2022-07-27, 17:39
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plutonium-239
En annan fråga....

Grisar ni mycket när ni går på tjack? Jag började snorta vid 8-tiden idag. Gatukvalitet, d.v.s. ganska så utbankat, men det var det enda jag fick tag i. Så jag tog rätt mycket (nasalt). Nu var det dags att fylla på och jag drar in lite rester längre in i näsan. Men så petar jag ut en stor, vit snorkuse, bestående av en massa amfetamin som fastnat i näsan... Hur gör ni då? Ska jag vara ärlig så stoppade jag den i munnen o svalde jag den....

Det är ju slöseri att gå o snyta sig o kasta bort en massa tjack som inte tagits upp i näsan? Tycker ni att det är tillåtet att grisa på det viset? Jag är ensam o tjackar..... Hade det varit i närvaro av någon hade jag inte ätit snorkusar! Så farligt smakade den inte, det var i så fall amfetaminsmaken som var värst!
När man hittar en tjacksten i näsan sådär så är det ju obligatoriskt att man käkar upp den. Har aldrig gjort det runt folk dock, snyter näsan istället, för det ser nog riktigt pundigt ut att man sitter helt larmad med käkspänningar och petar näsan för att sedan äta det man lyckas gräva ur.

Och en fråga till tjackisar, slutar näsan fungera efter ett tag eller vad är det frågan om? När jag drar i snoken så händer det ingenting längre, eller ja nästan iallafall, jag känner en pytteliten kick som varar i kanske 30 min till 1 timme max. Sen börjar avtändnings symtom visa sig. Brukar 1-2 gånger i veckan och tar ibland en paus på 3 veckor eller längre. Kan också mycket väl vara så att tjacket jag har är dåligt, köpte ett par gubbar och det har legat i 2 månader nu ungefär, inte i frysen utan i en sluten påse i rumstemp.
Citera
2022-07-27, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plutonium-239
En annan fråga....

Grisar ni mycket när ni går på tjack? Jag började snorta vid 8-tiden idag. Gatukvalitet, d.v.s. ganska så utbankat, men det var det enda jag fick tag i. Så jag tog rätt mycket (nasalt). Nu var det dags att fylla på och jag drar in lite rester längre in i näsan. Men så petar jag ut en stor, vit snorkuse, bestående av en massa amfetamin som fastnat i näsan... Hur gör ni då? Ska jag vara ärlig så stoppade jag den i munnen o svalde jag den....

Det är ju slöseri att gå o snyta sig o kasta bort en massa tjack som inte tagits upp i näsan? Tycker ni att det är tillåtet att grisa på det viset? Jag är ensam o tjackar..... Hade det varit i närvaro av någon hade jag inte ätit snorkusar! Så farligt smakade den inte, det var i så fall amfetaminsmaken som var värst!

Hahahah nej fyfan. Fick tag på jävligt klent tjack nu men tänker inte äta nåt som kommer ur näsan haha.

Har ni tips på vad man kan göra för magen, får alltid sån otroligt orolig mage när jag kör.
Citera
2022-07-28, 00:18
Medlem
Tog en del under förra veckan, 3 dagar men paus och några timmar sömn mellan tillfällena varje dag. Mådde skumt i torsdag men hade sovit mycket. En hel dag nästan. Tog lite på torsdagen men mådde inte bra, bliv väl lite piggare men fick en slags ihållande ångest och lätt förvirring, susar i skallen lite. La ner det och fick lite sömn. Testade fredag också samma känsla innan och blev värre. Så slutade, åt massa, mat vitaminer o.s.v. Testade igen lördag med normal dos av bra saker. Får bara tryck över bröstet och ångest och en konstig känsla i skallen. Gett upp detta nu, men känner fortfarande så. Tar benso för att sova men det kommer tillbaka när den släpper.

Något särskillt som kan hända som gör att det slutar fungera helt och istället ger de här obehagliga i sittande känslan? Huvudet är som i ett moln och ångesten konstant om än låg. Mer de fysiska bitarna. Aldrig varit med om liknande känns som något gått fel och är fel. Sabbat något med dopaminet eller serotoninet? Det här var samma saker som var riktigt bra första dagarna. Att man kan få tolerans förstår jag men att det bara stänger av och slutar fungera helt?
Citera
2022-07-28, 01:13
Medlem
Kommissarie.Hybriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Tog en del under förra veckan, 3 dagar men paus och några timmar sömn mellan tillfällena varje dag. Mådde skumt i torsdag men hade sovit mycket. En hel dag nästan. Tog lite på torsdagen men mådde inte bra, bliv väl lite piggare men fick en slags ihållande ångest och lätt förvirring, susar i skallen lite. La ner det och fick lite sömn. Testade fredag också samma känsla innan och blev värre. Så slutade, åt massa, mat vitaminer o.s.v. Testade igen lördag med normal dos av bra saker. Får bara tryck över bröstet och ångest och en konstig känsla i skallen. Gett upp detta nu, men känner fortfarande så. Tar benso för att sova men det kommer tillbaka när den släpper.

Något särskillt som kan hända som gör att det slutar fungera helt och istället ger de här obehagliga i sittande känslan? Huvudet är som i ett moln och ångesten konstant om än låg. Mer de fysiska bitarna. Aldrig varit med om liknande känns som något gått fel och är fel. Sabbat något med dopaminet eller serotoninet? Det här var samma saker som var riktigt bra första dagarna. Att man kan få tolerans förstår jag men att det bara stänger av och slutar fungera helt?

Låter som klassisk panikångest min vän.

Har man väl hamnat i cirkeln av panikångest så kan det vara väldigt svårt att ta sig ur den.

De fysiska symptomen är förmodligen ett resultat av panikångesten de också.

Du skriver själv att det går över med Benzo i kroppen men kommer tillbaka när den går ur.

Ser att du skriver att det var riktigt bra saker också.

Så du sitter och "nojar upp dig", kroppen är redan lite stressad pga saker som enligt dig är riktigt bra, du kommer in i en dålig spiral och vipps så är du där igen.

Kan själv få "problem med hjärtat" när ATn börjar slå på och trots att det varje gång är lugnt, åkt in på sjukan och dom har sagt att det är lugnt (panikångest enligt dom), Benzo hjälper varje gång osv. Trots alla dessa fakta kan jag börja noja och vara nästintill övertygad att just den här gången är den gång det är på riktigt. I know the struggle.
Citera
2022-07-28, 07:49
Medlem
Plutonium-239s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
När man hittar en tjacksten i näsan sådär så är det ju obligatoriskt att man käkar upp den. Har aldrig gjort det runt folk dock, snyter näsan istället, för det ser nog riktigt pundigt ut att man sitter helt larmad med käkspänningar och petar näsan för att sedan äta det man lyckas gräva ur.

Och en fråga till tjackisar, slutar näsan fungera efter ett tag eller vad är det frågan om? När jag drar i snoken så händer det ingenting längre, eller ja nästan iallafall, jag känner en pytteliten kick som varar i kanske 30 min till 1 timme max. Sen börjar avtändnings symtom visa sig. Brukar 1-2 gånger i veckan och tar ibland en paus på 3 veckor eller längre. Kan också mycket väl vara så att tjacket jag har är dåligt, köpte ett par gubbar och det har legat i 2 månader nu ungefär, inte i frysen utan i en sluten påse i rumstemp.

Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92
Hahahah nej fyfan. Fick tag på jävligt klent tjack nu men tänker inte äta nåt som kommer ur näsan haha.

Har ni tips på vad man kan göra för magen, får alltid sån otroligt orolig mage när jag kör.
Hehe...

Vaknade nyss o var jävligt snorig så när jag gick o snöt mig i vasken var snoret helt vitt! Man sörjde ju allt tjack som fanns kvar i det... Men käka upp det, nä, det gjorde jag inte!
Citera
2022-07-29, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neix

prova att ta längre paus nästa gång innan du tar igen
har väldigt svårt o tro att du fått sån hög tolerans och att det slutat verka, har aldrig hört någon få sådan höjd tolerans att det inte har någon verkan.
visst får alla under tiden som brukar det tolerans så är det ju med allt, men tjack tar ett väldigt bra tag innan man får någorlunda tolerans av vad jag har märkt själv iaf
Citera
2022-07-29, 23:11
Medlem
Iciws avatar
Fan vad dåligt amfetaminet har blivit på flugsvamp. Köpte 5 g och måste ta monster linor för att känna något. Bättre att hitta en stabil kran
Citera
2022-07-30, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iciw
Fan vad dåligt amfetaminet har blivit på flugsvamp. Köpte 5 g och måste ta monster linor för att känna något. Bättre att hitta en stabil kran
Själv sitter man asnöjd över att just slippa FS och sitter med en påse…. 😁
Citera
2022-08-08, 13:10
Medlem
retarderad6s avatar
När jag tar tjack som ej ger rysningar dömer jag ut tjacket som mediokert eller sämre direkt. Dock hade jag den bästa, mest trevliga tjackkvällen för ca 2½ vecka sedan på väldigt länge.

Satt med 3 polare i ett kök, från 18 till 03 med någon timme utomhus då vi drog ut med elsparkcyklar, 2 var bara pårökt och jag och en annan påtända men vi rökte också. Brukar generellt sett inte röka under ruset utan vänta tills småtimmarna/ATn då det är oftast bara slöseri med röka och ev. tar udden av tjacket i en liten mån men efter denna kväll vill jag typ alltid göra det, i alla fall en gång till för att se om min teori stämmer. Enligt min erfarenhet brukar man oftast snacka allvarliga, seriösa ämnen på tjack och sällan flumma på och jag personligen har svårt med genuint skratt påtänd men denna gång så snackade vi om allt möjligt, filosofi, politik, religion, historia, brädspel, tv-spel, anekdoter och berättelser och massa annat! Jag pratade som fan, vilket jag var medveten om så jag pausade, motvilligt, för att låta andra prata medan jag satt där med vad jag ville säga ständigt matande i huvudet och med all kraft försöka att ej avbryta hela tiden, haha! Så ja, jag var pigg, pratglad, smått speedad och flummig MEN knappt några rysningar.. :/

Fick tag på något nytt nu, inga rysningar nu heller. Är det mer eller mindre standard för majoriteten att få rysningar av bra tjack eller är det mer individuellt?

Formulerat mig som en kratta med ett jävligt bristfälligt ordförråd, men är något funtad i huvudet just nu.
Senast redigerad av retarderad6 2022-08-08 kl. 13:38.
Citera
2022-08-08, 19:12
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retarderad6
/../ och jag personligen har svårt med genuint skratt påtänd men denna gång så snackade vi om allt möjligt, filosofi, politik, religion, historia, brädspel, tv-spel, anekdoter och berättelser och massa annat! Jag pratade som fan, vilket jag var medveten om så jag pausade, motvilligt, för att låta andra prata medan jag satt där med vad jag ville säga ständigt matande i huvudet och med all kraft försöka att ej avbryta hela tiden, haha! Så ja, jag var pigg, pratglad, smått speedad och flummig MEN knappt några rysningar../../

Som du berättar det låter det som mycket mycket bra tjack. Just det där med att behöva hejda sig för man pratar för mycket, att liksom bäras fram av en stark våg. Det är en bra påtändning för mig.

Rysningar kan man ha eller mista, men den andra grejen är ett måste.

Värre då med tjack som man känner sig påtänd och pigg av, men som varken ger rysningar eller pratsamhet eller och storslagna planet utan mest en känsla av otillfredsställelse. Sånt jag man ju fått.
Fast då undrar jag om det verkligen är tjack.
Citera
2022-08-09, 11:47
Medlem
Hittat endast denna tråd och inte den som omnämns.. vad kan man göra för att fixa till sk bommulstjack så att det löser sig som det ska? Finns väl något folk brukar lösa det i för att det ska funka IV utan att man behöver slå i sig kokhett vatten..?
Citera
2022-08-09, 12:05
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitzu
Hittat endast denna tråd och inte den som omnämns.. vad kan man göra för att fixa till sk bommulstjack så att det löser sig som det ska? Finns väl något folk brukar lösa det i för att det ska funka IV utan att man behöver slå i sig kokhett vatten..?
Lös upp i vatten o låt sedan lösningen fällas ut. Sedan suget du upp lösningen genom ett filter.

Är fällningen (precipitate) för mycket och lösningen blir tjock så kan du tillsätta mer vatte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in