Citat:
Ursprungligen postat av
killenmedkollen10
Hej allihopa! Skulle behöva lite kloka råd.
Om man nu har dragit lite tjack under nattens gång, som jag nu gjort, mellan 02-06. Inge större mängder men tillräckligt för att sitta insnöad på valfritt strategispel med en snopen tjackballe, haha!
Nu har jag inte dragit en lina sen, ja, kring 6 imorse och jag har planerat att inte ta något mer förens ikväll mot midnatt. Så min frågeställning är; hur klarar jag mig som bäst nu under dagen utan att krascha o må pyton vid 16 tiden eller något. Vad har ni för tips?
För dem som undrar varför jag inte fortsätter gå på tjacket under dagen istället för att vänta till kvällen är för att jag ska spendera tid med släkten under eftermiddagen. Och då vill jag se så fräsch och så icke sliten ut som möjligt! Så kom med tips här vad ni brukar göra eller äta för att "hålla igång" och även sänka storlekarna på pupillerna...
Jag kan börja berätta min plan så kan ni komma med invändningar o tips osv ni fattar.
Jag klämmer nu i mig en dubbelmacka och ett glas oboy. Ska sedan ligga i soffan och kolla på tv och försöka få i mig lite mat hela tiden. Även dricka mycket vatten! Sedan har jag en energidryck, ska jag knäppa den också?
Ber om ursäkt om det vart ett slarvigt inlägg! Hoppas på några användbara svar!
Tack och mvh
Det viktigaste har du redan nämnt, och det är ju framförallt bra med mat och dricka mycket vatten. Allt utav det nödvändigaste som kroppen naturligt behöver är ofta det man lätt slarvar med när man drar tjack. Det brukar även vara bra att försöka få i sig bra med vitaminer som t.ex B- och C-vitaminer för att hjälpa kroppen på traven. Jag brukar även ta magnesium för att musklerna inte ska vara lika stela, visserligen tar jag magnesium varje dag då jag väldigt regelbundet tar tjack och upplever att just magnesium har en väldigt positiv inverkan på mig. Efter ett tjackrace brukar jag ofta ta lite extra.
Nu kanske det redan är för sent men jag hade annars rekommenderat att försöka ta en liten eftermiddags-nap på en timme eller två. Har jag raceat och dygnat brukar jag iaf försöka sova lite grann under dagen för att kroppen inte helt ska crasha, sätter då ett larm så att jag inte råkar sova i 6 timmar och vrida på dygnet helt. Men se till att äta ordentligt med nyttig mat, kolhydrater är också bra för att kroppen ska orka hålla igång en natt till utan sömn. Tror inte det är någon fara att dricka energidricka, har själv aldrig testat det i ett sånt här sammanhang (dricker generellt nästan aldrig energidricka så är lite osäker på om det påverkar det).
Försök vila och ta hand om kroppen så mycket som du bara kan. Lycka till!