2026-06-20, 16:20
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Sportbilspriserna har lätt fördubblats på bara några år och ingen dödlig kan hosta upp 800-2mkr för en sommarbil. Utom tunnhåriga gubbar.

På 1970-talet när jag var liten så var det bara 30-åringar som hade porsche. Lustigt hur allt kan ändras.
Citera
2026-06-20, 16:20
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulStyving
Kanske därför att en sportbil inte imponerar på någon kvinna.

Varför tror alla att män som kör sportbil gör det för att imponera på damerna och smaka fitta?
Citera
2026-06-20, 16:21
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu är det sommar och sol. Närmare 30 grader ute. Då kommer de fram - sportbilarna & cabbarna.

Något jag noterat då är att medelåldern på förarna är väldigt hög. Skulle uppskatta att många är mellan 60-80 år gamla.
Vad beror det på? Anses det inte kul hos yngre? Har man andra intressen kanske?

Har väl kanske annars en lite skev bild att dessa bilar representerar ungdomlighet, fart och fläkt. Blir lite tilt i mitt huvud när jag ser hur verkligheten ser ut. Någon annan som noterat samma sak?

Finns säkert undantag, men de är få.

Ingen som har råd
Citera
2026-06-20, 16:22
Medlem
Som flera redan sagt, främst ekonomiska skäl. Det är inte bara inköp, utan även driftkostnader, försäkring och skatter kan vara rätt saftiga.

Jag lyckades köpa min innan jag fyller 50 och fortfarande tycker det är roligt att gasa ur den och bränna däck.

När jag var yngre var det sporthoj istället, det var lite mer överkomligt i pris. Har fortfarande några stycken, men blivet lite bekvämare med åren och kör oftare med Sportbilen än hojarna

Men cruisa runt i kortege vägrar jag, så vansinnigt meningslöst.
Citera
2026-06-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Varför tror alla att män som kör sportbil gör det för att imponera på damerna och smaka fitta?

Samt att det är nån ålderskris?

Är det nått damer generellt inte är imponerade av så är det ju bilar och hojar.
Citera
2026-06-20, 16:28
Medlem
Sportbilen känns lite "kontinental" idag ja. Babberevir. Ser fortfarande svenskar på motorcykel men även det verkar ha minskat.
Citera
2026-06-20, 16:36
Moderator
Tystnads avatar
Som en del svarat redan : Män som har haft en lång karriär och tjänat bra med pengar lägger ofta dessa på just sportbilar eller samlare bilar
Citera
2026-06-20, 16:46
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Är det nått damer generellt inte är imponerade av så är det ju bilar och hojar.

Jo är det dyra prylar så är vi det.
Citera
2026-06-20, 16:47
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead

Varför tror du att det inte är så?
Citera
2026-06-20, 16:48
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulStyving
Kanske därför att en sportbil inte imponerar på någon kvinna.

Du kan inte mycket om damer du.
Citera
2026-06-20, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu är det sommar och sol. Närmare 30 grader ute. Då kommer de fram - sportbilarna & cabbarna.

Något jag noterat då är att medelåldern på förarna är väldigt hög. Skulle uppskatta att många är mellan 60-80 år gamla.
Vad beror det på? Anses det inte kul hos yngre? Har man andra intressen kanske?

Har väl kanske annars en lite skev bild att dessa bilar representerar ungdomlighet, fart och fläkt. Blir lite tilt i mitt huvud när jag ser hur verkligheten ser ut. Någon annan som noterat samma sak?

Finns säkert undantag, men de är få.
Hade du som ungdom haft pengar tagit lån etc skulle du med eventuellt haft en sportbil.
Allt handlar om pengar det vet du med tror jag.
Citera
2026-06-20, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ingen som har råd
Spar pengae eller skaffa ett jobb som ger mycket pengar. Mitt enda råd är skit i bilen träna ocj må väl det ätr status i min värld besegra dig själv spring maraton eller hoppa fallskärm bli en elitsoldat osv det är vad livet handlar om läs på universitetet . Köra en sportbil fixar nästan vem som..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in