2024-12-18, 20:30
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Folk som använder sådana här droger, hör ni röster eller ser konstiga figurer etc? Tänkte om det har samma psykiska påverkan som marijuana eller hasch?

Det är bra mycket mer psykoser bland amfetaminister. Men det beror förmodligen inte på just amfetaminet i sig, utan sömnbrist o näringsbrist.

Citat:
Ursprungligen postat av SweetSystem
Vad jag hört så blir det bomullstjack pga inte renat ordentligt/helt nåt sånt, men jag vet inte.
Det som jag dock vet är att man absolut kan injecera bomullstjack, jag har gjort det dagligen, flera ggr per dag dom senaste 2månaderna som jag fått den skiten av kranen tyvärr, låt mig förtydliga.
1. Du bör inte injecera eller ens försöka injecera dos som inte är flytande pls. (Vilket också är typ helt omöjligt att få igenom nålen ens vad jag märkt)
Värm självklart upp dosen till den temperatur där den flyter igen.
2. Känn efter innan injektion att lösningen inte är för varm. Kan bli obehagligt/ göra ont även om det är olika för alla hur känslig man är osv osv. Dock uppenbarligen inte farligt med för varm lösning heller då eftersom att jag uppenbarligen fortfarande lever.
Jag vet inte hur erat bomulssdos ser ut men mitt håller sig flytande runt kroppstemperatur eftersom att lösningen inte stelnar inne i blodomloppet.

”Blodpropp och all möjlig skit skulle kunna hända”
- Sammanfattar intravenöst missbruk i stort, ha lite sunt förnuft tänker jag, se till att ha någorlunda kolla på vad du gör ändå och framför allt sök vård om det händer något som skulle kunna leda till allvarligare konsekvenser.
”Ta den oralt eller som en rövpanna istället”
- Håller helt med! Jag predikar gärna högt och mycket om att hålla sig från hammare och spik, men såhär, klarar man inte att lägga ner nålen och välja ett annat sätt att inta drogen på så finns det sätt att få i sig iv även fast den bråkat lite och förvandlat sig till en fast massa, det blir bara lite mer jobb och lite jobbigare process.

Bomullstjack är förmodligen bankat med något piller och i pillret finns nåt bindningsmedel, ex nån lång fettsyra som stearat. Jag föreslår du renar ditt tjack med aceton, eller ännu bättre byt kran.

Den numera döda användaren Arkomann gjorde denna filmen för länge sen ang bomullstjack:
https://youtu.be/hCM-iYZXFRs?si=2AyW9-m3J0vIWJdd
Citera
2024-12-18, 22:03
Medlem
Armyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Det är bra mycket mer psykoser bland amfetaminister. Men det beror förmodligen inte på just amfetaminet i sig, utan sömnbrist o näringsbrist.

Bomullstjack är förmodligen bankat med något piller och i pillret finns nåt bindningsmedel, ex nån lång fettsyra som stearat. Jag föreslår du renar ditt tjack med aceton, eller ännu bättre byt kran.

Den numera döda användaren Arkomann gjorde denna filmen för länge sen ang bomullstjack:
https://youtu.be/hCM-iYZXFRs?si=2AyW9-m3J0vIWJdd

Jag har genomgått många psykoser på amfetamin med anledning av sömnbrist och näringsbrist! Det är ett sätt som är svårt för de flesta att ta sig igenom för att kunna fungera friska och krya därefter! Det finns med undantag en viss typ av individ som kan hantera de psykoserna som uppstår i ett missbruk - och som tar allt med en klackspark efter att i omgångar ha levt fram och tillbaka i missbruket!

Det skulle vara bra om folk förstår att det är sällsynt att kunna vara en som lyckas vara frisk och sund efter ett missbruk på tjack! För det du måste inse - som jag inser i mitt - och som min läkare sade till mig! Det är att missbruket är ett meditativt tillstånd för denna brukar som är så stillsamt att det påverkar så att hjärtat till och med slår saktare. Det vill säga - att medvetenheten ökar - och din ADHD, dvs hyperaktivitet stillas även på det som du i vanlig mening ej kontrollerar; hjärtat!
Citera
2024-12-19, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armyant
Jag har genomgått många psykoser på amfetamin med anledning av sömnbrist och näringsbrist! Det är ett sätt som är svårt för de flesta att ta sig igenom för att kunna fungera friska och krya därefter! Det finns med undantag en viss typ av individ som kan hantera de psykoserna som uppstår i ett missbruk - och som tar allt med en klackspark efter att i omgångar ha levt fram och tillbaka i missbruket!

Det skulle vara bra om folk förstår att det är sällsynt att kunna vara en som lyckas vara frisk och sund efter ett missbruk på tjack! För det du måste inse - som jag inser i mitt - och som min läkare sade till mig! Det är att missbruket är ett meditativt tillstånd för denna brukar som är så stillsamt att det påverkar så att hjärtat till och med slår saktare. Det vill säga - att medvetenheten ökar - och din ADHD, dvs hyperaktivitet stillas även på det som du i vanlig mening ej kontrollerar; hjärtat!

Får man psykoser så ska man hålla sig borta ifrån amfetamin och liknande substanser.
Citera
2024-12-19, 16:14
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Får man psykoser så ska man hålla sig borta ifrån amfetamin och liknande substanser.

Äh, det är bara att slänga i sig ett par nävar risperidon så sitter pannan som en smäck igen.
Citera
2024-12-19, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Äh, det är bara att slänga i sig ett par nävar risperidon så sitter pannan som en smäck igen.

Tragiskt liv. Hoppas du kommer ut ur missbruket!
Citera
2024-12-19, 18:53
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Tragiskt liv. Hoppas du kommer ut ur missbruket!

Jag överdrev visserligen rätt kraftigt, men tack för omtanken.
Citera
2024-12-19, 21:46
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Folk som använder sådana här droger, hör ni röster eller ser konstiga figurer etc? Tänkte om det har samma psykiska påverkan som marijuana eller hasch?

Nope, aldrig nåt sånt. Det psykiska är resor värre för mig på cannabis, men alla är olika.
Citera
2024-12-23, 08:56
Medlem
Hej! Brukar köra lite tjo på helgen och är absolut vaken som längst en natt. Ser till att käka någonting innan och något under samt dricker vatten o oftast några öl till.
De senaste gångerna när det börjat bli morgon så blir det alltid likadant. Skrivbordet på mobilen ser lurigt ut, små saker med synen som nått ljus som blinkar till eller att det är nått konstigt på just luren men försvinner direkt när jag börjar tänka på det.
Någon som vet varför det händer?
Citera
2024-12-23, 20:29
Medlem
Tja vad tycker ni om det relativt nya fenomenet med ”stämplar” på tjacket? Bor i Sthlm och antar att det även gäller på andra orter?

Idag köpte jag dos stämplat ”Super Star” t ex. Kan återkomma för att berätta om det är bra, om det duger i krig eller om det är värdelöst.

Simma lugnt allihopa!
Citera
2024-12-23, 21:05
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medicinskterapi
Tja vad tycker ni om det relativt nya fenomenet med ”stämplar” på tjacket? Bor i Sthlm och antar att det även gäller på andra orter?

Idag köpte jag dos stämplat ”Super Star” t ex. Kan återkomma för att berätta om det är bra, om det duger i krig eller om det är värdelöst.

Simma lugnt allihopa!

Som rätt gammal i gemet kan jag ändå rätt självsäkert påstå att stämplar på tjack aldrig har haft, eller kommer att ha en stor betydelse..
Blattar och för unga svenskar som agerar kranar säljer alltid bajs och dom är allt som oftast stämplade, just sayin.
Tjackisar är okomplicerade på det viset, dom vill bara ha en bra vara! Om den sen så skulle vara hemmatrampad i en rumänsk zigenarkällare eller från nått najs labb i Polen spelar föga roll, bara den löses upp fint i vatten och skjutsen är bra så råder snabbt konsensus.
Är inte amfetaminet bra så spelar det fan ingen roll om det så skulle vara kokat och stämplat med "Dexter", "superstar" osv.
Låt koxarna o rökarna tjafsa om stämplar, så kan vi tjackisar ägna oss åt att slänga i oss bra dos istället!
Senast redigerad av TjackOhej 2024-12-23 kl. 21:09.
Citera
2024-12-25, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Har man lätt att bli stissig, har tjack som är bankat med något otrevligt alternativt gillar att dra i sig för mycket (låter dumt, ja, som du skriver kan man ju ta mindre men så funkar inte alla och absolut inte jag) är det jävligt bra med lite benso för att ta udden av ruset. Det ökar inte effekten, tvärtom. Gillade/gillar att ta så låga doser benso som möjligt för att bli av med eventuellt obehag eller oro utan att göra mig mindre fjuttad för den sakens skull. Som du skriver, man kan få ut mer effekter av tjacket och ta bort det negativa.

Gällande hur länge det sitter i får man ju se till att ha tillräckligt för att fylla på, + extra benso för när det är dags att kliva av och sova.

Ah, jag fattar. Jag tar det lite lugnare och använder microvåg flitigt. Kan förstå att det är lätt att ta lite för mycket om man höftar en dos, för ögat är det inte så stor skillnad på 150 mg och 250 mg, speciellt inte om man inte använder så ofta.
Citera
2024-12-28, 23:39
Medlem
Krampusnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorgNThorg
Om du någon gång funderar på din incel-status så hänger det ihop med 1) att du har en skev verklighetsuppfattning och 2) du förmodligen pratar i verkligheten som på FB. Två väldigt konstiga saker i verkliga livet.
Missbruk av tjack leder till en skev verklighetsuppfattning på grund av hur drogen påverkar nervsystemets kemiska balans. Det resulterar i skeva tändningsmönster i hjärnan, vilket gör att omgivningen upplevs som förvriden eller sned. Detta kan ge illusioner av att mönster i väggarna ser skeva ut. När hjärnan är överstimulerad av drogen blir det svårt för individen att upprätthålla en korrekt uppfattning av verkligheten, som att hålla ett vattenpass rakt, vilket i sin tur kan leda till ytterligare förvirring och ångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in