Citat:
Ursprungligen postat av
olonam
Tja allesammans. Nu är det allvarligt med mig och mitt tandagnisslande och även tandpressande om man kan kalla det så. Första åren på tjack kunde jag pressa tänder under ruset och lite ticks med tungan efter rus. Men idag 11 år senare har jag börjat gnissla tänderna rejält speciellt dag 2-3 och pressar dom en aning. Och dagarna efter rus kan jag fortsätta med det. Otrevligt för dom jag är med men även jobbigt för mig själv, kan inte sluta. Det är som att tänderna är positionerade på ett perfekt sätt för att gnisslas på.
Hur som helst någon med erfarenhet som lyckats få ett stopp på det? Ska man besöka tandläkare eller så även om detta är tjackrelaterat?
Haha, usch vad jag kände igen mig i ditt inlägg. Jag hade samma problem när jag drog som mest dos för ett par år sen. Fick t om nåt sorts tics som bestod av att jag ”hackade” tänderna i olika rytmer - typ i takt till musiken jag lyssnade eller tänkte på. Det nöjet fick ett abrupt slut när jag en dag på kontoret spräckte en jävla tand längst bak i käften! Ren jävla panik när det krasade till så det ekade i hela skallen och jag kände hur munnen var fylld av flisor och skit.
Blev en dyr historia med akuttandläkare och hela faderullan.
När jag tar dos nu för tiden så överdoserar jag magnesium som hjälper väldigt bra mot de där ”spänn-gnisslingarna”. På natten och ofta ett par dagar efteråt sover jag med en skena för säkerhets skull. Använder den i vanliga fall under stressiga, intensiva arbetsveckor då jag har en tendens att ta med mig kneget in i sömnen och mala sönder gaddarna.. kan starkt tipsa om att fixa en sån!
Glöm inte heller att alltid ha ett gäng tuggummin i munnen - ett tillbehör lika klassiskt som livsnödvändigt när man springer runt med dos i systemet.
Nu blev det en lång text.. tog den första näsan på 5-6 månader när jag stack från jobbet idag! Oh så härligt.. ska fixa vattenlås, byta däcken, organisera Shurgard-förrådet, pumpa upp cyklarna och såklart knulla bruden tills solen går upp!