2025-06-11, 21:31
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
Har du någon aning om varför tjacket har blivit orange och som en deg?
Senaste jag köpte var vitt och kletblöt, dagen efter orange.
Nu har jag provat torka en del degklumpar i över ett dygn och händer inget. Går inte snorta

har hört att vissa typer av druvsocker reagerar så på värme
Citera
2025-06-12, 10:40
Medlem
KringExs avatar
Det slog mig senast jag tog tjack att den största skillnaden jag upplever mellan gatutjack och dexamfetamin (attentin/elvanse) förutom tydliga rysningar är att man blir tre gånger så kåt av gatutjack. Någon som håller med?
Citera
2025-06-13, 01:19
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Snorta förstår inte jag heller... bara tanken på att ha lukten fast i näsan och glida ned i halsen får mig att vilja kräkas som fan.. jag kan fan inte köra något annat än iv på dos! Varmare vatten hjälpte, jävla skjuts så det var fan bra ändå men min kran ska få fan för vad han håller på med, hade det bästa tjacket i staden förut men nu har han börjat göra skit.. först bomulls och sedan ett som sved som inåthelvete... han ska då fan ge mig pengar tillbaka för det här!

Snåla jävlar som bankar skiten, det är så jäkla billigt att man inte behöbver hålla på med sånt..
Inte säkert att det är din snubbe som är skyldig utan kan ha hänt i vilket led som helst. Sjukt att det dyker upp bommulstjack fortfarande tydligen? Jag har inte stött på det på säkert 8 år och bara en gång men hade 2kg+ av det så gick väldigt trögt att bli av med.

tänker de som slår det med de där koffein tabletterna som verkar vara orsaken till att det blir just bomullstjack borde ju aldrig göra det igen då ingen vill köpa skiten, borde sprida sig snabbt att det är ett tvär nej att slå med det.
Citera
2025-06-13, 02:17
Medlem
Jag har en fråga till alla fellow tjackisar!

Aceton tvättar ni inte erat tjack?

Ni som skriver att erat tjack är dåligt hit och dit, det är ju bara o tvätta skiten. Jag menar efter ni tvättat det så blir det helt rent. Mvh
Citera
2025-06-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajen8790

Ni som skriver att erat tjack är dåligt hit och dit, det är ju bara o tvätta skiten. Jag menar efter ni tvättat det så blir det helt rent. Mvh

Det tar bort mycket av orenligheterna men absolut inte allt.
Citera
2025-06-13, 12:51
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajen8790

De tar tid plus att man förlorar stor del av dosen, men är de värt de? Ja oftast. Säljer folk mjölk handlar jag enbart om jag e desperat.

Vi tjackisar vill bara slå i oss en ren dos dvs klar upplösning, ska egentligen inte behövas använda ciggfilter men man gör det ändå för att inte bli sjuk. (dumt o riskera)

Slår enbart amfetamin, opiater eller andra droger nuddar inte mitt blod direkt. Förlorar mig själv då.
Citera
2025-06-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Det tar bort mycket av orenligheterna men absolut inte allt.

This! Många tror att det räcker med en acetontvätt så är det helt rent typ men det är ej sant. Mycket av det som man bankar amfetamin med är ej lösligt i aceton. Vill man göra en mer seriös rening tror jag man får ge sig på syra/bas metod eller något sånt.
Citera
2025-06-15, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Inte säkert att det är din snubbe som är skyldig utan kan ha hänt i vilket led som helst. Sjukt att det dyker upp bommulstjack fortfarande tydligen? Jag har inte stött på det på säkert 8 år och bara en gång men hade 2kg+ av det så gick väldigt trögt att bli av med.

tänker de som slår det med de där koffein tabletterna som verkar vara orsaken till att det blir just bomullstjack borde ju aldrig göra det igen då ingen vill köpa skiten, borde sprida sig snabbt att det är ett tvär nej att slå med det.

Bomull blir det av paraffiner som fäller ut i lösningen. Försvinner normalt sett inte av acetonrening.

Hållt igång i många år till och från och även om jag sen flera år handlar i kedjan där kassarna delas upp så har det hänt att bomull har dykt upp. Är inte vad de bankas med utan i tillverkningsprocessen det felar. Googla lite så hittar du nog info. Orkar inte skriva allt nu.
Citera
2025-06-15, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarn5818
Bomull blir det av paraffiner som fäller ut i lösningen. Försvinner normalt sett inte av acetonrening.

Hållt igång i många år till och från och även om jag sen flera år handlar i kedjan där kassarna delas upp så har det hänt att bomull har dykt upp. Är inte vad de bankas med utan i tillverkningsprocessen det felar. Googla lite så hittar du nog info. Orkar inte skriva allt nu.

Jag kan mycket väl ha fel men är så jag fått det förklarat för mig sååå många ggr och har ändå hållit på i 20+ år. Men bomull +iv = big no no
Citera
2025-06-16, 22:44
Medlem
Senaste 10 amfetamin/tjack påstådda affärerna jag gjort har alla gett mig ett något stissigt rus med muskelspänningar och träningsverk, vissa smärta i hjärtat och bröstet. Misstänker att jag råkat ut för ett omringat dåligt skämt på både fs4 samt Stockholm. Eller försöker vissa nu sabba ryktet av amfetamin genom att typ blanda kritpulver med viktminskning eller sterioder? Tacksam för svar från någon med djupare insikt i vad som faktiskt trafikeras/beslagtas nuförtiden. Värt att påpeka är att jag går på antipsykotika vilket till viss del blockerar dopamin. Jag har dock haft ett fett amfetamin rus med denna kategori av medecin i blodet, och förmodar att det är produkten det är fel på. Tackar
Citera
2025-06-16, 23:16
Medlem
Brmcs avatar
Hur är det egentligen med psykoser?

Hade en drogutlöst psykos i samband med övrig livskris för 5-6 år sen och har sen dess hållt mig på mattan. Lite ladd i samband med match och ibland lite tjack om jobbet krävt extra mycket.

Inte varje månad, inte varannan månad. Kanske var 4-6e. Sover, äter bra, doserar (visserligen lite större doser) men av doset en gång på morgonen. 5 gram spridit ut över säg 2 -3 veckor. 0.3-0.6g per dos, och sällan flera dagar i sträck än 4, och alltid med sömn emellan som sagt.

Oavsett om jag gör allt rätt så hör jag svagt svagt röster i bakhuvudet. Blir inte nojig, utan kan liksom snabbt lista ut att grannarna ”inte står och pratar om att man luktar tjackdoft i trapphuset”. Men lik fan kommer de alltid fram oavsett. Givetvis bara i samband med amfetamin

Blir man någonsin av med det? Eller är det bara att lägga ner helt?
Citera
2025-06-17, 00:05
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Hur är det egentligen med psykoser?

Hade en drogutlöst psykos i samband med övrig livskris för 5-6 år sen och har sen dess hållt mig på mattan. Lite ladd i samband med match och ibland lite tjack om jobbet krävt extra mycket.

Inte varje månad, inte varannan månad. Kanske var 4-6e. Sover, äter bra, doserar (visserligen lite större doser) men av doset en gång på morgonen. 5 gram spridit ut över säg 2 -3 veckor. 0.3-0.6g per dos, och sällan flera dagar i sträck än 4, och alltid med sömn emellan som sagt.

Oavsett om jag gör allt rätt så hör jag svagt svagt röster i bakhuvudet. Blir inte nojig, utan kan liksom snabbt lista ut att grannarna ”inte står och pratar om att man luktar tjackdoft i trapphuset”. Men lik fan kommer de alltid fram oavsett. Givetvis bara i samband med amfetamin

Blir man någonsin av med det? Eller är det bara att lägga ner helt?

Just det du skriver om hörselhallucinationer är något jag var rätt drabbad av, oftast när jag varit vaken för länge eller gått på lite för hårt. Brukar inte vara särskilt paranoid av mig och försökte ta det för vad det var: Hjärnan och hörseln som spelar mig ett spratt.

I slutändan var den medvetenheten ändå en klen tröst, jag hörde ju fortfarande vad jag hörde och det gick inte riktigt stänga av det bara, möjligen förutom genom att byta miljö en stund eller helt enkelt ge upp och sova.

Råkade inte alltid ut för det, men någon gång emellanåt sådär och det var nästan alltid det första som kunde börja spöka för mig. Upplevde det som väldigt irriterande, men det drogs aldrig längre än så.

Tror man får ta det som något slags tecken på att det är dags att växla ner och låta kroppen få välbehövlig återhämtning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in