2026-06-14, 16:02
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Vi ser hur samhället förfallit sedan införandet av kvinnlig rösträtt. Kvinnorna röstar för att öppna portarna och ösa in främmande män. Detta gynnar kvinnor som grupp men inte riket som helhet.

Jag anklagar inte rikets kvinnor för att ägna sig åt något annat än att följa sin biologiska programmering, snarare anklagar jag rikets män för att vara svaga och inte följa sin egen biologiska programmering, som är att ta kontroll över och styra upp rikets kvinnor.

Detsamma gäller de icke-självägande män som inte lyckats med något här i livet, men som ändå propsar på inflytande och makt via röstsedeln. Dessa är det också upp till självägande kapabla män att styra upp.

Jag sätter gränsen för självägande vid minst en miljon på banken och en miljon i ägd fastighet (tillsammans med partner (oaktat kön/sexualitet) räknas ändå som självägande). Kombinationer kan diskuteras men två miljoner som minimum alltså.

Kommer man upp till denna tämligen måttfulla gräns som man får man rätt att rösta annars inte.

Skulle Sverige bli ett bättre eller sämre land om detta system infördes?
Senast redigerad av JacquesDuquesne 2026-06-14 kl. 16:04.
Citera
2026-06-14, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne

Om endast pensionärer fick rösta? Eller sparade du ihop din första miljon när du harvade runt och utbildade dig på olika universitet?
Citera
2026-06-14, 16:15
Medlem
zombie-nations avatar
Trodde Reinfeldt var en man, men vad vet jag?

Jag tycker bara barn ska rösta, när man är 18 då är det slut.
Citera
2026-06-14, 16:29
Medlem
Klandalfs avatar
Låter fantastiskt, låt endast småpåvarna och kapitalägarna rösta, så ser vi snart hur arbetarna återgår till att vara livegna, betald semester blir ett minne blott och alla andra saker facket drivit igenom kastas på soptippen.
Citera
2026-06-14, 16:31
Avstängd
det är rimligt att människor i ett samhälle får rösta på samhällsfrågor som angår dom.
Citera
2026-06-14, 16:32
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Jag vet inte vad du har för bokstavskombinationer, men IQ är då inte en av dem.

Det finns absolut inga fördelar med förslaget och Sverige skulle bli ett mycket sämre land på väldigt många sätt, även för oss som skulle få ha kvar rösträtten.
Citera
2026-06-14, 16:36
Medlem
OlofJohanssonSvins avatar
Citat:
Vi ser hur samhället förfallit sedan införandet av kvinnlig rösträtt. Kvinnorna röstar för att öppna portarna och ösa in främmande män. Detta gynnar kvinnor som grupp men inte riket som helhet.

Jag anklagar inte rikets kvinnor för att ägna sig åt något annat än att följa sin biologiska programmering, snarare anklagar jag rikets män för att vara svaga och inte följa sin egen biologiska programmering, som är att ta kontroll över och styra upp rikets kvinnor.

Detsamma gäller de icke-självägande män som inte lyckats med något här i livet, men som ändå propsar på inflytande och makt via röstsedeln. Dessa är det också upp till självägande kapabla män att styra upp.

Jag sätter gränsen för självägande vid minst en miljon på banken och en miljon i ägd fastighet (tillsammans med partner (oaktat kön/sexualitet) räknas ändå som självägande). Kombinationer kan diskuteras men två miljoner som minimum alltså.

Kommer man upp till denna tämligen måttfulla gräns som man får man rätt att rösta annars inte.

Du har en hög tuppkam TS, någon har gett dig alldeles för hög lön. Det är felet. Förutom att du är en känslokall psykopat.

Vad som hade varit nyttigt för dig hade varit ett livsöde där du hade hamnat i Stalins arbetsläger, passande att du arbetat med kanalen från Vita Havet till Östersjön, då hade du inte haft så stöddiga och dryga åsikter.
Citera
2026-06-14, 16:36
Medlem
Varför använda den historiska termen självägande? På ett felaktigt sätt dessutom.
Det finns ju redan en massa stater där all politisk makt är koncentrerad till en liten skara rika män. Tycker du själv att sådana stater investerar offentliga medel på ett bra sätt? Eller att levnadsstandarden för befolkningen i stort är högre i sådana länder?
Citera
2026-06-14, 16:42
Avslutad
Citat:

Jag har ett bättre förslag. Jag tar ifrån dig din rösträtt. Eller vi kan säga så här, om du röstar i valet nu i år, så fixar jag så att du får det du ber om. Ska vi säga så? För du vet väl vad det är du ber om?
Citera
2026-06-14, 16:43
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Varför använda den historiska termen självägande? På ett felaktigt sätt dessutom.
Det finns ju redan en massa stater där all politisk makt är koncentrerad till en liten skara rika män. Tycker du själv att sådana stater investerar offentliga medel på ett bra sätt? Eller att levnadsstandarden för befolkningen i stort är högre i sådana länder?

Min TS handlar inte om en liten skara.

Vilka länder tänker du på?
Citera
2026-06-14, 16:48
Medlem
Kravet för rösträtt i Sverige borde vara gjord värnplikt. Först då har man visat sig värd att få respektera vårt land.
Citera
2026-06-14, 16:53
Medlem
Borde iallfall införas demokrati "körkort", många förstår inte vad de röstar på utan följer bara msm som själv har sin egen agenda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in