2026-06-14, 16:56
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kravet för rösträtt i Sverige borde vara gjord värnplikt. Först då har man visat sig värd att få respektera vårt land.

Det borde också ingå ja. Hade jag tänkt på det så hade det ingått i min TS.

Själv tjänstgjorde jag som elitsoldat. (Fick inte jättebra betyg ska sägas men genomförde gjorde jag.)

Självägande, 2M minimum samt fullgjord militär tjänstgörning.
Citera
2026-06-14, 17:09
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kravet för rösträtt i Sverige borde vara gjord värnplikt. Först då har man visat sig värd att få respektera vårt land.

Okej...
Jag har en bekant som sållades bort vid mönstringen på grund av ett medfött hjärtfel, så han borde inte få rösta?
Citera
2026-06-14, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Min TS handlar inte om en liten skara.

Vilka länder tänker du på?
Hur många rör det sig om? 10% av befolkningen typ?

Finns väl en mängd sådana exempel. Oligarkier i delar av forna sovjet, islamiska stater eller korrupta regimer i sydamerika tex.
Citera
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Vi ser hur samhället förfallit sedan införandet av kvinnlig rösträtt. Kvinnorna röstar för att öppna portarna och ösa in främmande män. Detta gynnar kvinnor som grupp men inte riket som helhet.

Jag anklagar inte rikets kvinnor för att ägna sig åt något annat än att följa sin biologiska programmering, snarare anklagar jag rikets män för att vara svaga och inte följa sin egen biologiska programmering, som är att ta kontroll över och styra upp rikets kvinnor.

Detsamma gäller de icke-självägande män som inte lyckats med något här i livet, men som ändå propsar på inflytande och makt via röstsedeln. Dessa är det också upp till självägande kapabla män att styra upp.

Jag sätter gränsen för självägande vid minst en miljon på banken och en miljon i ägd fastighet (tillsammans med partner (oaktat kön/sexualitet) räknas ändå som självägande). Kombinationer kan diskuteras men två miljoner som minimum alltså.

Kommer man upp till denna tämligen måttfulla gräns som man får man rätt att rösta annars inte.

Skulle Sverige bli ett bättre eller sämre land om detta system infördes?

Nej det är jättemycket bättre om jag (kvinna) röstar än att du röstar.
Citera
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Om endast pensionärer fick rösta? Eller sparade du ihop din första miljon när du harvade runt och utbildade dig på olika universitet?

Vad har detta med saken att göra? Har jag gett uttryck för att jag tycker att ungdomar ska ha rösträtt?

Pensionärer är att ta i men man får väl vänta på sin tur, det ger livserfarenhet och bättre omdöme.

Eller?
Citera
2026-06-14, 17:13
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag tycker bara barn ska rösta, när man är 18 då är det slut.

Låter bra och sen får man vara nöjd med hur det blir. Som man bäddar får man ligga.
Citera
2026-06-14, 17:13
Medlem
Vad ska vi göra med självägande kvinnor då (mig själv inkluderad)?.
Citera
2026-06-14, 17:14
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Okej...
Jag har en bekant som sållades bort vid mönstringen på grund av ett medfött hjärtfel, så han borde inte få rösta?

Det är ett legitimt skäl att få rösta ändå som jag ser det. Förutsatt att personen sitter på minst två miljoner vill säga. Två miljoner är en tämligen blygsam summa idag.
Citera
2026-06-14, 17:14
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Okej...

Eller för att man för mycket mental ohälsa i släkten med ett självmord.
Citera
2026-06-14, 17:22
Avslutad
Du är ett patetiskt kräk, vad fan ska du rösta för? Du har fått ett förtroende, som du nu missbrukar. Och du är stöddig över det. Vet du ens om vilka diskussioner som förs? Eller är du så jävla sugen på att bli del av dom stora pojkarna? Vi noterar dig, fattar du inte det? Är bördan av ett gott leverne så tung? Din hederslösa jävla idiot.
Citera
2026-06-14, 17:22
Medlem
Helt ärligt tror jag bara TS ville gömma misogynin genom att diskriminera män också. Tramsig trådstart.
Citera
2026-06-14, 17:24
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Hur många rör det sig om? 10% av befolkningen typ?

Finns väl en mängd sådana exempel. Oligarkier i delar av forna sovjet, islamiska stater eller korrupta regimer i sydamerika tex.

Frågade AI: "Hur många svenskar äger minst två miljoner inklusive fastighetsägande?"

Svar: "Ungefär en halv miljon svenskar, eller drygt fem procent av befolkningen, beräknas ha en förmögenhet på minst två miljoner kronor räknat som nettoförmögenhet (tillgångar som bostäder, aktier och sparande minus skulder). Att ta fram en exakt siffra är dock svårt eftersom det svenska förmögenhetsregistret avskaffades i samband med att förmögenhetsskatten slopades 2007."

Betydligt mindre del av befolkningen än jag trodde ska jag erkänna. Ja ni andra får kämpa på. Självägande män har bevisat att de kan förvalta kapital och då förmodligen också ett land bättre än slösare. Slösare borde vara tacksamma för att bättre män än de styr upp deras land?

Dubai är ett paradis för att man håller slöddret kort? Varför flyttar annars framgångsrika till Dubai och inte till t ex demokratin Indien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in