2026-06-11, 13:15
Medlem
https://www.sverigesradio.se/artikel/sd-vill-infora-slojforbud-i-sverige

Citat:
Sverigedemokraterna tar nu ytterligare ett steg och går till val på att införa ett förbud – inte enbart mot niqab och burka, utan också mot att bära slöja och hijab i Sverige.

”Vi vet att många flickor och kvinnor tvingas bära de här plaggen och att det i många sammanhang är en symbol för kontroll och för kvinnors underordning, helt enkelt”, säger Sara Gille, partiets talesperson i jämställdhets- och hederspolitiska frågor.

Sverigedemokraterna har länge drivit kravet att det inte ska vara tillåtet att bära burka och niqab – som är heltäckande – på allmän plats. Men nu går partiet alltså vidare och vill förbjuda även slöja och hijab.

Fy fan villket vidrigt förslag, har aldrig varit en stark sd-hatare men det är den är typen av förslag som kommer göra mig till det.
Citera
2026-06-11, 13:18
Medlem
bra förslags som aldrig kommer genomföras ändå. bara luft
Citera
2026-06-11, 13:21
Medlem
Extremeflys avatar
Lär ju inte ske efter experterna yttrat sig. De vänsteraktiga experterna
Citera
2026-06-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det var väl förväntat snart får vi inte ha mössa eller hatt för det gillar inte Sd! De borde snacka mer om vård, skola och arbetslöshet men sånt skiter Sd i!
det är bara tomt snack igen från j-å , han är bra på att snacka .
Citera
2026-06-11, 13:22
Avstängd
Donaldstrumpets avatar
Niqab och burka är jag med på men slöja?
Snacka om att hata allt som inte är förenat med koncenpet medel svenssons.
Jävla pajas parti
Citera
2026-06-11, 13:23
Medlem
SD fegar ur inför valet med diverse nonsens istället för att göra något åt de verkliga problemen. Inte för att jag skulle rösta på dem men ändå oroväckande om det banar väg för vänstern.
Citera
2026-06-11, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Jävla pajas parti
vem fan tror på sd och -j-å längre , då är man bra dum.
Citera
2026-06-11, 13:25
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
det är bara tomt snack igen från j-å , han är bra på att snacka .

Han snacka bara skit som är viktigt för hans egna väljare som hatar invandrare, de viktiga frågorna för väljare som inte valt parti än skiter fullständigt i såna frågor!
Citera
2026-06-11, 13:25
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Visserligen bara valfläsk, men ett bra förslag. Nog svårt att genomföra dock, och vilket ramaskri det skulle bli hos alla vänsterfeminister.
Citera
2026-06-11, 13:29
Medlem
Väldans bra förslag!
Citera
2026-06-11, 13:40
Medlem
halaltarzans avatar
Har inte folk lärt sig efter påskupploppen att inte jävlas med förorten, en förort som ingen rår på för övrigt.
Citera
2026-06-11, 13:44
Medlem
Gurotesukus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Jävla pajas parti
Förstår inte heller varför det är ett problem om kvinnor väljer att bära slöja. Det känns som ett mer frivilligt plagg än niqab och burka.

Niqab och burka kan jag ändå förstå att man vill förbjuda. Jag vill gärna inte ha en massa kvinnor som går runt på stan och är helt maskerade för omgivningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in