Kanske har varit uppe innan, men ibland köper jag en 5a tjack för nöjes skull. En 5a brukar räcka 4-5 dygn, tar det ca 3-4 ggr per dygn om jag pundar ett heldygn. De två första dygnen sitter jag gärna uppe i sträck, o skruvar med grejer, städar o annat spännande. Men sen vill jag gärna sova natten därpå, känner att jag nog inte klarar ett tredje dygn på raken, känner mig utsliten.
Tar sista dosen runt 14-15-tiden, sen lite bensodiazepiner, theralen o imovane på kvällen o somnar gott.
Sen efter 10-12 timmars sömn, så vill jag gärna gå på tjacket igen, men får inte på långa vägar ut samma effekt som de två första dygnen? Har dopaminet tagit slut? Att hålla upp i ett dygn mellan användandet gör det lite bättre i alla fall. Är det så att dopaminet måste återhämta sig lite? Jag känner heller inte att jag orkar fler dubbeldygn, så med det jag har kvar kör jag en dag i taget, med en normal sömn mellan dygnen.
Har hört om en medicin som heter levodopa, vilket används mot Parkinson, och är ett förstadium till dopamin som det då blir mer av, skulle den kunna förstärka effekten? Eller är det kanske rentav farligt o mixa? levodopa verka inte vara någon särskilt förbjuden medicin, så kanske man kan köpa den nånstans?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Levodopa