Har en liten story att berätta. Igår kväll var jag så pass puckad så jag valde att dygna på Attentin (min ADHD medicin) i försök av att göra klart en skoluppgift. Hade inte tagit min medicin på ungefär 5 dagar, så toleransnivån var rätt låg denna dag. Började med 10 mg (tog alla doser oralt) kring 22:30. Sedan tog jag 5mg till kring midnatt och ytterligare 5mg kring 02:00. 20mg kan anses vara en låg dos men definitivt nog för att hålla mig vaken en natt och ge mig sjuka biverkningar på köpet.
Detta var tredje gången jag hade dygnat på Attentin, allt gick bra och började känna mig lite trött kring 04:30 ungefär. Jag stängde datorn och gick till sängen, vilket ärligt talat sedan slutade upp i en två timmars runk så jag somnade alltså 06:30

. Ni som vet ni vet, hur oroligt/obekvämt man kan sova efter att ha tagit dessa mediciner på detta sätt. Märkte till och med hur texten på mobilen började röra sig i vågor typ, och olika objekt såg ut att röra sig i ögonvrån, kändes lite weird.
När jag äntligen lyckades somna vaknade jag knappt en timme senare av extrem ångest, alltså nästan obeskrivligt svår ångest. Jag befann mig i något stadie mellan dröm och verklighet och fick därför för mig att jag överdoserat på någonting, då hjärtat började bulta extremt snabbt från ingenstans typ. Fick sedan spykänslor och trodde jag skulle dö, fattade ingenting av vad som hände, en sån sjuk ångest. Jag kräktes och började hyperventilera, vaknade till lite mer efter varje andetag. När jag det värsta gått över (efter 1-2 minuter) började jag piggna till och inse att det kanske var en panikångestattack, som kom mitt från ingenstans i sömnen? Förstår att det är en bieffekt av att ha dygnat på Attentin, och att min hjärna är speciellt känslig mot störningar i sömnschema kan också vara en bidragande faktor.
Kan konstatera att jag lärt mig en läxa i alla fall, man ska ha respekt för droger, så är det bara.
Stay safe hörni!