2017-07-14, 21:34
Medlem
[quote=JesusIsAStoner|61215722]Hur luktar och smakar det?
Har stött på orange och rosa amfetamin.
Har för mig att det är någon skillnad på tillverkningsprocessen som gör att de kan vara i olika färger.
Inte helt 100

Den ynka lilla lukt man kan ana sig till om man verkligen stoppar ner snoken i påsen luktar möjligt lite som amfetamin men kukten är så svag så den märks knappt

Smaken kan anas o påminner om amfetamin om man verkligen anstänger sig för att känna nån smak.

Så ja inte vet jag vad det är för orangea cornflakes flingor jag har fått?!

Mycket knepigt i alla fall har aldrig sett nått liknande nå gång..,🙄😳
Citera
2017-07-14, 21:35
Medlem
[quote=PetersTjej|61215874]
Citat:
Ursprungligen postat av JesusIsAStoner
Hur luktar och smakar det?
Har stött på orange och rosa amfetamin.
Har för mig att det är någon skillnad på tillverkningsprocessen som gör att de kan vara i olika färger.
Inte helt 100

Den ynka lilla lukt man kan ana sig till om man verkligen stoppar ner snoken i påsen luktar möjligt lite som amfetamin men lukten är så svag så den märks knappt

Smaken kan anas o påminner om amfetamin om man verkligen anstänger sig för att känna nån smak.

Så ja inte vet jag vad det är för orangea cornflakes flingor jag har fått?!

Mycket knepigt i alla fall har aldrig sett nått liknande nå gång..,🙄😳
Citera
2017-07-14, 22:11
Medlem
Asobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetersTjej
Vet inte om mitt förra inlägg inte kom med så jag frågar om

Fick hem nått som påstods vara amfetamin men det var alldeles knall oreanget i färgen o konsistens som tunna krispiga flingor.

Finns det amfetamin som är i denna färg o konsistens eller är det nån annan substans jag fick hem o vad är det då i så fall?!

Mvh

Jodå, ett jag har blir så efter att det torkat i påsen, typ kristaller/flakes, jävligt orange. Luktar lite giftigt också men det gör ju ofta tjack.

Lust att säga var du fått det, t.ex om du köpt genom FS vem som sålde det. Lite lättare att veta då.

Men i vilket fall, skulle känna mig lugn. Testa en liten dos första gången för att se, brukar jag göra med säljare jag inte känner till, även om det är mer etablerade som Aftonbladet eller TW på FS.

Vet också att en del kan känna på smaken men för mig smakar det alltid råttgift så inget råd jag kan ge.
Citera
2017-07-16, 03:42
Medlem
g0dspirits avatar
Har kört race i 1 vecka. Nu när jag har tänkt och försöka sova undrar jag om det är farligt att ligga på vänstersidan? Tänkte för hjärtat och hela den biten: (de pressas ju kanske ihop av min kroppsvikt?) Det tjuter i öronen och jag är yr, vad kan det vara för fel?
Citera
2017-07-16, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Har kört race i 1 vecka. Nu när jag har tänkt och försöka sova undrar jag om det är farligt att ligga på vänstersidan? Tänkte för hjärtat och hela den biten: (de pressas ju kanske ihop av min kroppsvikt?) Det tjuter i öronen och jag är yr, vad kan det vara för fel?
Inte farligt,men förstår din tanke. Har du nått att varva ner med?
Att det tjuter i öron och yrseln beror på kroppen vill sova.
Citera
2017-07-16, 13:25
Medlem
Har inte tagit tjack på ett par månader men kom att tänka på en underlig upplevelse när jag intog 1g inom loppet av 1 timme. Först ca 0,4 i snoken och sedan 0,6 oralt. Hade ingen direkt tolerans då. Hade rökt gräs precis innan och direkt efter 0,4 linan nyktrade jag till mig rejält och inväntade ett skönt rus. Men det kom aldrig. Istället fick jag bara ångest och blev trött ca 20 min efter linan. Så jag blandade resterande 0,6 i vatten och svalde. Då blev jag lite speedad i ca 30 min för att sedan bli riktigt trött med en massa ångest. Hade dock svårt att sova. Lyckades sova i ca 10 min den natten. Pulsen var oförändrad och några svettningar fick jag inte. Har blivit trött och ångestfylld av tjack tidigare vid mindre doser också. Ibland har jag upplevt sköna rus med mild eufori. Särskilt speedad blir jag sällan. Har inte ADHD. Vafan är det för fel på mig?
Citera
2017-07-17, 01:25
Medlem
Varför tar det längre tid för mig att känna av amfetaminet.

Hej, är det normalt att man känner av amfetaminets fulla potential efter en timme vid snortning.

Undrar eftersom att mina vänner alltid känner av tjacket efter 10 min vid snortning. Själv så tar det mycket längre tid och jag förbannar han som sålde det till mig men efter en timme så jävlar drar det till.

Det är bara tjack som min kropp typ tar lång tid att fångas upp och ge effekt alla andra droger tar lika snabbt som det ska göra.

God-påtänd-natt
Citera
2017-07-17, 02:40
Medlem
Bluepants avatar
Droger som amfetamin hämmar delvis upptaget av noradrenalin & dopamin, och släpper delvis ut dopamin från kroppens "lager" så att säga. För att få ett rus genom själva återupptagshämmandet så krävs det givetvis att det finns ordentligt med bl.a dopamin som substansen kan förhindra från att brytas ner och därmed byggas upp.

Antingen har du naturligt lågt flöde av dopamin, och därför byggs det inte upp lika snabbt. Delvis kan det vara att du förknippar tjackruset med speedigheten, den snabba andningen osv, vilket orsakas av adrenalinet och byggs upp mer och mer under rusets gång.

Efter de första strecken känner jag alltid mig relativt nykter. Lugn, smått euforisk, "normal". Det är ett par timmar senare när det börjar gå ur som adrenalinet gör sig mer till känna, då det haft ett par timmar att byggas upp! Hjärtklappning, snabbare andning, tefatspupiller, inte alls lika avslappnad i kroppen, viss ångest och en känsla av att vara stressad är vad jag får. Trots att jag känner mindre rusmässigt då än inom den första timmen.
Citera
2017-07-17, 08:37
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soloInvestor
Hej, är det normalt att man känner av amfetaminets fulla potential efter en timme vid snortning.

Undrar eftersom att mina vänner alltid känner av tjacket efter 10 min vid snortning. Själv så tar det mycket längre tid och jag förbannar han som sålde det till mig men efter en timme så jävlar drar det till.

Det är bara tjack som min kropp typ tar lång tid att fångas upp och ge effekt alla andra droger tar lika snabbt som det ska göra.

God-påtänd-natt

Sitter det i samma tid som de andras?

Själv bryter jag ner amfetamin väldigt snabbt, flera timmar innan de andra som tog samtidigt har jag stark ångest och AT-känsla, fast jag tar större dos och bara väger 55 kg till 168 cm och de ibland varit betydligt större män. Undrar om man kanske bryter ner droger väldigt olika?
Citera
2017-07-17, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Sitter det i samma tid som de andras?

Själv bryter jag ner amfetamin väldigt snabbt, flera timmar innan de andra som tog samtidigt har jag stark ångest och AT-känsla, fast jag tar större dos och bara väger 55 kg till 168 cm och de ibland varit betydligt större män. Undrar om man kanske bryter ner droger väldigt olika?

Ja längden är jag ganska säker på att det är ungefär samma som de andra, det är liksom en fördröjd kick för mig.
Citera
2017-07-17, 12:14
Medlem
Asobis avatar
Så en fråga. Antar att jag inte är den enda som får stickningar i en sida av kroppen på tjack? T.ex i ansiktet (min högra sida). Har läst förut att andra klagat på det eftersom man sitter och får småpanik för att man direkt associerar det till stroke.

Är ganska van vid att få det, framförallt dem helger jag bestämmer mig för att dra ett race över en dag eller så. Så min första fråga, är det helt enkelt blodtryck/blodsockret som strular? Är ju inte heller domningar eller något sådant så oroar mig egentligen inte märkvärdigt men det är klart, undermedvetet börjar man ju tänka det värsta.

Sen andra frågan, är det något man kan göra åt det? Har alltid antagit pga hur det dykt upp hos mig att det är för att jag snålat med näringsintaget, men nu fick jag det idag, vilket verkar konstigt då jag åt min middag till frukost (orkade bara nåt enklare till middag igår innan jag somnade), drack vätskeersättning och sov gott i cirka nio timmar. Trots det så fick jag enormt mycket obehag i ansiktet och lite i högerarmen. Är lite så att jag funderat på om det är magnesium jag behöver? Värt att påtala att det började för ett par timmar sedan och jag mår finemang i övrigt så är inte orolig, men det är definitivt irriterande då det sabbar hela ruset. Är i perfekt hälsa i övrigt men visst, har lite lågt blodtryck redan som det är ifall det är relevant.

Tackar för svar!
Citera
2017-07-18, 23:20
Medlem
SchnellerHeinzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asobi
Så en fråga. Antar att jag inte är den enda som får stickningar i en sida av kroppen på tjack? T.ex i ansiktet (min högra sida). Har läst förut att andra klagat på det eftersom man sitter och får småpanik för att man direkt associerar det till stroke.

Är ganska van vid att få det, framförallt dem helger jag bestämmer mig för att dra ett race över en dag eller så. Så min första fråga, är det helt enkelt blodtryck/blodsockret som strular? Är ju inte heller domningar eller något sådant så oroar mig egentligen inte märkvärdigt men det är klart, undermedvetet börjar man ju tänka det värsta.

Sen andra frågan, är det något man kan göra åt det? Har alltid antagit pga hur det dykt upp hos mig att det är för att jag snålat med näringsintaget, men nu fick jag det idag, vilket verkar konstigt då jag åt min middag till frukost (orkade bara nåt enklare till middag igår innan jag somnade), drack vätskeersättning och sov gott i cirka nio timmar. Trots det så fick jag enormt mycket obehag i ansiktet och lite i högerarmen. Är lite så att jag funderat på om det är magnesium jag behöver? Värt att påtala att det började för ett par timmar sedan och jag mår finemang i övrigt så är inte orolig, men det är definitivt irriterande då det sabbar hela ruset. Är i perfekt hälsa i övrigt men visst, har lite lågt blodtryck redan som det är ifall det är relevant.

Tackar för svar!
Det är inte så att du hyperventilerar? dvs du intar mer syre än vad kroppen ska ha. Stickningar är ett typiskt symtom på det. Amfetamin i sig gör ju även att lungorna tar åt sig mer syre än vanligt så det krävs inte mycket för att börja hyperventilera på tjack.

Andningsövningar kan ju vara en grej, men det kanske inte är så poppis då man är på G.
Alternativt ta något lugnande eller aktivera sig fysiskt så kroppen faktiskt kan ta vara på det extra syret.
Senast redigerad av SchnellerHeinz 2017-07-18 kl. 23:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in