2026-06-11, 22:16
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktfabrik
https://www.sverigesradio.se/artikel/sd-vill-infora-slojforbud-i-sverige

Fy fan villket vidrigt förslag, har aldrig varit en stark sd-hatare men det är den är typen av förslag som kommer göra mig till det.

Är det inte indjska gatubajsare så är det islamister som SD drömmer om att integrera i Sverige. Äckligt förslag om att blanda ut svenskarna ännu mer.
Citera
2026-06-11, 22:21
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Slöja är sött och det var inte så länge sedan det var mode i Europa. Även Brigitte Bardot bar den.

https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F736x%2F37%2Fec%2F4 7%2F37ec47d3d80f0a7ba269cc58d0169f75.jpg&f=1&ipt=1 589bbfa7cb890cc5fb0278fd8ba1e76ddb26bc5afdc1c5d70c c31386ff55ac6

Skulle byta buss vid ett vägskäl ute skogen idag men den buss jag skulle åka vidare med hade redan åkt visade det sig och det var två och en halv timme till nästa. Så jag stod där i regnet och försökte få lift för att fördriva tiden. Bara en bil stannade men han skulle inte åt samma håll. En invandrare förstås.

Jag klandrar inte dem som inte stannade och det var länge sedan jag själv stannade för en liftare. Det är en olägenhet och en risk, om än inte lika stor risk som att köra för fort, vilket jag inte heller gör.

Osökt kommer jag att tänka på två bibelcitat, det om den barmhärtige samariten samt...

Därför säger jag eder att Guds rike skall tagas ifrån eder, och givas åt ett folk som bär dess frukt.» — Matteus 21:43
Citera
2026-06-11, 22:24
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Förklara varför 80% av alla muslimer i väst vill införa Sharia i landet dom flytt till?

Det där stämmer inte.
Den där uppgiften har gått runt länge men visat sig inte stämma.

Att tro att muslimer i Sverige vill införa Sharia är helt fel och inget annat än extremhögerretorik från folk som har rasism som ideologi.

Ingen av de jag känner vill införa Sharialagstiftning, och de säger till mig att den absoluta majoriteten muslimer i Sverige inte vill det.
Det finns säkert ett fåtal. Det har ju avslöjats att Imamer predikat för införandet. Och tänk på att de blivit avslöjade och anmälda av andra muslimer.
Senast redigerad av RFT 2026-06-11 kl. 23:08.
Citera
2026-06-11, 22:25
Medlem
Citat:

Fy fan villket vidrigt förslag, har aldrig varit en stark sd-hatare men det är den är typen av förslag som kommer göra mig till det.

Äntligen. I Sverige gömmer vi inte våra ansikten eller huvud iunder någonting. Passar det inte så är det fritt att lämna landet. Vilket är poängen.
Äntligen. Skönt att bli av med dysfunktionella patasiter.
Citera
2026-06-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Har inte folk lärt sig efter påskupploppen att inte jävlas med förorten, en förort som ingen rår på för övrigt.

Haha du tror att 12 åringar med halvt fungerande 9mm har en chans mot en utav världens mest tekniskt avancerade militärmakter? Korkade jävla svartskalle!
Citera
2026-06-11, 22:37
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Det viktigaste återstår: De är inte svenskor (och de blir aldrig svenskor) Det är bättre att de flyttar utomlands

Oklart om du förstår hur korkat det påståendet är... Det är ett påstående som bara kan komma från någon som har huvudet så långt upp i sitt eget arsle att ingen information kan ta sig in.

Är du medveten om att alla Muhammedaner i Sverige inte är nysvenskar/invandrare/whatever utan att det även finns etniska svenskar som är troende Muhammedaner?

Du vet på samma sätt som det finns arabiska kristna finns det svenska Muhammedaner...
Citera
2026-06-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Niqab och burka är jag med på men slöja?
Snacka om att hata allt som inte är förenat med koncenpet medel svenssons.
Jävla pajas parti

Jag står lite på gränsen där. Burka och Niqab ja, det ska absolut vara förbjudet. När det gäller slöja så är jag lite tvådelad även om jag röstar SD.

Ena sidan av mig tycker att det står för en religion och kultur som jag inte vill ha i Sverige och därför borde det förbjudas, men och andra sidan så är det inte alls samma sak som de andra två och inte lika kvinnoförnedrande som de andra två, men likförbannad blir jag förbannad, kanske inte förbannad men suckar och förstår mig inte på när det är 25 grader i skuggan, kanske 50 i solen och folk springer omkring som "påskkärringar" och byltar på sig, inte bara slöjan utan för vissa också mycket heltäckande kläder som jag är tveksam till om det är helt frivilligt eller om det är i religionens namn och släktens vilja.

Kanske de hellre hade velat gå i kort kjol och helt utan något alls på huvudet? Det är så klart svårt att säga. Kan ju självklart vara frivilligt också, men hade det varit helt frivilligt för alla så hade väl lika många svenskar springit runt på samma sätt men det gör dom inte.
Citera
2026-06-11, 22:39
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Äntligen. I Sverige gömmer vi inte våra ansikten eller huvud iunder någonting. Passar det inte så är det fritt att lämna landet. Vilket är poängen.
Äntligen. Skönt att bli av med dysfunktionella patasiter.
Det är faktiskt fritt fram att ha vilken huvudbonad man vill i Sverige. Har ni aldrig varit i Sverige? Man undrar om det är bottar som skriver..
Citera
2026-06-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
bra förslags som aldrig kommer genomföras ändå. bara luft

Ja de var tvungna att hitta på något nu när det sket sig med att låsa in 13-åringar
Citera
2026-06-11, 22:44
Avslutad
Citat:

Innebär det här att man inte får ha luvan uppe heller? Jag går ofta runt i luvtröja
Citera
2026-06-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Slöja är sött och det var inte så länge sedan det var mode i Europa. Även Brigitte Bardot bar den.

https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2F736x%2F37%2Fec%2F4 7%2F37ec47d3d80f0a7ba269cc58d0169f75.jpg&f=1&ipt=1 589bbfa7cb890cc5fb0278fd8ba1e76ddb26bc5afdc1c5d70c c31386ff55ac6

Skulle byta buss vid ett vägskäl ute skogen idag men den buss jag skulle åka vidare med hade redan åkt visade det sig och det var två och en halv timme till nästa. Så jag stod där i regnet och försökte få lift för att fördriva tiden. Bara en bil stannade men han skulle inte åt samma håll. En invandrare förstås.

Jag klandrar inte dem som inte stannade och det var länge sedan jag själv stannade för en liftare. Det är en olägenhet och en risk, om än inte lika stor risk som att köra för fort, vilket jag inte heller gör.

Osökt kommer jag att tänka på två bibelcitat, det om den barmhärtige samariten samt...

Därför säger jag eder att Guds rike skall tagas ifrån eder, och givas åt ett folk som bär dess frukt.» — Matteus 21:43

Det Brigitte Bardot bär på bilden är inte en slöja, det är en sjalett. Och hon visade för det mesta sitt hår. Det gör hon även på denna bild, man ser mycket av hennes blonda kalufs.
Citera
2026-06-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Oklart om du förstår hur korkat det påståendet är... Det är ett påstående som bara kan komma från någon som har huvudet så långt upp i sitt eget arsle att ingen information kan ta sig in.

Är du medveten om att alla Muhammedaner i Sverige inte är nysvenskar/invandrare/whatever utan att det även finns etniska svenskar som är troende Muhammedaner?

Du vet på samma sätt som det finns arabiska kristna finns det svenska Muhammedaner...

Oklart om du förstår hur korkat (eller naivt) ditt egna inlägg är (men men, jag tänker inte sänka mig till en nivå där jag kör pajkastning med en moderator ) Du känner inte mig och vad jag har varit med om eller sett. Har bott i ett utsatt ghetto i Stockholm & träffat en (enda!) etnisk svenska som konverterat till Islam.

Etniska svenskar och nordvästeuropeiska invandrare som konverterat till Islam i Sverige är en droppe i havet. Det går inte att registrera etnicitet i Sverige, men de som försöker sig på gissningar (tex Pew Research Center) slår klart fast att en majoritet är invandrare (inklusive andra och tredje-generationen)

Tack, ja jag vet vad assyrier & syrianer är. De är inte heller svenskar och kan inte bli det. Samma sak anser jag om djupt ortodoxa judar etc

EDIT: I grund och botten anser jag att man kan bära vad man vill på allmän plats (givet att man inte är maskerad eller går runt helt naken) Däremot är det för mig givet att privata establissemang (till exempel arbetsplatser) får ställa egna krav på klädsel (deal with it)

Dessutom vill jag inte att alla dessa invandrade kvinnor börjar ställa fler krav på samhället (att hålla barnen borta från kyrkor på skolavslutningar, speciella bönerum, att Ramadan ska bli röd dag etc)
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-06-11 kl. 23:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in