Citat:
Haha skål på dig!
Nu hävdar du igen att jag skulle tycka att man ska köpa sportbil före annat som är viktigare
Är du lite trög?
Jag fullt medveten om vilken typ av karaktär det är du försöker beskriva, som köper fet bil före man köper bostad…. Det är inte sådana män som är på intresselistan om man säger så.
Men varför dissar du normala män, som är duktiga på privatekonomi och på att prioritera rätt, och som trots det fortfarande är lite större i plånboken och därför har råd att skaffa sig sportbil i ung ålder? Du försöker framställa dom som dina exempel på "Muhamayim". Kan det vara avundsjuka hos dig mån tro?
Nu hävdar du igen att jag skulle tycka att man ska köpa sportbil före annat som är viktigare
Är du lite trög?Jag fullt medveten om vilken typ av karaktär det är du försöker beskriva, som köper fet bil före man köper bostad…. Det är inte sådana män som är på intresselistan om man säger så.

Men varför dissar du normala män, som är duktiga på privatekonomi och på att prioritera rätt, och som trots det fortfarande är lite större i plånboken och därför har råd att skaffa sig sportbil i ung ålder? Du försöker framställa dom som dina exempel på "Muhamayim". Kan det vara avundsjuka hos dig mån tro?
Räkna själv på hur lång tid det tar för en person som studerar 3-5 år eftergymnasiala studier, får jobb direkt efter examen och börjar klättra i karriären att få ihop tillräckligt med kapital för åtminstone en trea i innerstan. Även i en sektor som betalar väl så tar detta lång tid och när småbarn väl är med i bilden är det helt enkelt inte en speciellt stor prioritet längre. Det här är också varför de allra flesta som skaffar sportbil gör det efter 40, då barnen också hunnit bli lite äldre. Det finns liksom inte på kartan att det är rimligt att köpa sportbil innan dess.
Huvudpoängen är dock att en majoritet av unga sportbilsägare, om vi här använder ditt antagande att sportbil = dyr och snabb lyx, är människor som Muhamayim. Vetskapen om detta smutsar liksom ner på övriga som köper sportbil.
Vad tror du annars själv är orsakerna till att unga inte lägger sina pengar på sportbilar?