2026-06-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Att bära muslimsk sjal i Sverige är stämpling, uppmaning, till våldtäkt på oss som inte gör det.

Att påstå sig inte förstå det är att förolämpa min, sin egen, allas vår, intelligens.

Ja, hijab är ett hån och hot mot svenska kvinnor. Sharia - nej tack!
Citera
2026-06-11, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
KvinnoKraft 4.0 – För barns och kvinnors frihet i Sverige https://share.google/H75N5imHcqNSrGoUd
Läser man detta borde den något naiva och aningen okunniga inställningen ( som in en del svar i tråden visar ) till hijab förändras. Dess regier lyder under Sharia.
Som inte är en harmlös trosförklaring och ett religionsutövande . Det är ett separat rättssystem utan demokratiska inslag. Oförenligt med svenska lagar och värderingar. Då personer från förskola och uppåt samt i bostadsområdet kontrollerar att flickor bär sin hijab korrekt så integreras det till en naturlig del av deras uppväxt
Så att vuxna kvinnor sen påstår sig bära den frivilligt. Men i själva verket har de aldrig haft alternativet att välja bort den. Pga hedersförtryck från familj och omgivning.

Ja. Vi vill inte ha Sharia i Sverige.
Citera
2026-06-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruktfabrik
https://www.sverigesradio.se/artikel/sd-vill-infora-slojforbud-i-sverige

Fy fan villket vidrigt förslag, har aldrig varit en stark sd-hatare men det är den är typen av förslag som kommer göra mig till det.

Ett fantastiskt förslag som jag genuint hoppas blir verklighet.
Citera
2026-06-11, 21:27
Medlem
Ballcancers avatar
Om de nu så gärna vill värna om kvinnors rättigheter förbjud alla religioner och straffa de män som förgriper sig på flickor och kvinnor
Citera
2026-06-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Det sjuka är med slöjan inom Islam.. den är inte ens helig.. det var Muhammed vän Umar som kom på tanken med att täcka över kvinnan.

Dom lyder en man vid namn Umar.. jäkla hednisk kult.

Precis

Slöjan var välment, inte för att förtrycka eller underkasta!

För att inte fresta och provocera fram osedlighet var det ett välmenat gott råd för kvinnor att därför täcka håret för att inte utmana.

Tänk dig om brudarna släppt loss håret….

o jämför detta med äldrevården här hos oss att dom sätter på 80 åriga halvdöda tanter..förutom getter och åsnorna i hemländerna..

Naturligtvis täcker kvinnorna håret, av skräck!

Men varför täcker man håret här?

Reste hem från Turkiet två veckor, såg inte ett endaste hukle, tvärtom alla kvinnor i bikini o baddräkt!

Vid bagagebandet i Amsterdam medan vi väntade, ett tiotal tjejer och kvinnor tar på sig huklet medan dom väntar på väskorna.

Fullständigt sjukt som vidrigt!

Här är kvinnorna 100% jämlika och trygga, och då tar dom av dräkten i muhammedanien medan dom skyddar sig med den i Västeuropa.

Därför har SD 100% rätt!
Citera
2026-06-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Det finns garanterat burkabrudar som bär sin burka helt frivilligt precis som det finns kvinnor som inte skulle bära något dylikt frivilligt.

Det viktigaste återstår: De är inte svenskor (och de blir aldrig svenskor) Det är bättre att de flyttar utomlands
Citera
2026-06-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Ett fantastiskt förslag som jag genuint hoppas blir verklighet.

Ja! Hijab är ett otyg. Bort med tygtrasan!
Citera
2026-06-11, 21:41
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Man låter muslimer kolonisera Sverige, sen helt plötsligt så skall man problematisera ett klädesplagg och förbjuda det.
Ni borde väl förstå själva hur schizofrent det är?
Återvandring är det enda riktiga förslaget, tidö vill ju dock att Sverige skall bli en stor brun smet till favela i norden.
Förutom då att ingen får bära en hijab, annars är det inga problem med fortsatt folkutbyte.
Ser att det är många sionisttroll i tråden som updootar och berömmer detta tandlösa förslaget.
Citera
2026-06-11, 21:51
Medlem
populopiduss avatar
SD är och förblir ett populistparti. Dom VET att detta inte kommer att röstas igenom och att dom inte får majoritet, och dom vet att det är en populär åsikt hos Svenssons. Så det är röstfiske i vanlig ordning...
Citera
2026-06-11, 22:08
Medlem
Glöm aldrig Pela och Fadime!
Dessa tjejer fick sätta livet till för att de försökte bryta religionens förtryck. De var/är inte ensamma.

Vore jag en muslimsk 18årig tjej skulle jag rösta på SD i kommande val, eftersom min pappa, bror, farbror och så vidare, inte kan se vilka jag röstar på!.
Ett officiellt förbud skulle nog göra många kvinnor lyckliga, tror ni verkligen inte det? Att slippa täcka sig med nån unken tygbit. Att kunna använda samma mössor eller hattar som svenska kvinnor bär, när de vill och om de vill.

Naturligtvis är det jättetråkigt att det ska behövas ett förbud men tiden har visat att frivillighet inte skyddar de förtryckta kvinnorna. Hur många kan det vara? Hundra? Tiotusen? Flera hundra tusen?

På privata sammankomster kan folk klä sig hur de vill. Niqab, SS-uniform eller nakna för den delen.
I det offentliga rummet är det antagligen nödvändigt att förbjuda den typen av klädsel.
Citera
2026-06-11, 22:12
Medlem
Public Enemys avatar
Bra som en motvikt till regimer som kräver slöja för alla kvinnor.
Det skulle vara intressant att se v ad som skulle hända om förslaget blev verklighet.
Citera
2026-06-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Bra som en motvikt till regimer som kräver slöja för alla kvinnor.
Det skulle vara intressant att se v ad som skulle hända om förslaget blev verklighet.
En motvikt till en stat som vill kontrollera kvinnors klädsel är väl en stat som inte vill kontrollera kvinnors klädsel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in