2018-07-11, 09:41
Medlem
NioLivs avatar
Ja strax efter jag kom på att jag va bakfull drack jag ca en liter vatten och tvinga i mig lite kebab. Efter det försvann det i stort sett helt.
Så jag va nog utorkad.
Citera
2018-07-13, 10:27
Medlem
ntures avatar
Hej! Har lite problem att kunna få bra effekt av tjack. Har kört Elvanse 40-50 mg varje dag i ungefär cirka 2 månader. Har sedan dess den senaste tiden testat tjack. Testat från 2-3 Kranar och har fått ett resultat av det som inte är alls det resultat jag hade förväntat mig.

¤ 0.2g lina = Rus 5 min efter intag, varar cirka i 5 - 10 minuter - Sedan helt som vanligt, tröttare efter intag. Testat både med och utan alkohol, med koffein och utan.

¤ 0.1 - 0.7g vid enstaka tillfällen - Lite rus några minuter efter intag - sedan händer inte mer förutom trötthet, seg i kroppen och irritation.

¤ 0.2g lina + 0.2g 1 timme senare + 0.2g 1 timme därefter + 2 groggar = Kraftig smärta i ryggslutet - irritation - trötthet - inget flow - frånvarande - fastnar med blicken. Hungrig och Somnar utan problem vid 01:00.

Elvansen 40 mg: Positiv, Pigg, Pratglad, Social, och ändå lite spring i benen.
Elvansen 40 - 50 mg+Metamina 5 mg nasalt: Positiv, Pigg, Pratglad, Social, väldig fart och stiss.

Vare sig det är intag av tjack eller Evanse så pulsen är "låg" under 70 - 80 i viloläge ökar ej avsevärt vid aktivitet. Däremot hårda hjärtslag. Frysningar och nästan som de hade varit fuktigt runt om i luften kommer när det börjar gå ut. Känns dock av även om jag inte tagit något. Biverkningarna får jag både av elvansen och tjacket även om de visar sig mindre med elvansen.

Har jag fått tag i dåligt amfetamin? Eller vad kan vara felet? För låga/höga doser? Eller är det bara mig de är fel på?

Tack på förhand
Citera
2018-07-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nture
Hej! Har lite problem att kunna få bra effekt av tjack. Har kört Elvanse 40-50 mg varje dag i ungefär cirka 2 månader. Har sedan dess den senaste tiden testat tjack. Testat från 2-3 Kranar och har fått ett resultat av det som inte är alls det resultat jag hade förväntat mig.

¤ 0.2g lina = Rus 5 min efter intag, varar cirka i 5 - 10 minuter - Sedan helt som vanligt, tröttare efter intag. Testat både med och utan alkohol, med koffein och utan.

¤ 0.1 - 0.7g vid enstaka tillfällen - Lite rus några minuter efter intag - sedan händer inte mer förutom trötthet, seg i kroppen och irritation.

¤ 0.2g lina + 0.2g 1 timme senare + 0.2g 1 timme därefter + 2 groggar = Kraftig smärta i ryggslutet - irritation - trötthet - inget flow - frånvarande - fastnar med blicken. Hungrig och Somnar utan problem vid 01:00.

Elvansen 40 mg: Positiv, Pigg, Pratglad, Social, och ändå lite spring i benen.
Elvansen 40 - 50 mg+Metamina 5 mg nasalt: Positiv, Pigg, Pratglad, Social, väldig fart och stiss.

Vare sig det är intag av tjack eller Evanse så pulsen är "låg" under 70 - 80 i viloläge ökar ej avsevärt vid aktivitet. Däremot hårda hjärtslag. Frysningar och nästan som de hade varit fuktigt runt om i luften kommer när det börjar gå ut. Känns dock av även om jag inte tagit något. Biverkningarna får jag både av elvansen och tjacket även om de visar sig mindre med elvansen.

Har jag fått tag i dåligt amfetamin? Eller vad kan vara felet? För låga/höga doser? Eller är det bara mig de är fel på?

Tack på förhand

Du kan ju prova att ha uppehåll några dagar för att sänka toleransen din.
Citera
2018-07-13, 17:28
Medlem
notmybusinesss avatar
Satt här med lite huvudvärk och jag har druckit dåligt med vatten idag innan jag tog tjack men börjat dricka en hel del nu såklart. Men tog en tablett mot huvudvärken (bruka ta innan värken slår till för hårt) och funderade om de på något sätt är farligt? ..Bruka ta ett par öl under rusets gång och inte haft problem med det så är det farligt att jag blandat in en huvudvärkstablett i ekvationen. Naproxen Bluefish heter tabletten om jag minns rätt.

Troligtvis ingen större fara men bara vill dubbelkolla med folk som troligtvis har mer koll än mig som chansar.
Citera
2018-07-13, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notmybusiness
Satt här med lite huvudvärk och jag har druckit dåligt med vatten idag innan jag tog tjack men börjat dricka en hel del nu såklart. Men tog en tablett mot huvudvärken (bruka ta innan värken slår till för hårt) och funderade om de på något sätt är farligt? ..Bruka ta ett par öl under rusets gång och inte haft problem med det så är det farligt att jag blandat in en huvudvärkstablett i ekvationen. Naproxen Bluefish heter tabletten om jag minns rätt.

Troligtvis ingen större fara men bara vill dubbelkolla med folk som troligtvis har mer koll än mig som chansar.

absolut ingen fara. om du nu inte har tagit 100st då kanske levern inte mår någon vidare!
Citera
2018-07-13, 17:59
Medlem
notmybusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testostaroni
absolut ingen fara. om du nu inte har tagit 100st då kanske levern inte mår någon vidare!

Misstänkte som sagt med det men ja, bättre att vara på säkra sidan. Efter jag läste drog jag mig en liten lina till och öppnade en öl. Tog bara en av tabletterna för de räcker gott o väl för att min huvudvärk ska försvinna. Tack för svaret !
Citera
2018-07-14, 04:46
Medlem
Prussiluskanss avatar
Hej!

Tidigare igårkväll provade jag amfetamin första gången ever. Ingen erfarenhet av centralstimulantia. Några gånger på 15 år har jag rökt på. Har dock tagit en hel del Tram genom åren, aldrig helt slutat. Lite andra opioider ibland, aldrig benzo.

Inte tagit Tram på 2-3 dagar innan ikväll.

Jag vet att det inte var dåliga grejer då jag fick det av min bror (han har nog provat det mesta, men alltid skött det vardagliga livet - ja så bra det går.. menar med detta att jag litar på honom - han skulle inte chansa och ge mig nåt dåligt.. Han verkar ha koll på vad som är bra och mindre bra)

Jag fick en liten påse; tog lite nasalt (Satan vad det svider!). Tog 2 små doser nasalt sen väntade jag ca 3 timmar, kände att nån skillnad i kroppen fanns men inte speedad, euforisk etc - sen tog jag lika mycket med en tesked och svalde ner med vatten.
Efter 1-2 timmar är jag mer speedad, behaglig känsla i kroppen.

Så för en stund sen åt jag en glass, drack vatten. Gick ut för att röka. Då kändes det som hela magen vände sig, hann in på toaletten och kaskadspydde 2 ggr. Var nog fan all vätska och mat i hela kroppen som försvann ner i avloppet 🤣

Är det vanligt att spy sådär? Lätt illamående därefter, svettades floder (Typ i en timme). Drack lite vatten, har fortfarande fått behålla det..

Kan spyan och svettningarna tyda på för stort intag att köra på för mig? (Brorsan mår ju alla tiders)

När jag går igenom vad jag har skrivit så inser jag att jag nog är tjackad 😆 men lätt illamående 👎
Citera
2018-07-14, 05:15
Medlem
Äter du någon SSRI. Kan vara farligt ta då inge mer och håll kolla på pulsen och kropps tempen. Kan behöva åka till akuten. Det kan vara så att det är riktig bra tjack och du tog lite för mycket(men du borde känna av det rejält) tjack kan ju också vara rätt surt du sa att det sved till i näsan så jag tror nog bara att du blev för sur i magen och då kan man spy. tänk på att du nu spyr upp en liten del av tjacket men det mesta är nog redan ute i omlopp det ända jag kan rekommendera är nått mag syrehämmade om du tänker ta mer. Omeprazol är bäst men lite Samarin funkar nog det med och om du inte har nått av dom så är nog mjölk det ända som funkar.

Lycka till
Citera
2018-07-14, 07:16
Medlem
Prussiluskanss avatar
Tack för svar. Inga mer svettningar eller kräkningar sedan jag skrev. Bara jävligt pigg 🤣

Tar inga mediciner (läste att Tram och centralstimulantia inte är nån bra idé så var väl en vecka sedan sista tabletten där)

Citat:
Ursprungligen postat av 00IQ00
Äter du någon SSRI. Kan vara farligt ta då inge mer och håll kolla på pulsen och kropps tempen. Kan behöva åka till akuten. Det kan vara så att det är riktig bra tjack och du tog lite för mycket(men du borde känna av det rejält) tjack kan ju också vara rätt surt du sa att det sved till i näsan så jag tror nog bara att du blev för sur i magen och då kan man spy. tänk på att du nu spyr upp en liten del av tjacket men det mesta är nog redan ute i omlopp det ända jag kan rekommendera är nått mag syrehämmade om du tänker ta mer. Omeprazol är bäst men lite Samarin funkar nog det med och om du inte har nått av dom så är nog mjölk det ända som funkar.

Lycka till
Citera
2018-07-14, 14:31
Medlem
luvfellits avatar
Hej. 2 frågor.

Sitter på två påsar á 20 g kletigt, gult och stinkande amfetamin från välkänd webshop.

Provade att rena ca 1 g i kemiskt ren aceton och lät rinna över i ett filter. Lades sedan på byrå i solen för tork vilket gick snabbt i denna värmen.

Nu till frågorna. Hur ska amfetaminet se ut efter rengöring?

Mitt blev vitt, torrt och jävligt dammigt/lättflyktigt. Typ omöjligt att dra det i näsan då det dammar ner i halsen även om man drar det jätteförsiktigt.

Hur ska amfetamin kännas efter rening? Tänker på allt bankmedel i som förhöjer kicken & ruset som försvinner vid rening.

Testat att ta lite av det men asså, vet inte om jag föredrar att ta det orenat. Nu ingen kick, inga rysningar, inga käkspänningar, ingen vidare eufori, ej pratglad

Drar mig för att snorta dammet för det svider som fan och smaken när det hamnar i halsen är hemsk.

Vad fan bänkar dom med? för jag vill hellre ha det istället om det är såhär amfetamin i sig självt känns
Citera
2018-07-14, 20:24
Medlem
notmybusinesss avatar
Hade en polare som skrev till mig för en stund sen och har försökt googla lite svar men hittar inte exakt det jag söker så hoppas man kan få någorlunda snabba svar, ska försöka ta de kort.

Han frågade en sak som aldrig hänt mig eller hört någon annan kompis som sagt att de fått det. Han tog amfetamin idag vid ca 15 och han drog inte en så stor lina och han sa att han fyllt på för ungefär 1,5h sen. Allt har varit fint men har fått lite nojja nu under kvällen (eller en hel del nojja är väl mer rätt), han blev misstänksam mot ljud utanför sig ett par gånger men gick över men sen efter kanske 40-50 minuter så ringde de på dörren och han tänkte direkt att det var polisen och visste inte om han skulle springa och gömma sitt ladd eller spola ner det i toaletten eller bara öppna dörren och försöka få polisen att inte komma in i lägenheten.
Men han öppnade och där stod ingen polis utan det var bara någon som hade gått fel. Han har inte dippat alls i ruset märkte jag när jag ringde utan han var bara påtänd helt enkelt. Så det är ju inte avtändning precis.
Men är det vanligt med nojja under ett tjackrus? ..Har aldrig varit med om det.

Bra att veta med kanske är att han tog lite igår med men han somnade på natten och sov tills kroppen vaknade av sig själv idag på morgonen och han har ätit & druckit ordentligt dessutom.
Citera
2018-07-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notmybusiness
Hade en polare som skrev till mig för en stund sen och har försökt googla lite svar men hittar inte exakt det jag söker så hoppas man kan få någorlunda snabba svar, ska försöka ta de kort.

Han frågade en sak som aldrig hänt mig eller hört någon annan kompis som sagt att de fått det. Han tog amfetamin idag vid ca 15 och han drog inte en så stor lina och han sa att han fyllt på för ungefär 1,5h sen. Allt har varit fint men har fått lite nojja nu under kvällen (eller en hel del nojja är väl mer rätt), han blev misstänksam mot ljud utanför sig ett par gånger men gick över men sen efter kanske 40-50 minuter så ringde de på dörren och han tänkte direkt att det var polisen och visste inte om han skulle springa och gömma sitt ladd eller spola ner det i toaletten eller bara öppna dörren och försöka få polisen att inte komma in i lägenheten.
Men han öppnade och där stod ingen polis utan det var bara någon som hade gått fel. Han har inte dippat alls i ruset märkte jag när jag ringde utan han var bara påtänd helt enkelt. Så det är ju inte avtändning precis.
Men är det vanligt med nojja under ett tjackrus? ..Har aldrig varit med om det.

Bra att veta med kanske är att han tog lite igår med men han somnade på natten och sov tills kroppen vaknade av sig själv idag på morgonen och han har ätit & druckit ordentligt dessutom.

var det ladd eller tjack?

visst kan man bli sådär paranoid av tjack(dock inte ladd om det inte är bankat med någon rc) men det är väl mest när tjacket börjar gå ur och man varit vaken ett x antal dygn

hade gissat på han fått någon PV variant utblandad i tjacket. då jävlar kan man bli paranoid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in