2022-09-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majvor1
Tjenare alla tjackisar där ute, oftast när jag köper tjack är jag en idiot och sitter och idiotiskt drar lina efter lina i brist på annat att göra eller vad fan jag pysslar med. Detta är dumt, man mår bara pyton och får ett rätt dåligt tjack rus tycker jag.

Så, jag tänkte fråga er hur ofta ni brukar fylla på när ni har tjack med relativt god kvalitet?

Obs, jag tar inte IV så det är inte särskilt intressant att höra hur ni som tar IV återdoserar.
Jag tar det i typ medicinskt syfte men ligger nog över för vad det egentligen är. Landar på runt 170mg gissar jag på. Tar 40-60mg oralt, väntar 45 minuter och känner efter, fyller på igen. Väntar ytterligare 45 minuter och tar en tredje och sista dos men ska lägga om detta och laborera lite för att hitta en bra nivå och kanske ta två gånger istället med fler timmars mellanrum etc.

Själv har jag ingen lust att bli helt hög och sen inte kunna sova alls. Problem som det är redan men landar på en zolpidem men sömnen är oftast rätt kass likväl första natten.
Citera
2022-09-22, 19:02
Medlem
Passar på och ställer en till fråga/ber om hjälp.
Jag får sådan jävla konstig tandvärk av tjack, och det beror inte på käkspänningar. Känns helt konstigt i munnen, och jag gissar att det är pga kärlsammandragningar.
Finns det någonting jag kan göra för att få dessa besvär att minska?
Citera
2022-09-23, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majvor1
Passar på och ställer en till fråga/ber om hjälp.
Jag får sådan jävla konstig tandvärk av tjack, och det beror inte på käkspänningar. Känns helt konstigt i munnen, och jag gissar att det är pga kärlsammandragningar.
Finns det någonting jag kan göra för att få dessa besvär att minska?

Yes, så det finns en anledning att tjackisar går runt med löständer.
Så om du inte vill gå med i klubben rekommenderar jag att borsta varje dag, använd flour varje dag, samt använd tandtråd några gånger i veckan åtminstone. Samt om du blir lätt muntorr så finns det väldigt bra receptfria läkemedel på apoteket mot det...

Helt seriöst, super viktigt att sköta munhälsan och den bör skötas dubbelt så bättre än gemene man.. Dock så rekommenderar jag ej att använda tandtråd om du är påtänd. Lätt påtänd funkar, men påtänd. Nej, det gör bara saken värre.

Tuggummi funkar bra med personligen gillar jag apotekets grejer mer men det är väl en smaksak antar jag.. sålänge du får saliv i käften så spelar roll
Citera
2022-09-23, 03:17
Medlem
Fler än jag som upplever att Cannabis mot motverkar en hel del biverkningar från amfetaminet?
Citera
2022-09-24, 12:45
Medlem
Passar på att rekommendera alla i tråden om Kratom mot AT'n. Både den akuta at'n och dom kommande dagarna efteråt.
Trodde verkligen inte det skulle funka, låg och vred mig i ångest och tänkte ännu en gång ''aldrig mer tjack''. Men ca 30 minuter efter en dos kratom så var ångesten nästan helt bortblåst. Perfekt även dagarna efter då man kan känna sig lite orkeslös och nedstämd. Rekommenderar gröna sorter.

Funkar självklart inte lika bra som benso, men jag tillhör dom som gärna inte vill ta benso efter en traumatisk sväng med benso och alkohol.
Citera
2022-09-25, 22:41
Medlem
Kickassfarsans avatar
Ponera följande, man är på fest, tjacket åker fram, linorna börjar krattas och erbjudandet om en snok kommer. Skulle det då vara oförskämt att välja att ta sin lina i röven istället för bättre effekt?
Citera
2022-09-26, 19:34
Medlem
En fråga!

Ifall man tar runt 150 mg två dagar i veckan (antingen mån/tis eller tis/fre) höjs toleransen snabbt då? Testar en annan batch (säljare) nu och för att få samma effekt i mitt medicinska syfte, men fick ta mellan 400mg och 600 mg. Råkade spilla lite så kan inte helt gå på vikten på påsen före/efter intag. Mina tankar är att detta inte är i närheten av så potent som det andra.

Men generellt, ökar man sin tolerans på de få intagen jag gör? Hur lång tid kan jag köra detta innan en paus och hur lång paus bör jag sen ha för att inte höja toleransen?

Tacksam för alla svar på förhand!
Citera
2022-09-26, 21:29
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
En fråga!

Ifall man tar runt 150 mg två dagar i veckan (antingen mån/tis eller tis/fre) höjs toleransen snabbt då? Testar en annan batch (säljare) nu och för att få samma effekt i mitt medicinska syfte, men fick ta mellan 400mg och 600 mg. Råkade spilla lite så kan inte helt gå på vikten på påsen före/efter intag. Mina tankar är att detta inte är i närheten av så potent som det andra.

Men generellt, ökar man sin tolerans på de få intagen jag gör? Hur lång tid kan jag köra detta innan en paus och hur lång paus bör jag sen ha för att inte höja toleransen?

Kroppen vänjer sig förr eller senare om du kör samma mönster. Det är omöjligt att svara på hur din kropp kommer att förhålla sig till olika doser och olika batchar.

Generellt sett så skulle jag rekommendera dig att hålla dig borta från tjack i medicinskt syfte. Dels för att just tjacket dribblas det med enormt mycket och kvaliteten kommer alltid att variera, inte bara lite heller utan det kommer att variera ganska mycket på kvaliteten.

Sen så är tjack jävligt svårt att hålla under kontroll, det är helt enkelt för kul knark att hålla på med. Förr eller senare sitter man i skiten.
Citera
2022-09-26, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
En fråga!

Att självmedicinera med gatu amfetamin är inget jag rekommenderar. Då renheten varierar så pass mycket och annat skit kan förekomma. Kan du gå en utredning och få det utskrivet istället? Det är mitt förslag.
Jag började självmedicinera med gatu amfetamin förut och slutade med missbruk med psykoser som skapade massa sociala problem osv. Inget jag vill att någon ska behöva gå igenom. Hoppas du verkligen lyssnar på mig och följer mina råd.
Senast redigerad av FreshReset 2022-09-26 kl. 21:56.
Citera
2022-09-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Kroppen vänjer sig förr eller senare om du kör samma mönster. Det är omöjligt att svara på hur din kropp kommer att förhålla sig till olika doser och olika batchar.

Generellt sett så skulle jag rekommendera dig att hålla dig borta från tjack i medicinskt syfte. Dels för att just tjacket dribblas det med enormt mycket och kvaliteten kommer alltid att variera, inte bara lite heller utan det kommer att variera ganska mycket på kvaliteten.

Sen så är tjack jävligt svårt att hålla under kontroll, det är helt enkelt för kul knark att hålla på med. Förr eller senare sitter man i skiten.
För mig är det inte speciellt kul. Jag får inte den speediga sidan eller att jag blir aktiv och städar en hel lägenhet och tycker det är kul. Jag blir lugn, får ett ökat fokus och känner dagen som lite krydda i mörkret genom att få känna mig "normal" som i tidigare dagar. Vad jag läst reagerar jag likt många med ADD eller ADHD. Vi blir typ "normala" medan de redan normala blir speediga och extremt aktiva och kör race på dagar etc.

Men jag har respekt för den här drogen (medicinen). Förstår folk som fastnar i det helt om du får de rusen som folk beskriver.

Ja, det varierar nog mycket från vem man köper av men det första jag testade var väldigt bra och har fått kanonbetyg av alla som det kanske bästa som säljs i Sverige nu. Så ska försöka hålla mig till det även om det är dubbla priset. Räknade lite på det innan och en dag kostar ungefär 27 kronor för mig. Det är okej. Det sämre fick jag ta dubbelt upp ungefär.

Jag uppskattar dina råd iaf!

Tack!
Citera
2022-09-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshReset
Att självmedicinera med gatu amfetamin är inget jag rekommenderar. Då renheten varierar så pass mycket och annat skit kan förekomma. Kan du gå en utredning och få det utskrivet istället? Det är mitt förslag.
Jag började självmedicinera med gatu amfetamin förut och slutade med missbruk med psykoser som skapade massa sociala problem osv. Inget jag vill att någon ska behöva gå igenom. Hoppas du verkligen lyssnar på mig och följer mina råd.
Ja, det är tanken men testade det lite för att få lite okej dagar! Och jag vet att kvalitén varierar men vet en säljare som har riktigt bra amfetamin. Jag har hittills inte haft några tendenser att gå ifrån mitt ursprungliga tankesätt. Men som jag skrivit innan så har jag sjuk respekt för droger överlag. Men jag har ju kontroll på vad jag gör med detta jämfört med alkohol. Skulle jag blanda det kan det nog sluta illa på riktigt! Då kan vad sjutton som helst åka ner i fyllan!

Men tackar för att du gav av din tid för att svara!
Citera
2022-09-27, 00:18
Medlem
Vad brukar ni ta för att landa på efter tjack? Verkar som att dom flesta kör på benzo, själv föredrar jag sub, då får man även lite välmående tillskillnad från benzo som enbart dämpar ångest och gör det lättare att sova. Sub + låga doser ksalol är fint!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in