2026-06-11, 19:49
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Jag handskas med muslimer, ja.. inte trevligt. Jag har bott i en förort där Islam var den dominerande religionen.

Visste du att nyligen har Saudi godkänt att kvinnor får köra bil.

Tror du kvinnorna i Afghanistan har det bra?

Du har helt rätt i det. Dessa länder är kvinnoförtryckländer, men det är regimen som förtrycker.
Jag gissar att det de vittnesmål om kvinnoförtryck som den afghanska regimen gjort till lag inte undgått dig.
Jag har haft många unga afghanska killar som elever, och en del tjejer. De kom hit runt 2015. Några av dem har gift sig och har barn. Jag störercpä dem
På stan då och då, alltså de som bor kvar i ”min” stad. Jag träffade en av dem så sent som i tisdags. Fru och två barn, bägge har jobb.
Att muslimska kvinnor jobbar är även det ett tecken på att de inte lever under förtryck.

Tyvärr är det så att de som lever under det religiösa förtrycket i Iran inte kan lämna landet. Det kan inte de i Saudiarabien heller, tyvärr.

Men de som levde i Syrien under Assads förtryck de kunde fly. Om du visste vilka berättelser jag hört om hur man tagit sig hit.
Citera
2026-06-11, 19:50
Medlem
Bajsmoderatorers avatar
Citat:
Eller hur.

Kan inte dessa som tycker att Islam ska få mer plats i Sverige testa på hur trevliga muslimerna är genom att göra en tävling på vissa förorter.

Teckna den falska profeten Muhammed.
Kasta Koranen i papperskorgen.

SVT kanske ska börja lära muslimerna att det är ok att teckna Muhammed i ett land med yttrandefrihet, konst.

Ja detta skulle vara fint att se, t om en egen tv-serie kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Kippa behövs inte förbjudas!
Det är redan förenat med livsfara att gå ut med kippa nuförtiden i Sverige pga de där som vi ska vara toleranta med i slöja.
Ja du kan ju prova att åka ut till förorten med kippa. Jag kan nästan lova dig att du inte kommer att åka därifrån oskadd, eller ens levande.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Du har helt rätt i det. Dessa länder är kvinnoförtryckländer, men det är regimen som förtrycker.
Jag gissar att det de vittnesmål om kvinnoförtryck som den afghanska regimen gjort till lag inte undgått dig.
Jag har haft många unga afghanska killar som elever, och en del tjejer. De kom hit runt 2015. Några av dem har gift sig och har barn. Jag störercpä dem
På stan då och då, alltså de som bor kvar i ”min” stad. Jag träffade en av dem så sent som i tisdags. Fru och två barn, bägge har jobb.
Att muslimska kvinnor jobbar är även det ett tecken på att de inte lever under förtryck.

Tyvärr är det så att de som lever under det religiösa förtrycket i Iran inte kan lämna landet. Det kan inte de i Saudiarabien heller, tyvärr.

Men de som levde i Syrien under Assads förtryck de kunde fly. Om du visste vilka berättelser jag hört om hur man tagit sig hit.

Vill vi ha det så i Sverige?
Citera
2026-06-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Tycker feministiskt initiativ eller vänstern borde vara intresserade av detta?
Kvinnoförtryck är väl en kärnfråga?

Inte när det är icke-vita/icke-västerländska. Gudrun och de andra deltog i "hijabupproret" för ett par år sedan:

https://feministerna.se/1001184/

Samtidigt blir Stina Svensson (en av de andra taleskvinnorna) förbannade över en naken kvinnlig staty som är "förtryck"

Citat:
Stina Svensson, tidigare gruppledare och talesperson för Feministiskt initiativ, vill få bort en staty från rådhuset på Gustaf Adolfs torg i Göteborg, rapporterar GP. Statyn det gäller är Gerhard Hennings ”Sittande flicka”, en skulptur över en naken kvinna, som återfinns på rådhusets innergård.

– Jag tycker att det är anmärkningsvärt att man har en staty som objektifierar kvinnor där de högst ansvariga politikerna sitter, säger Svensson.

Hon ser skulpturen som en symbol för Göteborgspolitikens brist på jämställdhet.

https://omni.se/fi-profil-vill-ta-bort-staty-som-objektifierar-kvinnor/a/0QbgeG

Citat:
På sistone finns vissa tecken på att Fi i Stockholm har övervunnit sin beröringsskräck med hederskultur. I Göteborg ser det dock fortfarande annorlunda ut.

Där har Fi:s representanter under partiets tid i kommunfullmäktige varit noga med att aldrig använda begreppet hederskultur. I partiets valplattform förklarar man att det inte finns några skillnader i utövande av våld mot kvinnor. Orsaken är alltid patriarkala strukturer.

Men en enkätundersökning i Göteborgs förorter gjord av organisationen Varken Hora eller Kuvad visar skrämmande siffror på hur utbrett hedersförtrycket är. Att hederskultur handlar om så mycket mer än fysiskt våld nämns inte heller i valplattformen.

Något överraskande väljer Fi i stället att ta upp de problem som husdjur kan uppleva i våldsamma relationer. Även om man instämmer i att det är olämpligt att bete sig illa mot hundar, leguaner och vandrande pinnar, kan man tycka att prioriteringen är anmärkningsvärd. Den är dock talande för Fi:s politik, ett parti som ständigt går vilse i sina försök att bena ut vilken grupp som är mest förtryckt. Och där snedvriden antirasism har lett till att man ser med (kolonialt) överseende på förtryck när det förekommer i andra kulturer än de västerländska.

https://www.expressen.se/ledare/sofie-lowenmark/fi-varnar-husdjur-mer-an-hedersutsatta/

FI har aldrig brytt sig om utsatta invandrartjejer i förorterna. De relativiserar hederskultur med att "man inte ska slå nedåt" De är ett gäng priviligerade övre medelklass-kossor (inget illa menat mot djuren, vill inte jämföra de med de här ragatorna) som skiter i sämre bemedlade och vill endast vinna "godhetspoäng"
Citera
2026-06-11, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Nej, alla sekulära muslimer blir inte dräpta.

Inte vad historien säger.
Citera
2026-06-11, 19:52
Medlem
Efterlängtat om än väldigt sent.

En anpassning efter realiteten om att nysvenskar SKA och MÅSTE anstränga sig för att integreras!!

Identiska tilltag och allmänt likartade tendenser i hela Europa!!

Ett antal länder har redan nikab o burka förbud på offentliga platser!

Bravo!

Manifestera sin religion, perversa sexuella läggningar eller gå naken kan ske på anvisad plats eller privat men INTE offentligt!!

Jag bär väl för fan inte runt på ett stort kors överallt i bion, på Ica, på anställningsintervjun, när jag tankar bilen o när jag badar för att Jesus Kristus sprang runt med ett kors!

Bravo!
Citera
Medlem
Run4YourLifes avatar
Det skulle inte leda till någonting, lol... Ponera att det blev förbjudet att bära slöja, då är det bara att gå och köpa en sjal och knyta runt huvudet. Patetiskt förslag. Valfläsk.
Citat:
Ursprungligen postat av Klarlack
Slöjförbud är det som till slut kommer få mig rösta SD. Jag stödjer inte Tidö-regeringens miljöpolitik men kriminaliteten, gränskontroll, islam och massinvandring väger så tungt att SD sannolikt kommer få min riksdagsröst. (troligtvis MP i kommun & landsting)

Slöjan har inte kvinnor uppfunnit. Det är män som tvingar kvinnor och flickebarn bära den mot sin vilja för att kontrollera dem. Islam är f ö en djupt problematisk ideologi.

Kippan är liten och bärs av män. De som inte vill ha den kan i de allra flesta fall enkelt ta av sig den. Ytterst få tvingas bära den såsom i fallet slöja. Judar är integrerade i det svenska samhället betydligt bättre än muslimer.
Citera
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Inte vad historien säger.
Dina röster i huvudet får du hantera på något annat sätt än på Flashback.
Citera
2026-06-11, 19:54
Medlem
KonungHonungs avatar
Varför då? Vad är meningen med att försöka integrera människor som ändå ska ut med slöjan före?

Apartheid gäller tills de lämnar.
Senast redigerad av KonungHonung 2026-06-11 kl. 19:58.
Citera
2026-06-11, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Efterlängtat om än väldigt sent.

En anpassning efter realiteten om att nysvenskar SKA och MÅSTE anstränga sig för att integreras!!

Identiska tilltag och allmänt likartade tendenser i hela Europa!!

Ett antal länder har redan nikab o burka förbud på offentliga platser!

Bravo!

Manifestera sin religion, perversa sexuella läggningar eller gå naken kan ske på anvisad plats eller privat men INTE offentligt!!

Jag bär väl för fan inte runt på ett stort kors överallt i bion, på Ica, på anställningsintervjun, när jag tankar bilen o när jag badar för att Jesus Kristus sprang runt med ett kors!

Bravo!

Det sjuka är med slöjan inom Islam.. den är inte ens helig.. det var Muhammed vän Umar som kom på tanken med att täcka över kvinnan.

Dom lyder en man vid namn Umar.. jäkla hednisk kult.
Citera
2026-06-11, 19:59
Medlem
Klarlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run4YourLife
Det skulle inte leda till någonting, lol... Ponera att det blev förbjudet att bära slöja, då är det bara att gå och köpa en sjal och knyta runt huvudet. Patetiskt förslag. Valfläsk.

Slöja är inget vanligt klädesplagg. Det handlar om förtryck & förnedring. Det är män som skapat den för att kontrollera flickor & kvinnor. I Iran är det lag på att bära slöja men ändå vägrar många kvinnor bära den.
Det finns muslimska kvinnor som kompromissar och bär denna mindre huvudbonad. För min del accepterar jag det men det är på gränsen.
https://images.nexusapp.co/assets/8e/8b/a4/190012977.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in