2023-09-08, 06:48
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorre56
En fråga angående psykoser:

Någon med schizofreni som har erfarenhet av affe/meta bruk och psykoser? Jag själv fick psykotiska inslag som att höra röster etc efter 3 dagars användning utan sömn.

Är det förövrigt vanligt med amfetamin utsöndrad psykos?

Det här är inte ett problem som är exklusivt för schizar. Det är helt enkelt så kroppen fungerar för se flesta. Att sömnbrist är dåligt är en underdrift, helvete vad sargad man kan bli av det. När hjärnan är spenderad så är det inte mycket man kan göra för att få den att återhämta sig heller.
Citera
2023-09-09, 02:57
Medlem
Ifall ni får känningar i hjärtat prova 1 tsk cayennepeppar i en liten bit toapapper, låg dos aspirin, magnesium, hjälpt för mig varje gång.
Citera
2023-09-09, 17:02
Medlem
CanterFurryTaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snailtrack
Ifall ni får känningar i hjärtat prova 1 tsk cayennepeppar i en liten bit toapapper, låg dos aspirin, magnesium, hjälpt för mig varje gång.

Ja placebo är faktiskt effektivt, men man måste själv tro på det för det ska funka. Så det skulle inte funka för mig just det där.
Citera
2023-09-13, 17:17
Medlem
Ni som tagit amfetamin flera gånger: Jag har en vän som inte tagit på länge men han uppger att han ibland ändå vid helt random tillfällen kan få för sig att det luktar amfetamin, som om det var i näsan fastän han inget tagit på över ett år. Får ni andra det också? Att nån doft då och då kan påminna om tjacklukten eller liknande?
Citera
2023-09-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Ni som tagit amfetamin flera gånger: Jag har en vän som inte tagit på länge men han uppger att han ibland ändå vid helt random tillfällen kan få för sig att det luktar amfetamin, som om det var i näsan fastän han inget tagit på över ett år. Får ni andra det också? Att nån doft då och då kan påminna om tjacklukten eller liknande?

Ganska så vanligt, jag tar inget numera men ibland när jag strosar runt på universitetet så slås jag av en doft av amfetamin.. eller på vägen hem, på affären. You name it. Om något påminner om doften så slängs hjärnan in i någon slags minne av doften och förstärker det hela tills man tycker hela omgivningen doftar fuktig blomster som svettas genom påsen. 😋
Citera
2023-09-15, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meditatemore
Ganska så vanligt, jag tar inget numera men ibland när jag strosar runt på universitetet så slås jag av en doft av amfetamin.. eller på vägen hem, på affären. You name it. Om något påminner om doften så slängs hjärnan in i någon slags minne av doften och förstärker det hela tills man tycker hela omgivningen doftar fuktig blomster som svettas genom påsen. 😋

ah så jävla underbar doft. Det där kemiska, man får energi enbart av den
Citera
2023-09-15, 20:43
Medlem
jonkolonko12345s avatar
Om man tagit en del tjack under natten, sista linan vid 07, sovit nåra timmar och ätit en redig måltid. Om jag tar lyrica vid 23-00 nu ikväll, kommer man känna något av lyrican eller är det bara onödiga pengar? Önskar snabbt svar..
Citera
2023-09-21, 04:11
Medlem
graffdatshits avatar
Hej Jnågon hjälpa mig med frågan jag har? -efter stucket mig men ej träffade och därefter drog ur har det nästa gång jag kolla armen fått syn på en vit rund prick storlek femkrona plus med rödlila halvmånar på vardera sidan om den, tänker omgående på fästingbett men har även en insikt i att detta faktiskt beror på detta stickmärket man fortfarande kan se i det vita! -sedan så har jag fortfarande varböld i ett ben sedan jag dunkade i mig nöd pga golvsåpa och slarv med filtreringen legat på sjukhus kurat mig typ två antibiotika kurer vilket har hållit nere spridningen samt rodnaden kring kulan men är orolig ifall denna inflation är ngt som nu sprider sig i kroppen trots avsaknad av feber tack och lov, måste nog ta det säkra före det osäkra och pallra mig till akuten men orkar inte då jag vet dom orosanmälde första pga första sticket men liv är fan inte värt att ha som insats måste nog kolla det fuck! Håller uppsikt
Citera
2023-09-21, 11:38
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Hej Jnågon hjälpa mig med frågan jag har? -efter stucket mig men ej träffade och därefter drog ur har det nästa gång jag kolla armen fått syn på en vit rund prick storlek femkrona plus med rödlila halvmånar på vardera sidan om den, tänker omgående på fästingbett men har även en insikt i att detta faktiskt beror på detta stickmärket man fortfarande kan se i det vita! -sedan så har jag fortfarande varböld i ett ben sedan jag dunkade i mig nöd pga golvsåpa och slarv med filtreringen legat på sjukhus kurat mig typ två antibiotika kurer vilket har hållit nere spridningen samt rodnaden kring kulan men är orolig ifall denna inflation är ngt som nu sprider sig i kroppen trots avsaknad av feber tack och lov, måste nog ta det säkra före det osäkra och pallra mig till akuten men orkar inte då jag vet dom orosanmälde första pga första sticket men liv är fan inte värt att ha som insats måste nog kolla det fuck! Håller uppsikt

Vad är ens din fråga? Bortsett från om nån kan hjälpa dig

Sök vårdhjälp om du är orolig, för bövelen. Utifrån din osammanhängande text låter det ju inte särskilt bra iaf.
Citera
2023-09-21, 21:39
Medlem
-knogmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkolonko12345
Om man tagit en del tjack under natten, sista linan vid 07, sovit nåra timmar och ätit en redig måltid. Om jag tar lyrica vid 23-00 nu ikväll, kommer man känna något av lyrican eller är det bara onödiga pengar? Önskar snabbt svar..

Verkar inte som du fick ett snabbt svar, så hoppas det gick bra. Det långa är, ja du skulle nog känna av det. Men värt att ha i åtanke är att sömnbrist, tjack och lyrica sänker kramptröskeln, så man löper större risk för kramp om man är känslig. Olika från person till person. Nu hade du fått några timmars sömn samt mat i dig innan så jag hoppas du sov gott.
Senast redigerad av -knogmackan 2023-09-21 kl. 21:42. Anledning: Ett extra 'att' som inte skulle varit där
Citera
2023-09-23, 07:31
Medlem
Nojig Amfetamin stenar oralt.

Hur snabbt smälter magen ner amfetamin stenar? Tagit oralt i tre dagar , i påsen va de både stenar och krossat. La direkt på tungan och svalde ner med vatten. Stoppat i mig 2 gram, trodde bara det var dåligt tjack, för fick inte mycket effekt. Men nu är jag rädd att de lagt sig som en depot effekt, eller ännu värre slå på som bara den vid fel tillfälle.

Är det ens möjligt 10-15 timmar senare.
Sov lite inatt men vaknade ovanligt pigg och större pupiller än normalt.

Lugna mig snälla, men svara bara om du har erfarenhet av detta eller kan matsmältningsprocesser.

Väl mött
Citera
2023-09-23, 08:41
Medlem
funktioners avatar
Nej det slår inte 10-15h senare. Du har ju tillochmed kunnat sova.. sluta noja nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in