Citat:
Ursprungligen postat av
szabo
Har exakt samma problem som dig, men jag har vant mig vid det då jag vet att trots att jag ej kan andas in ordentligt så klarar jag mig ändå. Får liksom obviously tillräckligt med luft då jag fortfarande är vid liv, även fast det känns som att man inte får det.
En känsla av att inte kunna andas ordentligt är en ovanlig biverkning om man kollar biverkningar bland mediciner som har tjo i sig, men jag vet inte varför det är så. Har googlat som fan då jag vill veta vad det är som ligger bakom detta men jag har inte lyckats hitta något.
Med hostandet så blir man ju snustorr i käften av affe så jag hostar konstant och blir hes. Kanske har du hostat så pass mycket att det typ... Blivit sår i halsen? Eller något.
För mig försvinner hela andningsmekaniken totalt. Skulle jag sluta upp att andas manuellt hade jag garanterat svimmat i bästa fall. Andningsmusklerna är helt off. Rätt scary faktiskt. När det är som värst kan jag inte flytta mig från ett rum till ett annat utan att däcka ihop. Syncope eller vad dom kallar det på Engelskan. Sen att hjärtat går helt banans samtidigt gör ju inte saken lättare att fokusera på.
Jovisst kan det vara så ang hostan när man väl får upp slemmet så för det sår med sig. Dock har jag läst någonstans att just rosa slem ska bero på blödning djupt ner i lungan.
Sjuka är att detta hände aldrig i min tidigare knark karriär,fattar liksom inte hur det vände, och då är inte jag den som kötta tjo varje helg heller. Känns tyvärr som att man får lägga tjacket på hyllan om detta fortsätter
Kan tänka mig ett scenario som kan ligga bakom detta och det var när jag missbrukade bongrökning groteskt hårt en period. Meckade alltid en halv cigg eller så + lite weed då i varje rip jag tog, och så höll jag på i halvårs tid. Varje dag! 24/7 Lungorna måste ha blivit bra köttade efter det.
Kan la även tillägga att jag är rätt fit annars och lever ett sunt liv förutom knarket då.