2026-06-20, 13:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Nu är det sommar och sol. Närmare 30 grader ute. Då kommer de fram - sportbilarna & cabbarna.

Något jag noterat då är att medelåldern på förarna är väldigt hög. Skulle uppskatta att många är mellan 60-80 år gamla.
Vad beror det på? Anses det inte kul hos yngre? Har man andra intressen kanske?

Har väl kanske annars en lite skev bild att dessa bilar representerar ungdomlighet, fart och fläkt. Blir lite tilt i mitt huvud när jag ser hur verkligheten ser ut. Någon annan som noterat samma sak?

Finns säkert undantag, men de är få.
Citera
2026-06-20, 13:27
Medlem
JustTrollings avatar
Yngre har inte råd med sportbilar.

Gubbarna som har tillräcklig disponibel inkomst för att kunna prioritera en sportbil.

När yngre inte har råd med sportbil så faller det ur vad som är trendigt, och då minskar begäret att skaffa en. För ingen av ens kompisar, o.s.v., har någon.

Är väl uppenbart?
Citera
2026-06-20, 13:27
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Äldre män där barnen flyttat ut och plötsligt har man både råd och tid att ta hand om dessa bilar.
När de var unga drömde de om att ha sportbil men hade då helt enkelt inte råd och nät barnen kom så fanns det inget praktiskt alls med den.
Citera
2026-06-20, 13:29
Avstängd
Förutom hos en massa blattar !!!!!!!!!
Citera
2026-06-20, 13:36
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme

Blattar kör väl inte cabbar? Jag har då aldrig sett det.
Citera
2026-06-20, 13:36
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Blattar kör bara sunkiga BMW och Audi som dom köpt begagnade från Tyskland, där dom gått som taxi...
Citera
2026-06-20, 13:39
Medlem
SoulOfSophias avatar
För att dagens män har flyttat fram åldern för när dom ska vara vuxna och ha börjat tjäna riktiga pengar från 25 år till 45 år ungefär. Därför har dom inte råd med sportbilar förrän dom har blivit gubbar.
Citera
2026-06-20, 13:43
Medlem
Onanikrems avatar
Plockade fram min gamla Bettan för två veckor sedan. Ingen klassisk sportbil men jag tycker om henne.
Jo, jag är gubbe det är därför jag har råd. Kör henne varsamt då hon är gammal men 300+ små mustanger finns om jag trycker i.
Citera
2026-06-20, 13:47
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
När yngre inte har råd med sportbil så faller det ur vad som är trendigt, och då minskar begäret att skaffa en. För ingen av ens kompisar, o.s.v., har någon.

Är väl uppenbart?

Nej, det är aldrig mindre trendigt med dyra bilar. Det är tidlöst trendigt skulle jag säga.
Citera
2026-06-20, 13:53
Medlem
S.O.Stolps avatar
Ja, alltid en gubbe bakom ratten när man ser en cab. Har äntligen råd med sin drömbil. Men hur kul är det egentligen? Alla gubbar kör laglig hastighet med sina 300+ hästar.
Citera
2026-06-20, 14:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ja, alltid en gubbe bakom ratten när man ser en cab. Har äntligen råd med sin drömbil. Men hur kul är det egentligen? Alla gubbar kör laglig hastighet med sina 300+ hästar.
Har du din drömbil när du är 18-25 kommer du köra sönder den/slut på den. Köpte min för 30+ år sedan när hon var ett vrak, renoverat henne sedan dess. Fördel med de gamla bilarna är att de är relativt lättrenoverade. Idag är hon som hon just gått ut gymnasiet fast hon är en gammal tant om man tittat på registreringsbeviset.
Citera
2026-06-20, 14:18
Medlem
Baptistes avatar
Ju snabbare bil, desto saktare kör dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in