2025-03-05, 23:01
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
0.35g är inte en liten dos, nästan en halvt gram. Man tar förövrigt inte amfetamin om man har planer på att sova dom närmsta 24 tummarna.

När man var någorlunda inkörd och kört dagligen någon månad+ kunde jag dra en lina och sen sova kort därefter. Men då var man bra inkörd som sagt, inget jag rekommenderar.

Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Vad pratar du om människa?

Folk ska inte ha för bra tjack för allmogens bästa tolkar jag det som
Citera
2025-03-05, 23:36
Gokväll alla Flashbackare!

Har skrivit i en annan tråd men jag gör ett försök här med. Om någon vill och kan svaras.

Om jag vill ta 100 eller 200 mg amfetamin - hur många kryddmått ska jag då ta?

Jag fattar allt det där med utspädning, utblandning, renhet och att krydmåttet då nte blir korrekt. Men vi kan anta att det är ganska rent i detta fall.

Tack på förhand!
Citera
2025-03-06, 05:28
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weeekdayyy
Gokväll alla Flashbackare!

Har skrivit i en annan tråd men jag gör ett försök här med. Om någon vill och kan svaras.

Om jag vill ta 100 eller 200 mg amfetamin - hur många kryddmått ska jag då ta?

Jag fattar allt det där med utspädning, utblandning, renhet och att krydmåttet då nte blir korrekt. Men vi kan anta att det är ganska rent i detta fall.

Tack på förhand!

Omöjligt att säga. Hur mycket har du?

Om du bara har tex ett gram så dela med hjälp av ögonmått upp det på hälften, sedan delar du upp ena halvan på fem, eller delar på mitten två gånger till så har du ~125mg.
Citera
2025-03-06, 17:44
Citat:
Ursprungligen postat av InbilladGalenskap
Omöjligt att säga. Hur mycket har du?

Om du bara har tex ett gram så dela med hjälp av ögonmått upp det på hälften, sedan delar du upp ena halvan på fem, eller delar på mitten två gånger till så har du ~125mg.

Tack för ditt svar!

Jag fattar principen att dela upp ett gram i flera delar för att få veta vad varje del väger. I mitt aktuella fall har jag mer amfetamin än ett gram i stenform som jag dessutom redan använt en del av så därför blir det svårt för mig just nu.

Men frågan är väl inte omöjlig att svara på för den som har en digitalvåg som kan mäta små doser. Då fyller man bara ett kryddmått med amfetamin och lägger det på vågen så får man ett svar (man måste givetvis dra av för själva måttets vikt).

Någon här på Flashback måste ha gjort det och då hoppas jag att denne skulle vilja dela med sig. Det skulle vara mycket uppskattat och schysst!

Allt gott
Citera
2025-03-12, 18:49
Medlem
hansomkanallt18s avatar
Har de senaste inte fått effekt på tjacket överhuvudtaget. Jag vet att pulvret är bra, ganska jättebra t.om. Kan det vara så illa att jag behöver byta tillvägagångssätt att få i mig godsakerna? För då kan jag ju lika gärna gå med i IOGT eller nåt. Tar i 90% av fallen i röven. Resten bombar jag. Kan fan inte med lukten o smaken. Hände nåt där på 90-talet o nu har jag en spärr. Har lovat mig själv att inte börja skjuta igen så det är inte ett alternativ.
Eller är jag immun kanske höhö.
Men va fan ni fattar ju, har hittat en kran som levererar o har handlat där sen förra hösten typ. Mått som en kung med lite tjackiga beteenden (plock, ryck, smack osv).
Va tror ni? Gått på dos i 3 år nu kanske ska tilläggas.

Mvh Tjackballen
Citera
2025-03-12, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansomkanallt18
Har de senaste inte fått effekt på tjacket överhuvudtaget. Jag vet att pulvret är bra, ganska jättebra t.om. Kan det vara så illa att jag behöver byta tillvägagångssätt att få i mig godsakerna? För då kan jag ju lika gärna gå med i IOGT eller nåt. Tar i 90% av fallen i röven. Resten bombar jag. Kan fan inte med lukten o smaken. Hände nåt där på 90-talet o nu har jag en spärr. Har lovat mig själv att inte börja skjuta igen så det är inte ett alternativ.
Eller är jag immun kanske höhö.
Men va fan ni fattar ju, har hittat en kran som levererar o har handlat där sen förra hösten typ. Mått som en kung med lite tjackiga beteenden (plock, ryck, smack osv).
Va tror ni? Gått på dos i 3 år nu kanske ska tilläggas.

Mvh Tjackballen

Skulle vilja säga dopaminbrist eller åt det hållet i alla fall. Själv varit där och jag bara var, fortsatte ta och man blir väl piggare I guess men inte tjackad. Jag vart så iallafall, körde dock aldrig iv. Vilka doser började du på och vart ligger du nu? Vad händer om du tar en ordentligt större dos än du brukar? Tänkte om toleransen sprungit iväg utan dig? :⁠-⁠)
Citera
2025-03-13, 21:49
Medlem
hansomkanallt18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XOmf
Skulle vilja säga dopaminbrist eller åt det hållet i alla fall. Själv varit där och jag bara var, fortsatte ta och man blir väl piggare I guess men inte tjackad. Jag vart så iallafall, körde dock aldrig iv. Vilka doser började du på och vart ligger du nu? Vad händer om du tar en ordentligt större dos än du brukar? Tänkte om toleransen sprungit iväg utan dig? :⁠-⁠)

Dopaminbris är fan ingen dum tanke. Rent logiskt är det ju inte orimligt.
Exakt jag vaknar o liksom gör det man ska på dagen o sen sover jag på natten. Fan va är jag? En Svensson? Usch haha. Dosmängd är svårt, varit en jävla massa olika men av detta jag köpt det senaste så började jag väl på 0,3 i röven o då blev jag ju på liksom. Va sen uppe på nästan grammet men fan då blev de skevt. Tog ”semester” en vecka o började om. Nu är jag nog på 0,3-0,5 beroende på.
Jag tar nog o testar ditt tips o drar i mig en redig rövare. Händer det nåt då så är det ju toleransen. Får kanske banka ut med atttentin o Elvanse med
Tack gubben för du svara. De uppskattas
Citera
2025-03-17, 21:16
Medlem
SvampDamp.s avatar
Skulle någon kunna beskriva hur kicken på intravenös administration av amfetamin är? Har aldrig ”vågat” injicera amfetamin dock använt det i många många år.
Citera
2025-03-25, 15:22
Medlem
Har du inte kört intravenöst så har du bara knarkat 30% typ. Första gången fick jag det i venen av en bög. Var så jävla schysst att jag får bånge nu 35 år senare av tanken. Byxorna åkte ned direkt och sen tokrunka i 24 h. Bögen fick sitt också.
Kicken är oslagbar och har hittills inte upplevt något liknande faktiskt. Har gett ett par brudar jungfrun genom åren, men endast om de själva verkligen velat. Sexet är magiskt... Tyvärr har kåken och tjacket dödat min sexlust totalt. Fick barn precis efter muck också vilket inte gjorde saken lättare.
Senast redigerad av flowing22 2025-03-25 kl. 15:26.
Citera
2025-03-26, 23:05
Medlem
Lyriks avatar
Så, jag äter Elvanse på daglig basis. Lite olika dos beroende på humör men från 70 mg till 250 mg. När jag ätit höga doser en lite längre tid så har jag inga problem att gå och lägga mig och sova på tex 150 mg.
Nu har jag lite gött tjack, något jag inte tagit på flera år och då senast helt utan Elvansen.
Min fråga är, gör mitt Elvansebruk att jag har högre tolerans mot gatutjacket?

Gott vare iallafall
Citera
2025-03-27, 00:30
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyrik
Så, jag äter Elvanse på daglig basis. Lite olika dos beroende på humör men från 70 mg till 250 mg. När jag ätit höga doser en lite längre tid så har jag inga problem att gå och lägga mig och sova på tex 150 mg.
Nu har jag lite gött tjack, något jag inte tagit på flera år och då senast helt utan Elvansen.

Gott vare iallafall

Självklart gör det de, elvanse är ju också tjack..
Citera
2025-03-28, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyrik

Gott vare iallafall

Ja, men Elvanse innehåller lisdexamfetamin vilket omvandlas till dextroamfetamin i levern. Amfetamin består av dextroamfetamin samt levoamfetamin. Så man kan väl säga du endast känner tolerans för dextro.

Själv har jag Elvanse och har enstaka gånger tagit amfetamin i samband eller nära med Elvanse och upplever inte att ruset försämras nämnvärt.

Tycker själv att 60-90 mg Elvanse på bäst sätt liknar en normal dos amfetamin som sitter i länge.
Senast redigerad av Skogsvandring 2025-03-28 kl. 17:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in