2026-06-15, 16:44
  #121
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Darwinism är rättvis. Antingen ser man till att ha två miljoner och får rösta eller inte. Enligt TS.
Ja nä, som sagt, norrlänningar och andra lantisar skulle nog göra revolution. Sorry det här kommer jag inte att föreslå.
Citera
2026-06-15, 16:45
  #122
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej.

Det tror jag nog.


Citat:
Vilken debatt? Du har ju inte ens försökt försvara ens första meningen i trådstarten, eftersom du ägnat dig åt att fly som den lilla bitch du är. Så vad bestod debatten i? Förstår du ens vad en debatt är? Förstår du skillnaden mellan en debatt och att vara en liten bitch?

Har förklarat detta i tråden. Kallar inte det du håller på med, i inte bara denna tråden, för debatt.

Har förklarat vad jag menar, då drog du med svansen mellan benen.

Men du vann vi säger det, varsågod.
__________________
Senast redigerad av JacquesDuquesne 2026-06-15 kl. 16:52.
Citera
2026-06-15, 16:51
  #123
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Ja nä, som sagt, norrlänningar och andra lantisar skulle nog göra revolution. Sorry det här kommer jag inte att föreslå.

Nej det skulle de inte.

Förvåningen, men tack för trevlig ton i tråden, en gentleman som snart kommer upp i två miljoner och blir röstberättigad. Toppen.

Förutom att du kommer att använda din röst emot mig och Sveriges bästa, nåja historien är cyklisk. C'est la vie.
Citera
2026-06-15, 17:14
  #124
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Vi ser hur samhället förfallit sedan införandet av kvinnlig rösträtt. Kvinnorna röstar för att öppna portarna och ösa in främmande män. Detta gynnar kvinnor som grupp men inte riket som helhet.

------------------

Kommer man upp till denna tämligen måttfulla gräns som man får man rätt att rösta annars inte.

Skulle Sverige bli ett bättre eller sämre land om detta system infördes?

Käre patron. Du glömde den lilla detaljen att även vi fattighjon fick rösträtt i samb med införandet av kvinnlig rösträtt (eller så glömde du inte det mtp var du satte denna "måttfulla gräns"). Själva massinvandringsprojektet i sig kommer inte från kvinnor - det är ett massivt komplext projekt med många involverade - män såväl som kvinnor samt utländska politiska och kapitalistiska intressen. Motståndet mot denna typ av projekt har såväl bestått av både män å kvinnor från sannolikt samtliga samhällsklasser.

Låt säga att du genomför denna systemändring imorn. Om en månad så är samtliga "rika" rånade, utpressade med mera. Grattis. Du har startat en vänsterrevolution helt gratis åt somliga (samt efterföljande total anarki samt sannolikt nån form av värre inbördeskrig).

Det går helt enkelt inte att genomföra radikala förändringar i samhället utan konsekvenser. Man får i så fall göra det väldigt långsamt vilket på sätt å vis hela massinvandringsprojektet oxå gjordes. Du får mao räkna med ca 100-200 år för att genomföra din plan utan direkt våld (för det motsvarar ungefär tiden du vill vrida tebax).
Citera
2026-06-15, 17:28
  #125
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Käre patron. Du glömde den lilla detaljen att även vi fattighjon fick rösträtt i samb med införandet av kvinnlig rösträtt (eller så glömde du inte det mtp var du satte denna "måttfulla gräns"). Själva massinvandringsprojektet i sig kommer inte från kvinnor - det är ett massivt komplext projekt med många involverade - män såväl som kvinnor samt utländska politiska och kapitalistiska intressen. Motståndet mot denna typ av projekt har såväl bestått av både män å kvinnor från sannolikt samtliga samhällsklasser.

Låt säga att du genomför denna systemändring imorn. Om en månad så är samtliga "rika" rånade, utpressade med mera. Grattis. Du har startat en vänsterrevolution helt gratis åt somliga (samt efterföljande total anarki samt sannolikt nån form av värre inbördeskrig).

Det går helt enkelt inte att genomföra radikala förändringar i samhället utan konsekvenser. Man får i så fall göra det väldigt långsamt vilket på sätt å vis hela massinvandringsprojektet oxå gjordes. Du får mao räkna med ca 100-200 år för att genomföra din plan utan direkt våld (för det motsvarar ungefär tiden du vill vrida tebax).

Det är inte så att jag tänkt genomföra detta på riktigt så det tramset kan du lägga ner på en gång. Startade tråden för att torgföra något som jag anser vara någorlunda rimligt. Egentligen är jag över huvud taget tveksam till demokrati som system men förde fram en kompromiss. (Min profil här är en persona som mestadels (implicit inte alltid) speglar det mannen bakom egentligen tycker, men ofta framfört på ett provokativt vis, för att det är underhållande.)

Det är i huvudsak kvinnor som röstar för massinvandring. Svenska män hade kunnat stoppa massinvandrings-projektet i en handvändning precis närsomhelst men det har de inte gjort, inte heller har de hållit med mig i den här tråden, så de får det de önskar antar jag. Jag klarar mig ändå och inget av detta förvånar mig. Mest här för att ha kul numera.
Citera
2026-06-15, 17:30
  #126
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Vi ser hur samhället förfallit sedan införandet av kvinnlig rösträtt. Kvinnorna röstar för att öppna portarna och ösa in främmande män. Detta gynnar kvinnor som grupp men inte riket som helhet.

Jag anklagar inte rikets kvinnor för att ägna sig åt något annat än att följa sin biologiska programmering, snarare anklagar jag rikets män för att vara svaga och inte följa sin egen biologiska programmering, som är att ta kontroll över och styra upp rikets kvinnor.

Detsamma gäller de icke-självägande män som inte lyckats med något här i livet, men som ändå propsar på inflytande och makt via röstsedeln. Dessa är det också upp till självägande kapabla män att styra upp.

Jag sätter gränsen för självägande vid minst en miljon på banken och en miljon i ägd fastighet (tillsammans med partner (oaktat kön/sexualitet) räknas ändå som självägande). Kombinationer kan diskuteras men två miljoner som minimum alltså.

Kommer man upp till denna tämligen måttfulla gräns som man får man rätt att rösta annars inte.

Skulle Sverige bli ett bättre eller sämre land om detta system infördes?

Jag tycker det låter som att du jobbar för banklobbyn
Citera
2026-06-15, 17:30
  #127
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Det är inte så att jag tänkt genomföra detta på riktigt så det tramset kan du lägga ner på en gång. Startade tråden för att torgföra något som jag anser vara någorlunda rimligt. Egentligen är jag över huvud taget tveksam till demokrati som system men förde fram en kompromiss. (Min profil här är en persona som mestadels (implicit inte alltid) speglar det mannen bakom egentligen tycker, men ofta framfört på ett provokativt vis, för att det är underhållande.)

Det är i huvudsak kvinnor som röstar för massinvandring. Svenska män hade kunnat stoppa massinvandrings-projektet i en handvändning precis närsomhelst men det har de inte gjort, inte heller har de hållit med mig i den här tråden, så de får det de önskar antar jag. Jag klarar mig ändå och inget av detta förvånar mig. Mest här för att ha kul numera.

Det finns annars en avdelning för just humor här inne.
Citera
2026-06-15, 17:31
  #128
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Det tror jag nog.

Om det är vad som får dig att må bättre efter att ha blivit förnedrad i tråden så är jag glad för din skull

Citat:
Har förklarat detta i tråden.

Exakt vad har du förklarat och exakt var har du gjort det?

Citat:
Men du vann vi säger det, varsågod.

Att jag vann råder det ingen tvekan kring. Vad jag ifrågasätter är att det förekommit en debatt. Förstår du skillnaden?
Citera
2026-06-15, 17:39
  #129
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Jag tycker det låter som att du jobbar för banklobbyn

Nä de vill nog ha kulissen demokrati. Ett parti uppdelat i två falanger som ser ut att slåss men som implementerar samma sak. Nästan alla har gått på det. Varsågoda.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Exakt vad har du förklarat och exakt var har du gjort det?

Läs tråden.

Citat:
Att jag vann råder det ingen tvekan kring. Vad jag ifrågasätter är att det förekommit en debatt. Förstår du skillnaden?

Har kommenterat detta i tidigare svar till dig. Läs dem.

Klar med dig, kommer inte svara på mer av typen: "JAG VANN!!! följt av 50 st smileys.

Adjö.
Citera
2026-06-15, 18:11
  #130
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Det finns annars en avdelning för just humor här inne.

Jag står bakom den här TS till 100%. Finns ingen underliggande humoristisk ansats med TS. Skulle säkert kunna förfinas men känns inte som det är lönt med tanke på mottagandet.

Humoristiskt blir det först när sådana som du kommer och försöker kritisera något ni inte förstår.
Citera
2026-06-15, 18:49
  #131
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Ytterligare ett problem med TS svammel är att det skulle ge Islamisterna vind i seglen; de skulle se det som en framgång för egen del, och göra Sverige till ett (ännu) mer prioriterat mål.

Eftersom det skulle bli så få röstberättigande skulle risken också vara påtaglig att främmande makt går in och köper röster. Säg att Saudiarabien och Quatar går in med några miljarder och "ger" lägenheter och stora bidrag till utvalda personer, i gengäld mot att de röstar fram Islamistiska partier som går i dessa utländska makters ledband...
Citera
2026-06-18, 21:04
  #132
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Vi ser hur samhället förfallit sedan införandet av kvinnlig rösträtt. Kvinnorna röstar för att öppna portarna och ösa in främmande män. Detta gynnar kvinnor som grupp men inte riket som helhet.

Jag anklagar inte rikets kvinnor för att ägna sig åt något annat än att följa sin biologiska programmering, snarare anklagar jag rikets män för att vara svaga och inte följa sin egen biologiska programmering, som är att ta kontroll över och styra upp rikets kvinnor.

Detsamma gäller de icke-självägande män som inte lyckats med något här i livet, men som ändå propsar på inflytande och makt via röstsedeln. Dessa är det också upp till självägande kapabla män att styra upp.

Jag sätter gränsen för självägande vid minst en miljon på banken och en miljon i ägd fastighet (tillsammans med partner (oaktat kön/sexualitet) räknas ändå som självägande). Kombinationer kan diskuteras men två miljoner som minimum alltså.

Kommer man upp till denna tämligen måttfulla gräns som man får man rätt att rösta annars inte.

Skulle Sverige bli ett bättre eller sämre land om detta system infördes?

Ett liknande system hade man mellan 1866 och 1909, men övergavs, då man inte var nöjd med hur saker och ting fungerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in