2017-07-12, 10:27
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeedMyInfection
Okej, suttit och läst både här och en hel rad sidor nästan hela kvällen men hittar inget konkret (folk som motsäger varann osv).

Undrar om någon som har bra koll på amfetamin kanske har ork samt lust att skriva vilka kosttilskott jag bör ha, för att ge någon form av skydd mot de skador amfetamin kan ge.

Sen om det kunde hamna på första sidan vore det suveränt, trött efter att ha gått igenom så oerhört mycket sidor samt trådar.

Kan tillägga att jag äter relativt bra under bruk (frukost/lunch/middag).

Samt dricker mängder med vatten + en resorb om dagen vid bruk.

Sover nästintill varje natt, benzo vid behov.

Vad ska jag inhandla för kosttilskott för att skydda kropp och knopp vid bruk helt enkelt?
Magnesium + multivitamin räcker. Köp dessutom resorb sport istället för vanliga så du får kalium i dig, svårt att hitta tillskott för det annars.
Citera
2017-07-12, 15:33
Medlem
SchnellerHeinzs avatar
Någon som vet vad fan det kan vara som spökar här.

Vill börja med att säga att jag ej röker, ej heller weed. Vistas inte i förorenade miljöer heller.

Jag har på sistone haft problem med svalget i lungorna samtliga gånger jag tagit tjo. Det kan börja hur nice som helst som det ska liksom, för att sedan gå över till någon typ av kronisk hyperventilering som fuckar upp en totalt. Man känner liksom att man inte får tillräckligt med luft även fast man hyperventilerar som ett jävla as vilket förvärrar problemet.
Även om du försöker manuellt andas lugnare känns det som du kvävs istället. Till slut har man 0 syre kvar i blodet om man inte lyckats stoppat skiten med hjälp av någon kraftig dos lugnande. Utöver detta slår hjärtat som en jävla torktumlare och ens sinnestillstånd blir allt mer skevt ju längre det fortgår. När problemen väl lägger sig efter några dagar börjar jag även hosta rosa slem(alltså blod) från djuupt ner i lungorna.

Har observerat att problemen främst framstår i en passiv sittande ställning, typ framför datorskärmen. Det ger mig även tankeställaren om att någonting i buken kan komma i kläm - liksom hindrar blodflödet från att flöda fritt just där.

Logiken pekar indirekt på att det skulle vara lungorna, att dom helt enkelt inte kan absorbera syret effektivt, någon form av bronchospasm. Eller att det skulle vara vätska runt lungorna vilket gör att lungorna inte kan vidga sig. Kan tillägga att man är helt stenspänd runt buken och att dra ner luften för ett djupt andetag är helt omöjligt. Det känns som att någonting tar emot liksom. Misstänker även att det kan vara levern/njurarna som ballar ur vilket skulle betyda att problem jag beskrev ovan är sekundära.

Fan jag hatar att inte vet VAD problemet sitter i. Var till akuten för det en gång men dom tog det som en eventuell allergi vilket visserligen inte är helt omöjligt men fick ingen konkret fakta på det...

Har som sagt en hel del teorier om vad det skulle kunna vara men om det finns någon Phd här på FB, dela gärna med dig av din kunskap
Senast redigerad av SchnellerHeinz 2017-07-12 kl. 15:36.
Citera
2017-07-12, 20:15
Medlem
szabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchnellerHeinz
Har exakt samma problem som dig, men jag har vant mig vid det då jag vet att trots att jag ej kan andas in ordentligt så klarar jag mig ändå. Får liksom obviously tillräckligt med luft då jag fortfarande är vid liv, även fast det känns som att man inte får det.
En känsla av att inte kunna andas ordentligt är en ovanlig biverkning om man kollar biverkningar bland mediciner som har tjo i sig, men jag vet inte varför det är så. Har googlat som fan då jag vill veta vad det är som ligger bakom detta men jag har inte lyckats hitta något.

Med hostandet så blir man ju snustorr i käften av affe så jag hostar konstant och blir hes. Kanske har du hostat så pass mycket att det typ... Blivit sår i halsen? Eller något.
Citera
2017-07-12, 22:12
Medlem
szabos avatar
AT och jag känner mig omotiverad, nere och lättirriterad. Tänkte försöka tvinga mig ut och springa imorgon för att få igång lite må-bra-hormon, någon som har andra tips? Tips på hur man kan bli lite glad i sinnet, men på ett drogfritt sätt?
Citera
2017-07-12, 22:31
Medlem
SchnellerHeinzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av szabo
Har exakt samma problem som dig, men jag har vant mig vid det då jag vet att trots att jag ej kan andas in ordentligt så klarar jag mig ändå. Får liksom obviously tillräckligt med luft då jag fortfarande är vid liv, även fast det känns som att man inte får det.
En känsla av att inte kunna andas ordentligt är en ovanlig biverkning om man kollar biverkningar bland mediciner som har tjo i sig, men jag vet inte varför det är så. Har googlat som fan då jag vill veta vad det är som ligger bakom detta men jag har inte lyckats hitta något.

Med hostandet så blir man ju snustorr i käften av affe så jag hostar konstant och blir hes. Kanske har du hostat så pass mycket att det typ... Blivit sår i halsen? Eller något.

För mig försvinner hela andningsmekaniken totalt. Skulle jag sluta upp att andas manuellt hade jag garanterat svimmat i bästa fall. Andningsmusklerna är helt off. Rätt scary faktiskt. När det är som värst kan jag inte flytta mig från ett rum till ett annat utan att däcka ihop. Syncope eller vad dom kallar det på Engelskan. Sen att hjärtat går helt banans samtidigt gör ju inte saken lättare att fokusera på.

Jovisst kan det vara så ang hostan när man väl får upp slemmet så för det sår med sig. Dock har jag läst någonstans att just rosa slem ska bero på blödning djupt ner i lungan.

Sjuka är att detta hände aldrig i min tidigare knark karriär,fattar liksom inte hur det vände, och då är inte jag den som kötta tjo varje helg heller. Känns tyvärr som att man får lägga tjacket på hyllan om detta fortsätter

Kan tänka mig ett scenario som kan ligga bakom detta och det var när jag missbrukade bongrökning groteskt hårt en period. Meckade alltid en halv cigg eller så + lite weed då i varje rip jag tog, och så höll jag på i halvårs tid. Varje dag! 24/7 Lungorna måste ha blivit bra köttade efter det.

Kan la även tillägga att jag är rätt fit annars och lever ett sunt liv förutom knarket då.
Senast redigerad av SchnellerHeinz 2017-07-12 kl. 22:51.
Citera
2017-07-12, 22:38
Medlem
SchnellerHeinzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av szabo
AT och jag känner mig omotiverad, nere och lättirriterad. Tänkte försöka tvinga mig ut och springa imorgon för att få igång lite må-bra-hormon, någon som har andra tips? Tips på hur man kan bli lite glad i sinnet, men på ett drogfritt sätt?

Ut och spring nu fan, eller en nattvandring. Tennis är alltid skoj om du har nån att lira med. MTB är nice, dyrt som fan dock. Eller klassikern skaffa ett djur eller börja odla växter.
Senast redigerad av SchnellerHeinz 2017-07-12 kl. 22:40.
Citera
2017-07-13, 09:54
Medlem
Kanske lite off topic men kan kanske intressera ngn.
Har själv haft ett långvarigt alkoholmissbruk. Alldeles för mkt vin trots bra jobb osv. Det syns verkligen inte på mig. Har gått i behandling flera gånger osv.
Började prova tjack lite försiktigt för att gå ner lite i vikt inför sommaren. Har aldrig varit i drogmiljöer tidigare, men efter att ha läst några självbiografier om bantning/amf så fick jag ett infall och ville prova.
Gick helt enkelt fram till några högljudda yngre alkisar utanför bolaget och frågade helt vänligt om de kände ngn som kunde fixa. Fick ett tel nr för en hundring.Ringde och sen var den saken biff. Makalöst enkelt. Billigt också. 16g för 4000 sek. Gult klumpigt. Jättebra kvallis. Räckte i månader.

Nu till effekterna. Jämfört med etOH är det rena himmelriket. Slutade direkt med smygsupandet. Det behövs helt enkelt inte. Man blir pigg, lugn, snäll och glad av tjack. Jag tar några små klumpar och suger på på morgonen. I början blev pupillerna gigantiska och käkarna tuggade frenetiskt men det går över efter ngra dagar. Aptiten försvinner helt så bantningen känns som att man verkligen fuskar. Skitenkelt.
Alkohol ger massor med ångest som måste dövas med mer alkohol osv. Tjack ger ingen ångest alls. Man gör inte en massa dumma grejer som man får ångra. Inga minnesluckor, inga pinsamma samtal osv.

När man får för hög tolenrans = det går åt mer och mer så håller man upp ett par dagar/någon vecka.
Den sk AT´n är obefintlig. Man blir plötsligt hungrig igen och sömnig. Känner sig kraftlös och lite initiativlös men jämfört med alkoholabstinens är det en västanfläkt.

Biverkningar/nackdelar som jag har upplevt med mitt sätt att bruka tjack:
Muntorrhet. Man blir rädd för tandskador/tandlossning/karies. Noggrann tandhygien samt salivtabletter.
Tuggrörelser/munrörelser typ tardiva dyskinesier. Värst i början men det går att skärpa sig. Magnesium hjälper.
Torr blåaktig hud.
Svullna anklar.
Stirrande blick och rynkor i pannan. Ser ut som Christer Pettersson.
Svullen mage. Bara i början.
Sömnlöshet. Livsfarligt. Fick EP-anfall och hallisar i början. Det beror inte på tjacket i sig utan på sömnbrist i kombination med att tjacket sänker kramptröskeln. Lösning: Ta ingenting efter kl 14:00. Sängdags senast 01:00 oavsett pigghet. Mörkt, tyst, svalt. Man somnar som på beställning hur omöjligt det än känns. MKT viktigt att sova minst 3-4 timmar. Att vila hjärnan med tystnad och mörker hjälper. OBS: Antihistaminer och tjack är ingen bra kombo eftersom de verkar lite olika på H1 och H2 receptorerna.

Mat och sovklocka. Ät, drick, ta magnesium, kalium. Sov/vila enligt schema så får man varken kramper, hallisar eller annat.

Jag tycker att det är lite konstigt att tjack betecknas som en tung drog. Mina erfarenheter av alkohol är mycket värre. Samhällsfaran/kostnaden för alkohol är ju enorm. Vad är samhällsfaran kopplad till amfetamin om jag får fråga? Enda problemet är att det är kriminellt.
Det är inga bolivianska mördare och knarkkurirer som dör med läckande förpackningar i magen.
Tjacket är så billigt så det lönar sig inte ens att begå inbrott för att bekosta sitt behov.

Hur som helst. Jag tycker att det funkar finemang. Synd att det är förbjudet.
Citera
2017-07-13, 15:23
Medlem
Asobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeedMyInfection
Okej, suttit och läst både här och en hel rad sidor nästan hela kvällen men hittar inget konkret (folk som motsäger varann osv).

Undrar om någon som har bra koll på amfetamin kanske har ork samt lust att skriva vilka kosttilskott jag bör ha, för att ge någon form av skydd mot de skador amfetamin kan ge.

Sen om det kunde hamna på första sidan vore det suveränt, trött efter att ha gått igenom så oerhört mycket sidor samt trådar.

Kan tillägga att jag äter relativt bra under bruk (frukost/lunch/middag).

Samt dricker mängder med vatten + en resorb om dagen vid bruk.

Sover nästintill varje natt, benzo vid behov.

Vad ska jag inhandla för kosttilskott för att skydda kropp och knopp vid bruk helt enkelt?

Ja alltså du sköter dig redan bättre än många andra gör, oavsett om dem tar tjack eller ej. Men tillskott är väl egentligen magnesium, just för nerver och muskler. Sen multivitamin skadar ju inte och kostar inte heller något mycket.

Läste för ett tag sedan i någon studie att c-vitamin är något man bör ha koll på men multivitamin innehåller ju ganska rejäla mängder av det redan, själv varierar jag mellan magnesium + c-vitamin/multivitamin.

Själv borde man kanske börja kika på att ta benzo vid tjack, men det är så svårt att inte VILJA sitta uppe hela natten åtminstone en eller två nätter när man har tillräckligt i påsen och ändå skött allt annat :/
Citera
2017-07-13, 19:53
Medlem
Ta inte benzo! Var glad att tjacket inte ger fysisk abstinens. Att börja med benzo är att be om trubbel.
Det går bra att sova på tjack utan medikamenter.
Det är bara att inse att när man tjackar så vill man fortsätta med det man håller på med eller hur?
Sitter man och googlar om ngt så kan man göra det i tio timmar. Städar man kan man göra det i tio timmar. Samma med att sova. Det är bara att bestämma. Kl 02:00 går jag och lägger mig under täcket i ett mörkt och tyst rum. Prova får ni se.
Om det mot förmodan inte funkar så prova med lite sprit. INTE benzo.
Imorgon bitti finns den lilla påsen där igen, och du får må som en prins så fort solen går upp... ZZZ
Citera
2017-07-13, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Amfetamin ger inte fysisk abstinens.
Håller med.
Abstinens är ngt helt annat. Amfetamin lämnar kroppen med lite låga dopaminhalter men de stabiliserar sig snabbt. Däremot vill man kanske känna sig tjackad igen i allt svensson-grått.
Citera
2017-07-14, 19:24
Medlem
Vet inte om mitt förra inlägg inte kom med så jag frågar om

Fick hem nått som påstods vara amfetamin men det var alldeles knall oreanget i färgen o konsistens som tunna krispiga flingor.

Finns det amfetamin som är i denna färg o konsistens eller är det nån annan substans jag fick hem o vad är det då i så fall?!

Mvh
Citera
2017-07-14, 21:17
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetersTjej
Vet inte om mitt förra inlägg inte kom med så jag frågar om

Fick hem nått som påstods vara amfetamin men det var alldeles knall oreanget i färgen o konsistens som tunna krispiga flingor.

Finns det amfetamin som är i denna färg o konsistens eller är det nån annan substans jag fick hem o vad är det då i så fall?!

Mvh

Hur luktar och smakar det?
Har stött på orange och rosa amfetamin.
Har för mig att det är någon skillnad på tillverkningsprocessen som gör att de kan vara i olika färger.
Inte helt 100 på det dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in