Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
För att bli imponerad av en man så förutsätter ju det att han faktiskt är någon att imponeras av.

Har han till exempel sportbil så är ju det en sak med honom som man blir imponerad av. Sen är det ju inte fordonet
i sig som är imponerande, utan det är ju ägaren som man imponeras av som lyckats skaffa sig en sådan dyr bil.
Jag skulle gissa på att det du har hört handlar om att kvinnor inte har intresse för motorer och därför hellre pratar om något annat på dejter (precis som att män helst inte pratar smink). Att kvinnor skulle tycka det är sexuellt avtändande med män som gillar bilar, och framförallt dyra bilar, är struntprat. Det tillhör väl allmänbildning att veta att det är tvärtom, att kvinnor går igång på det, och det är inget man behöver vara en kvinnokarl för att ha insett.
Alla är ju olika, men köper ditt argument att man kan se framgången bakom, men då får jag lite golddiggervibbar istället...
För mig är det allmän kunskap att kvinnor generellt inte är imponerade av män i dyra bilar, därav uttrycket "kukförlängare". Förutom ovan nämnda kategori då.
Men det jag hört ifrån tjejer att de ser motorintresse som en "konkurrent" gällande tid, precis som att dejta en hästtjej är för mig otänkbart. Inte hästarna i sig, men det intresset tar upp all tid. Inte att det ska pratas om det på dejten.
Men sett en massa klipp på youtube där tjejerna först är helt ointresserade, har redan kille osv, men när killen kliver in i Ferrarin som stog bredvid, då är de plötsligt väääldigt intresserade.....en sån tjej hade jag dissat direkt (om jag haft en bil i den prisklassen)
Oavsett, skaffar man en dyr bil främst för att ragga på tjejer, då är man patetiskt i mina ögon.