2021-05-02, 21:28
Medlem
slakta.valpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixra
hur identifierar man amfetamin mot heroin eller ladd

utseende lukt , konsistens ,mm

hur vet man vad man får , nob

Amfetamin - kan vara vitt och även lite gulaktig, till konsistensen är den ofta lite fuktigare/kletigare än pulver. När man hackar sönder det med kort så blir det ofta lite större korn och det är svårt att få det till damm.

Lättast är att lukta på det. Amfetamin har en väldigt speciell kemisk lukt, lukta på det en gång så kommer du veta.

Kokain är vitare och torrare och blir lättare till pulver. Luktar diesel.

Heroin är ofta brunt till färgen men förekommer även i vitt. Luktar som något som jag inte kan komma ihåg vad det heter, någon kan säkert fylla på med namnet.

Det är helt omöjligt att ta fel på substanserna om du stött på någon av dem tidigare.
Citera
2021-05-03, 15:05
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slakta.valpar
Amfetamin - kan vara vitt och även lite gulaktig, till konsistensen är den ofta lite fuktigare/kletigare än pulver. När man hackar sönder det med kort så blir det ofta lite större korn och det är svårt att få det till damm.

Lättast är att lukta på det. Amfetamin har en väldigt speciell kemisk lukt, lukta på det en gång så kommer du veta.

Kokain är vitare och torrare och blir lättare till pulver. Luktar diesel.

Heroin är ofta brunt till färgen men förekommer även i vitt. Luktar som något som jag inte kan komma ihåg vad det heter, någon kan säkert fylla på med namnet.

Det är helt omöjligt att ta fel på substanserna om du stött på någon av dem tidigare.

Kan tillägga att kokain ofta även är "glittrigt".
Citera
2021-05-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Kan tillägga att kokain ofta även är "glittrigt".

Nej, som sagt bott i Colombia.... Ladd kommer i alla olika former.

Likaså dos, omöjligt att dömma om det inte kommer i klet.
Citera
2021-05-06, 21:33
Medlem
Bomba tjack på tom mage? Någon som har erfarenhet att dela med sig av?
Citera
2021-05-07, 02:08
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duvetkingen

Funkar utmärkt och är att föredra. Annars äter maten upp tjacket, ungefär samma princip som att du måste bajsa innan en rövpannan för annars äter bajset upp tjacket.
Citera
2021-05-07, 04:33
Medlem
Citat:

Ta inte för mycket på en gång bara då risken finns att man blir illamående etc
Citera
2021-05-07, 05:20
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixra
hur identifierar man amfetamin mot heroin eller ladd

utseende lukt , konsistens ,mm

hur vet man vad man får , nob

Heroin luktar vanligtvis lite som vinäger.
REsten har folk svarat på redan.
Citera
2021-05-07, 10:13
Medlem
Har några tabletter Amfetamin Recip. Är det rent amfetamin?

Länge sedan jag tog något och kommer inte göra det nu heller men då jag snortade dem tyckte jag effekten var svag jämfört med gatutjack. Borde ju vara tvärtom att apoteksvara skulle vara starkare än gatuvara.
Citera
2021-05-07, 10:17
Medlem
Citat:

Gjorde nästan alltid det. Oftast med en kopp kaffe. Tjack i kaffe fungerar bra. Ibland med lite bikarbonat vilket ska öka upptaget. (Bland inte kaffe och bikarbonat).

Ta det lugnt med drogerna.
Citera
2021-05-08, 10:19
Bannlyst
Kör på rent dextro här. Lugnt och fint.
Citera
2021-05-08, 11:00
Medlem
Uppfattat det som att det bara går att säga med säkerhet utifrån individnivå, vilka tjack-drag föredrar du att 'vara snabb på', deN levo-dominanta 'sidan' vars bl.a innefattar ett kraftigare/intensivare rus(mer fysiska intrck t.ex. ökande tendens att hyn, specellt ansikte, blir mer sliten till det yttre synes) eller föredras 'dex-dominerade' ( den som man hör är det fokusingivande, 'mer i skallen'-ruset)
Hade varit trevligt att få ta del av någon enstaka åsikt från någon annan random tjackis så tack på förhand
Citera
2021-05-09, 11:16
Medlem
Har en liten story att berätta. Igår kväll var jag så pass puckad så jag valde att dygna på Attentin (min ADHD medicin) i försök av att göra klart en skoluppgift. Hade inte tagit min medicin på ungefär 5 dagar, så toleransnivån var rätt låg denna dag. Började med 10 mg (tog alla doser oralt) kring 22:30. Sedan tog jag 5mg till kring midnatt och ytterligare 5mg kring 02:00. 20mg kan anses vara en låg dos men definitivt nog för att hålla mig vaken en natt och ge mig sjuka biverkningar på köpet.

Detta var tredje gången jag hade dygnat på Attentin, allt gick bra och började känna mig lite trött kring 04:30 ungefär. Jag stängde datorn och gick till sängen, vilket ärligt talat sedan slutade upp i en två timmars runk så jag somnade alltså 06:30 . Ni som vet ni vet, hur oroligt/obekvämt man kan sova efter att ha tagit dessa mediciner på detta sätt. Märkte till och med hur texten på mobilen började röra sig i vågor typ, och olika objekt såg ut att röra sig i ögonvrån, kändes lite weird.

När jag äntligen lyckades somna vaknade jag knappt en timme senare av extrem ångest, alltså nästan obeskrivligt svår ångest. Jag befann mig i något stadie mellan dröm och verklighet och fick därför för mig att jag överdoserat på någonting, då hjärtat började bulta extremt snabbt från ingenstans typ. Fick sedan spykänslor och trodde jag skulle dö, fattade ingenting av vad som hände, en sån sjuk ångest. Jag kräktes och började hyperventilera, vaknade till lite mer efter varje andetag. När jag det värsta gått över (efter 1-2 minuter) började jag piggna till och inse att det kanske var en panikångestattack, som kom mitt från ingenstans i sömnen? Förstår att det är en bieffekt av att ha dygnat på Attentin, och att min hjärna är speciellt känslig mot störningar i sömnschema kan också vara en bidragande faktor.

Kan konstatera att jag lärt mig en läxa i alla fall, man ska ha respekt för droger, så är det bara.

Stay safe hörni!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in