2024-12-29, 21:48
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannichi
Ah, jag fattar. Jag tar det lite lugnare och använder microvåg flitigt. Kan förstå att det är lätt att ta lite för mycket om man höftar en dos, för ögat är det inte så stor skillnad på 150 mg och 250 mg, speciellt inte om man inte använder så ofta.

Vägde aldrig en dos på typ tio år, var när brorsan flyttade in och alltid vägde sina doser (han slog i sig skiten) som jag också började göra det om pallade - men som sagt, jag tog 9 gånger av 10 för mycket med flit och polerade kanterna med benso. Det var min grej. Nu tar jag i princip aldrig gatutjack längre, gått över till Elvanse som jag uppskattar mycket mer
Citera
2024-12-29, 22:01
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medicinskterapi
Tja vad tycker ni om det relativt nya fenomenet med ”stämplar” på tjacket? Bor i Sthlm och antar att det även gäller på andra orter?

Idag köpte jag dos stämplat ”Super Star” t ex. Kan återkomma för att berätta om det är bra, om det duger i krig eller om det är värdelöst.

Simma lugnt allihopa!

Stämplar är nåt som klåpare flera led från produktionen börjat med på sista åren.

Tjack som säljs på europeiska dark web -marknader började med sånt. tjacket på dark web i regel alltid är ordentligt bankat, och det är fler led från ursprungsduktionen, så jag skulle se det som motsatsen till kvalitet att ha en stämpel på tjacket

Då det gäller andra droger ska ju stämpeln stå för kvalitet , orört osv. Men för tjack känns det mer väldigt "b". Känns som nåt blöjgangsters som tänker paketering mer än kvalitet.
Citera
2024-12-30, 18:09
Medlem
Folketstempels avatar
Utan att spela viktig här...
Men de har hoppat över ett steg att rena batchen med vanligt aceton innan det gör ut till marknaden, de senaste 30 40 åren då jag testade första gången 1985 och har sett det ur detta historiska perspektiv.
Tjeckiskt meta är väl renare men vi svenskar gillar uppenbart just denna variant av amfetamin, men är väldigt dåligt tillverkad då det har en liten marknad.

För guds skull, skjut inte in det i venen utan att rena det i ert kökslabb för att få ut ett vitt pulver som ni sedan löser upp.

Knarka lugnt Mvh
Senast redigerad av Folketstempel 2024-12-30 kl. 18:11.
Citera
2024-12-31, 21:38
Medlem
Jag har lite nybörjarfrågor som jag misstänker finns besvarade 1000ggr tidigare i tråden men hittade inte på min snabba koll. Jag köpte 5g riktigt billigt tjack av en polare som behövde bli av med det efter att ha blivit påkommer av sin morsa. Jag har testat det 2-3 gånger innan då har tagit en ganska stor lina hemma och sen gått ut på krogen och inte direkt känt något mer än att jag blivit lite piggare och pratigare. Nu har jag dragit i mig 2 halvstora linor och väntar på att några polare ska komma över och fira nyår. Jag vill starta det nya året på topp så hoppas att jag får några svar.

Jag är en man på 195cm, ca 95kg, 21 år och kommer bara snorta

Just nu så har jag ganska hög puls, känner mig lite snurrig nästan full och hade svårt att kissa. Är det vanligt? Kan man göra något för att underlätta?

Hur länge ska kicken vara? Jag har förstått det som att kicken ska vara hyfsat kort men att piggheten och lite mer varar längre fast inte så starkt. Stämmer det?

Kan man få kicken att vara längre utan att dra i sig konstant?

Tror inte att det är starka grejer men vet inte hur jag ska dosera för att hålla igång hela kvällen utan att vara vaken i flera dagar? Om det går.

Är det bättre om man tar stora linor sällan eller små linor oftare? Hur ofta/sällan? Hur mycket?

Vad är det som man ska känna förutom piggheten och pratigheten?

Jag har inga andra droger om man inte räknar alkohol, hur kommer avtändningen vara? Och hur gör jag för att ska bli lättare?

Har ni några tips på saker jag kan göra för att det ska bli roligare/bättre rus?

Edit: jag har dragit 5 linor till för att få den första kicken som jag har fått direkt efter att jag tagit en lina så hoppas verkligen att det är skit så jag kan sova och inte är vaken i en vecka
Citera
2025-01-01, 06:59
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigtitsinbbq
Jag har lite nybörjarfrågor som jag misstänker finns besvarade 1000ggr tidigare i tråden men hittade inte på min snabba koll. Jag köpte 5g riktigt billigt tjack av en polare som behövde bli av med det efter att ha blivit påkommer av sin morsa. Jag har testat det 2-3 gånger innan då har tagit en ganska stor lina hemma och sen gått ut på krogen och inte direkt känt något mer än att jag blivit lite piggare och pratigare. Nu har jag dragit i mig 2 halvstora linor och väntar på att några polare ska komma över och fira nyår. Jag vill starta det nya året på topp så hoppas att jag får några svar.

Jag är en man på 195cm, ca 95kg, 21 år och kommer bara snorta

Just nu så har jag ganska hög puls, känner mig lite snurrig nästan full och hade svårt att kissa. Är det vanligt? Kan man göra något för att underlätta?

Hur länge ska kicken vara? Jag har förstått det som att kicken ska vara hyfsat kort men att piggheten och lite mer varar längre fast inte så starkt. Stämmer det?

Kan man få kicken att vara längre utan att dra i sig konstant?

Tror inte att det är starka grejer men vet inte hur jag ska dosera för att hålla igång hela kvällen utan att vara vaken i flera dagar? Om det går.

Är det bättre om man tar stora linor sällan eller små linor oftare? Hur ofta/sällan? Hur mycket?

Vad är det som man ska känna förutom piggheten och pratigheten?

Jag har inga andra droger om man inte räknar alkohol, hur kommer avtändningen vara? Och hur gör jag för att ska bli lättare?

Har ni några tips på saker jag kan göra för att det ska bli roligare/bättre rus?

Edit: jag har dragit 5 linor till för att få den första kicken som jag har fått direkt efter att jag tagit en lina så hoppas verkligen att det är skit så jag kan sova och inte är vaken i en vecka

Hur gick det? Du kommer inte vara vaken en vecka men kan vara svårt att sova något dygn efter. Lite olika det där, vissa kan sova direkt efter en lina medan andra får vänta många timmar. Allt beroende på mängd, kvalité och hur inkörd man är givetvis. Sen får du ingen stor AT bara av någon kvälls/natts bruk men drick vatten och käka mat o vitaminer så brukar det vara lugnt.

Sen är väl just piggheten, pratigheten och förmågan att snöa in på allt möjligt i flera timmar i sträck det som är effekten av just amfetamin! Någon kick får du mest första linan eller om du kör IV, skulle inte säga att kicken är varför man tar tjack, då finns det andra droger som är bättre på den fronten.

Hoppas du hade ett roligt nyår!
Citera
2025-01-02, 09:14
Medlem
Ruset är inte direkt kortvarigt på bra tjack
Citera
2025-01-10, 17:28
Medlem
Beefcake-Charlies avatar
Jag har läst att amfetamin kan vara farligt att kombinera med mirtazapin. Är det någorlunda säkert att ta anfetamin två dagar efter att jag har tagit mirtazapin? Och kan ta mirta till kvällen för att sova under avtändningen?
Citera
2025-01-11, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake-Charlie
Jag har läst att amfetamin kan vara farligt att kombinera med mirtazapin. Är det någorlunda säkert att ta anfetamin två dagar efter att jag har tagit mirtazapin? Och kan ta mirta till kvällen för att sova under avtändningen?

https://www.drugs.com/interactions-c...=2543-0,1640-0
Enligt ovan är mirta & amfetamin ok.
Citera
2025-01-11, 16:38
Medlem
Har råkat missbruka affe lite för mycket på sista tiden och vill få ner tolleransen, tog ett break på 3 veckor och fick ett återfall. Hyfsat effekt, men inte i närheten om var det var en gång i tiden. Läst lite att magnesium och ketamin kan hjälpa återställningen. Hur lång tid kan man förvänta sig innan man har god effekt igen? Snackar vi en månad eller ett år? Förutsett att man lever hälsosamt då.
Citera
2025-01-12, 01:10
Medlem
Drumedarens avatar
Hur vågar ni kliva på tjacket när det varierar så i potens? Vissa sorter folk beskriver låter ju rent av obehagligt. Blir själv jävligt osugen på att ens åka och köpa när det kan vara super bankat med bensin,etanol och nått som får mig att kaskadspy i 8 timmar.

Och för att inte tala om hur svettet luktar när man ligger och blundar 06:30 till ljudet av fågelkvitter utanför fönstret.
Citera
2025-01-14, 03:50
Medlem
mangolocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Och för att inte tala om hur svettet luktar när man ligger och blundar 06:30 till ljudet av fågelkvitter utanför fönstret.

Därför gör man inte detta. Aldrig förstått mig på folk som tar tjack (oavsett mängd eller hur länge) och sedan blir förvånad när dom eventuellt befinner sig i den här situationen, för låt oss vara ärliga vi har alla varit där. Själv så landar jag alltid på benso men en dag/kväll/natt/morgon så hade kranen helt slut så jag fick brösta avtändningen. Så hemskt var det inte men jävligt utdraget.

Kan du inte sova så gå upp, duscha, ät, drick vatten och kolla på nån dokumentär. Försök bara ta det lugnt och inse att detta är en del av stilen, hur pundigt du än må tycka det vara.
Citera
2025-01-14, 14:42
Medlem
KringExs avatar
Enligt denna FAQ så ska biotillgängligheten på Amfetamin bara vara 50% Det är direkt fel att påstå det. Racemiskt Amfetamin har en biotillgänglighet på minst 90% och Dexamfetamin 100%.
30-45 minuter är väl tilltaget innan man får effekt vid oralt bruk. Beroende på Amfetaminets kvalité så tar det allt från 15-60 minuter.
Jag har varit med om att tjacket har kickat igång efter ca en kvart en gång, men det var riktigt dundertjack också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in