Citat:
Ursprungligen postat av
parastatus
Har provat att shotta det.
Det mesta löses upp och väldigt lite sjunker till botten som ser ut som små små korn.
Men har du låtit det stå efter att du löst upp det? Bomullstjack löser sig inledningsvis, förutom det som - som du beskriver - hamnar i botten, men när det får stå still i rumstemperatur eller kallare så stelnar det, och man behöver värma för att få det flytande igen.
Testa att låta det stå ett tag, om du är intresserad av vad för typ av tjack du köpt. Det du beskriver kan vara endera blomster- eller endera bomull-.
Citat:
Efter 0,4 bomb nu så känner jag inte starkt rus. Pratglad blev jag förut, spelade lite dator i början men märkte aldrig skillnad på måendet. Ibland känns det lite pirrigt i hjärtat men det håller bara i någon sekund, och händer typ 1 gång per 30 min.
Övergå till intravenös administrering och 0,4 blir helt plötsligt en bra rykare, oavsett toleransnivå.
Citat:
Svalde de 03:00 och kl e nu 08, är något knasigt med min kropp eller? Efter att jag råka OD första gången jag doserade, så fick jag magkatarr och svullen mage. Har fortfarande svullen mage, samt lite problem att skita. Känns som förstoppning(aldrig haft innan) men kan ändå skita varje dag, fast bara lite per gång :/
Kan magkatarren spöka med tjacket?
Man brukar inte få förstoppning, men att avföringen blir hård och gör ont att få ut. CS + opiater är en klassisk katastrof för magen.
Citat:
Eller så har jag väl bara blivit lurad, ska beställa från en annan som ngn rekommenderade nästa gång.
Röker ca 1.5g grönt om dagen, kan detta fucka mitt tjackrus? Gräs påverkar ju dopamin också så kanske alltid är ”tömd”? ;p
Tjack brukar man kunna kombinera med nästan vad som helst ... förutom cannabis. Det är inte nödvändigtvis fysiskt livsfarligt (antagligen inte farligare än tjack ensamt), men risken för psykos/vanföreställningar är hög, och framförallt så blir man så jävla väck och dum i huvudet.
Däremot vid tjackavtändningar är cannabis rätt populärt; delvis p g a avslappning/ångestdämpning, delvis p g a dess aptithöjande effekt och delvis för att kunna somna. Så mitt och många andras tips skulle vara: kör tjacket först, och rök sedan när det går ur kroppen och ångesten kryper på.
Citat:
Edit: värt att tillägga, känner sjuk ångest atm, under ”ruset”. Ibland, som förut så får jag även ojämn puls. Hjärtat hoppar över nåt slag, och sedan slår extra hårt det nästa slaget. Får inte så hög puls stillasittandes iallafall.
Palpitationer är en relativt vanlig biverkning, och är i sig inte akut farligt; särskilt inte som du beskriver det. Jag har ett oräkneligt antal gånger varit sängliggande till följd av en puls som går från 250 till 0 och tillbaka på två sekunder ... i sex timmar, tillsammans med outhärdliga bröstsmärtor som sprider sig till nacke, rygg och käke, och nästan fingrar.
Trots detta är mitt hjärta enligt läkare helt friskt.
Vad du ska vara uppmärksam/vaksam på, är om det gör ont mitt i bröstet med en smärta som strålar ut i vänster armhåla/axel och ner i armen till fingrarna, eller som strålar till käken. Det är tecken på hjärtinfarkt. Jag har dock haft liknande smärtor hur många gånger som helst, och varit helt säker på att jag har en hjärtinfarkt ... och det har inte varit något som skadat mig allvarligt.
Har du anlag för hjärtsjukdom är det en helt annan femma och du borde omedelbart lägga ned.