns det egentligen bara 2 saker man kan göra, 1 - gå o lägga sig och sova några timmar (ta nån ipren/alvedon mot feberfrossan så somnar du lättare) eller 2 - Skjuta en ny större dos ordentligt filtrerad panna (brukar dock ta emot något fruktansvärt pga hur man mår). Rekommenderar alternativ 1.
Ja ledis var det jag tänkte på, tack så mycket! Det var grymt jobbigt, hehe va säker på att jag skulle dö, jag hade ju hört om det förut men just när det hände hade jag ingen tanke på det, utan det var kroppen som gav upp tänkte jag, jag skrev avskedsbrev och sen däckade jag. Nu när jag tänker efter va det märkligt att jag inte ringde ambulans…
Citera
2023-12-13, 12:48
Medlem
StigHails avatar
Kan ju lika gärna fråga detta hör också, ta tjack när man har corona är det bra?
Saken är den att jag åkte på mig en ofrivillig heroin avtändning på grund av coronan men som tur var hade jag det som hjälper mig mot en AT tjack, lyrica och benzo hemma.
Men jag är lite skeptisk till tjacket när jag har corona.
Jag är inte hundra på att det är corona för jag har inte testat mig, men allt tyder på det och mina jobbarkompisar har testas positiva.
Citera
2023-12-13, 17:08
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Kan ju lika gärna fråga detta hör också, ta tjack när man har corona är det bra?
Saken är den att jag åkte på mig en ofrivillig heroin avtändning på grund av coronan men som tur var hade jag det som hjälper mig mot en AT tjack, lyrica och benzo hemma.
Men jag är lite skeptisk till tjacket när jag har corona.
Jag är inte hundra på att det är corona för jag har inte testat mig, men allt tyder på det och mina jobbarkompisar har testas positiva.

Jag hade covid nyligen och tog tjack en natt, febern kom tyvärr tillbaka dagarna efter. Något dygn senare tog jag återigen tjack men klev på lite längre och efter det verkade det försvinna. Förkylningen blev jag dock inte riktigt av med, men så är min näsa fucked väldigt ofta av allergiska problem så det är svårt att säga vilket som är vad.

Tror generellt inte det är bra att ta tjack när man har feber, hjärtat jobbar väl fan ihjäl sig om man inte ser upp. Tänker att i normalfallet när man tar tjack får det nog tillräckligt jobbigt som det är.
Citera
2023-12-14, 14:02
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
Jag hade covid nyligen och tog tjack en natt, febern kom tyvärr tillbaka dagarna efter. Något dygn senare tog jag återigen tjack men klev på lite längre och efter det verkade det försvinna. Förkylningen blev jag dock inte riktigt av med, men så är min näsa fucked väldigt ofta av allergiska problem så det är svårt att säga vilket som är vad.

Tror generellt inte det är bra att ta tjack när man har feber, hjärtat jobbar väl fan ihjäl sig om man inte ser upp. Tänker att i normalfallet när man tar tjack får det nog tillräckligt jobbigt som det är.

Kollla med din läkare om du kan få Dymista utskrivet. Kortison + antihistamin. Funkar riktigt bra för mig iaf. Finns receptfritt också men då kostar en flaska runt 300 spänn...
Citera
2023-12-14, 14:07
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11.Enzo
Har hittat svaret och de är antidepressiva! Sänker noradrenalinet i kroppen samt dopaminet så du kan sova sen.

Vilken antidepressiv sänker noradrenalin menar du? Jag tar själv en SNRI och den ökar noradernalinet. Att något minskar återupptaget av ett hormon som antideppressiva gör betyder att kroppen inte bryter ner hormonerna eller att de fäster sig vid bärare som gör hormonet inaktivt, innan det kan komma till nytta och användas av kroppen.

Trodde själv innan att "återupptaget" av hormoner betydde att kroppen tog upp mindre utav det, men det är tydligen tvärt om. Om det inte var så du tänkte ber jag om ursäkt
Citera
2023-12-14, 14:14
Medlem
Jagozars avatar
Om det är lätt att finfördela tjacket man har, betyder det hög eller låg kvalitet? Har tidigare bara haft tjack som varit ganska hårt och svårt att pulverisera.

Tycker dock jag får bättre effekt på mindre mängd med det jag har nu, men det kan ju också betyda att det är utblandat med något som ger en ökad kortvarig boost bara.
Citera
2023-12-14, 15:50
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Om det är lätt att finfördela tjacket man har, betyder det hög eller låg kvalitet? Har tidigare bara haft tjack som varit ganska hårt och svårt att pulverisera.

Tycker dock jag får bättre effekt på mindre mängd med det jag har nu, men det kan ju också betyda att det är utblandat med något som ger en ökad kortvarig boost bara.

Den är omöjligt att bedöma kvaliteten på Amfetamin enbart via lukt, smak och utseende. Det kan se ut och lukta lite hursomhelst 😝
Citera
2023-12-14, 15:55
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Den är omöjligt att bedöma kvaliteten på Amfetamin enbart via lukt, smak och utseende. Det kan se ut och lukta lite hursomhelst 😝

Dom gånger jag har köpt riktigt bra amfetamin så har det antingen varit luktfritt eller haft en svag doft av blommor/äcklig parfym
Citera
2023-12-14, 15:55
Medlem
Jagozars avatar
Citat:

Tänkte mer på konsistensen. Fast det kanske beror helt på hur gammalt det är/hur länge det legat och avdunstat kvarvarande vätska.

Känner iaf att kvalién är över det normala, men tänkte om det kunde bero på att det är utblandat med nån annan typ av billig stimulant och att det därav fick en mer lättfördelad konsistens
Citera
2023-12-14, 15:58
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Tänkte mer på konsistensen. Fast det kanske beror helt på hur gammalt det är/hur länge det legat och avdunstat kvarvarande vätska.

Känner iaf att kvalién är över det normala, men tänkte om det kunde bero på att det är utblandat med nån annan typ av billig stimulant och att det därav fick en mer lättfördelad konsistens

Konsistensen säger inget om kvaliteten heller, tyvärr 🙂 Torrt, kletigt, rinnande, mjöligt… det kan vara lite olika beroende på tillverkning, förvaring och hantering
Citera
2023-12-14, 16:01
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Konsistensen säger inget om kvaliteten heller, tyvärr 🙂 Torrt, kletigt, rinnande, mjöligt… det kan vara lite olika beroende på tillverkning, förvaring och hantering

Tack för infon och din expertis

Har ganska lite erfarenhet av tjack men när jag väl får reda på att det finns att få tag i av hög kvalitet så brukar det bli att jag inköper några gram.

Vad är det vanligt att tjack blandas ut med för andra stimulanter annars? Eller kan det tillochmed röra sig om relativt verkningslösa substanser det blandas ut med?
Senast redigerad av Jagozar 2023-12-14 kl. 16:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in