2020-10-27, 05:36
Medlem
Noobfråga,

Tog amfetamin första gången nykter och själv nu i söndags kväll, tidigare bara tagit i samband med fest.
Vart nyfiken på det ett bra tag, och är arbetslös för tillfället och behövde vända dygnet rätt så kändes som ett bra tillfälle att testa att. Tji fick jag Vart trevligt, absolut. Men att vända dygnet gick inte så bra. Tog sammanlagt ca 1g (ögonmått) mellan 20:00 söndag kväll och 13:30 måndag eftermiddag. Gick och lade mig och somnade 22:00, sov lite halvkasst och vaknade igen strax efter 01:00 och legat och vridigt mig sedan dess. Gav upp nu och steg upp.
Frågan är, är det värt att ta en liten jävel till strax innan lunch för att orka vara vaken hela dagen och inte sabba dygnsrytmen jag siktade på? Eller är det bara slöseri?

*Edit* Allt togs nasalt ska tilläggas
Senast redigerad av Zerkazerkzerk 2020-10-27 kl. 06:24.
Citera
2020-10-27, 09:46
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkazerkzerk
Noobfråga,

Tog amfetamin första gången nykter och själv nu i söndags kväll, tidigare bara tagit i samband med fest.
Vart nyfiken på det ett bra tag, och är arbetslös för tillfället och behövde vända dygnet rätt så kändes som ett bra tillfälle att testa att. Tji fick jag Vart trevligt, absolut. Men att vända dygnet gick inte så bra. Tog sammanlagt ca 1g (ögonmått) mellan 20:00 söndag kväll och 13:30 måndag eftermiddag. Gick och lade mig och somnade 22:00, sov lite halvkasst och vaknade igen strax efter 01:00 och legat och vridigt mig sedan dess. Gav upp nu och steg upp.
Frågan är, är det värt att ta en liten jävel till strax innan lunch för att orka vara vaken hela dagen och inte sabba dygnsrytmen jag siktade på? Eller är det bara slöseri?

*Edit* Allt togs nasalt ska tilläggas

Slöseri vetetusan men de där låtsasargumenten "vända dygnet rätt" för att rättfärdiga ditt tjackbruk är bara att lägga ner. Klassisk nybörjargrej att tampas med olika typer av ihåliga ursäkter för att försöka rättfärdiga sitt bruk. Ljuga för sig själv är aldrig en bra idé, trust me jag vet vad jag pratar om

Grejen är ju att det blir ju oftast heller inte bara "en liten jävel", utan vipps är man uppe i 10+ st ganska stora jävlar och klockan var helt plötsligt 12h mer än vad man hade planerat från början.

Summa sumarum; att pilla med tjack för att tro sig kunna fixa sin dygnsrytm och på så sätt "vrida dygnet rätt", är helt totalt knasigt. Snarare är det tvärtom, tjack och fuckad dygnsrytm är synonymt
Citera
2020-10-27, 10:58
Medlem
MorsLillaGosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Hej skulle behöva lite hjälp.
Varför blir jag ibland jätterädd av cs?
Brukar känna lätt att prata bra självförtroende osv, allmänt bra.
Men nu för tiden blir jag mer o mer rädd.

Liksom stel som en pinne, rädd att göra ljud, ångest, pratet fungerar ej som det ska. Känner mig allmänt ångestladdad.

Varför detta? Kan det vara överstimulans tro? För när jag börjar dosa lite får jag det jag vill ha ut av det?
Är det så pass simpelt att jag doserar för mkt?

Vill bara kunna slappna av o göra vad jag känner för.
Även med nån benso i mig.

Hjälp någon som känner igen?

klassisk noja, behöver inte ha med dosen att göra utan kan ofta bero helt på hur sinnesstämningen är samt vad för farhågor du har. Är det du snuten du är rädd för? Det löste jag genom att helt enkelt ha tankesättet "kommer dom, så kommer dom. Då finns det inget jag kan göra och då får jag lösa det senare." samt att aldrig ha mer än 5g på mig. Av uppenbarliga skäl. Att sedan leta upp ett riktigt bra gömställe för tjoet som du kan lägga det på ifall du får noja (sök nykter, inte påverkad för då kan du räkna med att ha hälften av allting som suttit ihopskruvat på golvet) för att lugna ner sig lite. Man får helt enkelt hitta sin små knep för att hantera det. Sen finns det ju de som blivit tjackskadade, dom verkar det inte finnas någon hjälp för utan där skulle jag bara rekommendera att läggaa ner tjoet och hitta något annat att pyssla med. Finns fan i mig inget värre än att dra tjack med någon som är tjackskadad, inte nog med att de konstant ska ha mer och mer fast de redan stått ett dygn och letat efter SWAT, FBI och militär. De blir bara allmänt jobbiga och gör så att man får själv ångest/ blir nojig av att någon granne ska orosanmälla att det står en mupp och kikar i fönstret flera dygn i rad.
Citera
2020-10-27, 11:01
Medlem
MorsLillaGosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Grejen är ju att det blir ju oftast heller inte bara "en liten jävel", utan vipps är man uppe i 10+ st ganska stora jävlar och klockan var helt plötsligt 12h mer än vad man hade planerat från början.

Löser man ju lätt genom att dela upp i flera påsar och endast ha lite på sig samt ge resten till en trovärdig polare, helst en som inte brukar tjack alls.
Citera
2020-10-27, 11:05
Medlem
Citat:
Slöseri vetetusan men de där låtsasargumenten "vända dygnet rätt" för att rättfärdiga ditt tjackbruk är bara att lägga ner. Klassisk nybörjargrej att tampas med olika typer av ihåliga ursäkter för att försöka rättfärdiga sitt bruk. Ljuga för sig själv är aldrig en bra idé, trust me jag vet vad jag pratar om

Summa sumarum; att pilla med tjack för att tro sig kunna fixa sin dygnsrytm och på så sätt "vrida dygnet rätt", är helt totalt knasigt. Snarare är det tvärtom, tjack och fuckad dygnsrytm är synonymt

Nu var det inte menat som en ursäkt på något sett, det är inte svårare än att jag fått tag på 2g och jag är nyfiken. Att jag fick hem det en kväll där jag faktiskt behövde vara vaken hela natten och dagen efter är ren tillfällighet, och inte en bra sådan enligt dig vilket jag köper. Uppenbarligen funkade det ju inte för mig att ta sista dosen x antal timmar innan jag skulle sova. Men det är väl lite grejen med att testa sig fram med, man failar ibland.

Anledningen till att jag skrev vad jag gjort är ju för att ni ska ha något att gå på, och anledningen till att jag frågar om det är någon mening att ta en liten dos är för att jag vet inte hur effekten på amfetamin är dagen efter att man tagit desto mer. Är inte intresserad av att inte få någon effekt alls, eller att få för stor effekt och inte kunna sova i natt heller.

Jag förstår absolut vad du menar med att det lätt inte bara blir en liten jävel. Om jag inte kan låta bli det så missar jag det jag vill göra med det gram jag har kvar och får skylla mig själv och skämmas lite, för det blir sannolikt inget mer närmaste året när detta är slut.
Citera
2020-10-27, 11:13
Medlem
MorsLillaGosses avatar

Det beror ju på hur potent och hur van du är. Men att ta en 0.1-0.2a nasalt ca. 10 timmar innan borde du kunna sova utmärkt. Men sen brukar jag inte ha några större problem med att sova på tjack, det är väl mer viljan att sova som försvinner.
Citera
2020-10-27, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorsLillaGosse

Det beror ju på hur potent och hur van du är. Men att ta en 0.1-0.2a nasalt ca. 10 timmar innan borde du kunna sova utmärkt. Men sen brukar jag inte ha några större problem med att sova på tjack, det är väl mer viljan att sova som försvinner.

Vågar inte alls säga hur potent det är. Tar jag en nu så blir det dock bra mycket mindre lina än de minsta jag körde igår. Tror jag var rätt nära och kanske till och med lite över min gräns igår.
Citera
2020-10-27, 11:54
Medlem
MorsLillaGosses avatar
Citat:
Vågar inte alls säga hur potent det är. Tar jag en nu så blir det dock bra mycket mindre lina än de minsta jag körde igår. Tror jag var rätt nära och kanske till och med lite över min gräns igår.

Nå, en tunn lina som är maximalt längden av ett kreditkort tror jag du pallar att ta nu. Då ska du fortfarande kunna sova inatt också, och kan du inte sova så äre bara att klämma benzo/imovan/stilnoct ifall du har tillgång till det. Propavan osv. funkar det med.
Citera
2020-10-27, 12:16
Medlem
MorsLillaGosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibor85
Yo dudes!
Inte är det någon skillnad i andel vad kroppen tar upp om du snortar, bombar eller kastar in det i munnen och sväljer med vatten?

Trevlig kväll
Är väldigt stor skillnad på sättet man tar det. Vill du har mer info om det så har du sökfält till höger för det är en fråga som ställts hundratrals gånger. Sen är det inviduellt vad man föredrar. Det mest ekonomiska är såklart IV men inte precis alla som vill sjunka ner i det träsket hur desperat man än är efter tjack och hur mycket eko det än är i plånboken.
Citera
2020-10-27, 15:52
Medlem
Citat:
Nu var det inte menat som en ursäkt på något sett, det är inte svårare än att jag fått tag på 2g och jag är nyfiken. Att jag fick hem det en kväll där jag faktiskt behövde vara vaken hela natten och dagen efter är ren tillfällighet, och inte en bra sådan enligt dig vilket jag köper. Uppenbarligen funkade det ju inte för mig att ta sista dosen x antal timmar innan jag skulle sova. Men det är väl lite grejen med att testa sig fram med, man failar ibland.

Anledningen till att jag skrev vad jag gjort är ju för att ni ska ha något att gå på, och anledningen till att jag frågar om det är någon mening att ta en liten dos är för att jag vet inte hur effekten på amfetamin är dagen efter att man tagit desto mer. Är inte intresserad av att inte få någon effekt alls, eller att få för stor effekt och inte kunna sova i natt heller.

Jag förstår absolut vad du menar med att det lätt inte bara blir en liten jävel. Om jag inte kan låta bli det så missar jag det jag vill göra med det gram jag har kvar och får skylla mig själv och skämmas lite, för det blir sannolikt inget mer närmaste året när detta är slut.

Jag vill inte moralpredika, men du är ute på djupt djupt vatten. Släng skiten medan du inte är torsk.
Citera
2020-10-28, 07:14
Medlem
Igår kväll när det var dags att krypa till kojs (efter ca 0,3 totalt under dagen i bomb) vid så tog jag mina vanliga sömntabletter- 200mg quetiapin och 5mg Zopiklon. Till det tog jag 50mg attarax pga att jag var så jäkla spänd, jag har aldrig lagt till attarax förut.
Men till saken... gick upp för att ta en cigg för jag hade svårt att sova, och då blev jag kraftigt yrslig och kunde knappt stå, det susade och brummade i öronen, allt gick över när jag la mig igen.

Visst borde det vara Attarax som ställde till det? 😏🧐
Citera
2020-10-28, 07:25
Medlem
Citat:
Nähe o varför skulle de inte va det?

Förstår inte hur du ens orkar skriva här istället för att bara försöka kolla upp skiten själv. Tar 1st googling även för en totalt förståndshandikappad att få reda på det, då det är typ no1 basic amfetaminkunskap.

Man ska inte knarka om man redan är dum i huvudet

För att jag redan kan det mesta! Men centralstimulantia kan jag absolut inte ett skit om! Så därför frågar jag idiot

Hoppas ni alla får en underbar dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in