2023-12-14, 16:08
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Tack för infon och din expertis

Har ganska lite erfarenhet av tjack men när jag väl får reda på att det finns att få tag i av hög kvalitet så brukar det bli att jag inköper några gram.

Vad är det vanligt att tjack blandas ut med för andra stimulanter annars? Eller kan det tillochmed röra sig om relativt verkningslösa substanser det blandas ut med?

Lugnt 🤟😃

Jag köper aldrig mer än 1 gram åt gången. Om det skulle vara skittjack och man har köpt 10 gram då skulle jag brinna av 😅
Det är en av anledningarna till att jag köper amfetamin så sällan, det är så ojämn kvalitet.
Citera
2023-12-14, 16:13
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Lugnt 🤟😃

Jag köper aldrig mer än 1 gram åt gången. Om det skulle vara skittjack och man har köpt 10 gram då skulle jag brinna av 😅
Det är en av anledningarna till att jag köper amfetamin så sällan, det är så ojämn kvalitet.

Samma här. Brukar dock köpa runt en femma åt gången när jag får reda på att det finns bra kvalitet att få tag på, så man har ett litet tag. Annars säljs det slut snabbt och då har man missat sin chans och får kanske vänta länge tills nästa tillfälle dyker upp.
Citera
2023-12-14, 16:16
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Samma här. Brukar dock köpa runt en femma åt gången när jag får reda på att det finns bra kvalitet att få tag på, så man har ett litet tag. Annars säljs det slut snabbt och då har man missat sin chans och får kanske vänta länge tills nästa tillfälle dyker upp.

Absolut, visar det säg vara bra kvalitet då kan jag köpa 5 gram till så att man har för några dagar. Jag bor i norra Norrland så det är inte direkt översvämmat av amfetamin 😝 Det är mest läkemedel av olika slag här.
Citera
2023-12-15, 12:10
Medlem
Citat:
Jag bor i norra Norrland så det är inte direkt översvämmat av amfetamin 😝 Det är mest läkemedel av olika slag här.

Får man fråga vart i norra Norrland? Bor nämligen i Luleå och här kan man knappt kasta en snöboll utan att det landar i en påse pulver 😂
Citera
2023-12-15, 18:54
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiverseJobbare
Får man fråga vart i norra Norrland? Bor nämligen i Luleå och här kan man knappt kasta en snöboll utan att det landar i en påse pulver 😂

Jo jag har hört att det finns mycket tjack i Luleå 🤣😆 Jag bor i Skellefteå
Citera
2023-12-23, 06:59
Medlem
Säkert mycket dummare fråga än jag begriper. Men om jag har tjack som är bankat med grejer som löser sig i aceton, och jag efter acetontvätt har kvar 0,3 av 0,4g så är tjacket 75% eller hur?

Tack på förhud och god jul
Citera
2023-12-23, 07:19
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Säkert mycket dummare fråga än jag begriper. Men om jag har tjack som är bankat med grejer som löser sig i aceton, och jag efter acetontvätt har kvar 0,3 av 0,4g så är tjacket 75% eller hur?

25% har försvunnit så en ursprunglig renhet på 75% bör ju rimligtvis i så fall stämma.
Citera
2023-12-23, 09:14
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:

Vet inte om det är en teoretisk fråga eller ej men i praktiken är det nog inte helt ovanligt att tjack är bankat med skit som inte är acetonlösligt.

Gul jul
Citera
2023-12-23, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
Vet inte om det är en teoretisk fråga eller ej men i praktiken är det nog inte helt ovanligt att tjack är bankat med skit som inte är acetonlösligt.

Gul jul

Det var ett av nattens små projekt. Jag vet vad min kran bankar med, och han hämtar sitt obankat direkt från källan så att säga. Han hävdar dock att han bankar 50/50 men han måste räknat lite snett denna gången.
Citera
2023-12-23, 10:40
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Det var ett av nattens små projekt. Jag vet vad min kran bankar med, och han hämtar sitt obankat direkt från källan så att säga. Han hävdar dock att han bankar 50/50 men han måste räknat lite snett denna gången.

Okok.. Ett alternativt sätt att testa renhet är väl att se vid vilken temperatur det upplöses/kokar. Men då gäller det väl att veta vilka temperaturer som man ska mäta enligt etc. Vad som gäller för amfetamin vet jag inte men det är en relativt enkel metod man kan använda sig av hemma utan något testkit eller liknande.

Citat:
The physical properties of a substance can be used to establish its purity. These properties include the melting point and boiling point. Different substances tend to have different melting and boiling points, and any pure substance will have a specific melting and boiling point. However, the presence of impurities will cause a lower melting point as well as a change in boiling point.
Citera
2023-12-31, 17:23
Medlem
Citat:

Byt kran, 50/50 är vansinnigt utbankat och om han säger att han får sitt obankat så kan jag sätta en röding på att han ljuger.
Citera
2023-12-31, 17:24
Medlem
Citat:
Jo jag har hört att det finns mycket tjack i Luleå 🤣😆 Jag bor i Skellefteå

Ah, okej, aldrig handlat i Skellefteå så du har säkert rätt, du får kanske ta e4 norr några mil och handla istället då 👍😘
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in